Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jentenes definisjon av ordet "søt" ?

Gjest søtboy

Anbefalte innlegg

Hun dro litt på det. "Han er jo ikke stygg" sa hun, selv om hun egentlig syntes han så ut som en rævkjørt og sprengt hest.

Jeg har blitt fortalt at "ikke stygg" er en kamuflert måte å si hunk/kjekk/pen/whatever, slik at man ikke skal virke desperat eller noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle har vel en definasjon om ordet søt som varier fra positiv til negativt.

Men som sikkert andre har sagt, så vil jeg si at 7 av 10 tilfeller så er det negativt i guttens favør. Jeg selv tolker ordet søt som du er snill, grei,god venn, generelt sett ok fyr men det er alt.

Og setningen "Jenta som får deg er utrolig heldig!"

Tror jeg misliker den setningen mer enn ordet søt.

Bitter? Jeg? Neeiii, overhode ikke.

Lenke til kommentar

Alle har vel en definasjon om ordet søt som varier fra positiv til negativt.

Men som sikkert andre har sagt, så vil jeg si at 7 av 10 tilfeller så er det negativt i guttens favør. Jeg selv tolker ordet søt som du er snill, grei,god venn, generelt sett ok fyr men det er alt.

Og setningen "Jenta som får deg er utrolig heldig!"

Tror jeg misliker den setningen mer enn ordet søt.

Bitter? Jeg? Neeiii, overhode ikke.

Merkelig.

For jeg tolker det mer som "Du var ganske så fin og interessant. Jeg sier ikke sexy, for da kan det være jeg fucker opp for at du skal bli min framtidige kjæreste. Jeg legger meg på søt sånn du blir interessert i meg og vi kan utvikle dette videre. Søt er også uskyldig, og derfor blir det ikke så rett på" :thumbup:

Om noen sier "Wow du var sexy!" så ser jeg det mer på som at de kanskje er litt løse på tråden og bare er ute etter en ONS eller noe. Sier de søt så er det definitivt mer positivt i mine øyner.

Blir jo noe helt annet om kjæresten sier du er sexy da. Da hadde jeg bare blitt glad

Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som en ganske så.. kåt person. I forholdet til x'n min (varte i 4 måneder, vi hadde ikke sex), så sa jeg ofte at jeg hadde lyst til å bare slenge hun i senga og kn***e dr***en ut av hun fra både den ene posisjonen og den andre, og i det hele tatt. Svaret jeg fikk hver gang var følgende: "Søøøøt!"

Ja.. Jeg ble jo litt forfjamsa over den reaksjonen der da, kan dere skjønne. Innspill, jenter? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at når jeg tenker på en gutt som søt, så er det noe jeg nærmest kan beskrive som det jeg tror er morsinstinkt... Han er ikke interessant, men er en jeg føler trenger å passes på for verden på en måte. Kanskje litt stakkarslig eller usikker. Høres helt merkelig ut når jeg har satt ord på det, men sånn tror jeg det er... For meg, altså.

Endret av Tartan
Lenke til kommentar

Dette er kanskje offtopic, men om vi snur på det hele.

Hva synes dere gutter om hva betegnelsen på en søt jente?

Søt jente = venninne?

Søt jente = someone-I-wanna-do

Søt jente = framtidig kjæreste?

Søt jente = <insert text>

Selv synes jeg en søt jente er mulig framtidig kjæreste, hvertfall ikke noe negativt med å kalle en jente søt.

Lenke til kommentar

Åja vi er slemme :) Ordentlig onde alle sammen...

Nå kan jeg bare tenke meg gutters side utifra hva jeg synes som jente, selvfølgelig. Men det med at jeg synes gutter som virker som de kanskje trenger å passes litt på og voktes litt rundt er søte, kan jeg tenke meg fra gutters side og. Men da blir det jo motsatt, gjør det ikke? Liker ikke de fleste gutter følelsen av at jenta deres er søt og kanskje litt uskylding og trenger tryggheten rundt dere og det at dere alltid er rundt for å fikse ting? Som jente vet jeg hvertfall at det er sånn en mann skal være for meg

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

søt trenger ikke være negativt! jeg bruker ordet søt til gutter jeg liker:) though, bruker det også til venner.. så vanskelig dette

(hilsen jente)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Søt jente = venninne?

Selv synes jeg en søt jente er mulig framtidig kjæreste, hvertfall ikke noe negativt med å kalle en jente søt.

Hadde jenta vært søt utseendemessig ville jeg valgt betegnelsen: Søt jente = framtidig kjæreste ;)

Lenke til kommentar

Søt jente = venninne?

Alt sammen :)

Lenke til kommentar

når det kommer til jenter så er ordet 'søt' det ordet som jeg bruker med mest følelse i, på en måte.

deilig og sexy, blir på en måte helt rart å si for meg, og jeg tipper at min fremtidige kjæreste begynner å le hvis jeg bruker en av de ordene (Hvis jeg ikke forandrer meg frem til det da.) :tease:

nei, for meg så er det tre ord som kan legges følelse i.

pen = veldig fin å se på, men nothing else.

vakker = Fint utseende, og det er noe med deg.

søt = litt sjenert, jordnær - kjærestemateriale for meg :)

- TS

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Opprett ny...