Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jentenes definisjon av ordet "søt" ?

Gjest søtboy

Anbefalte innlegg

Gjest søtboy

Hallo. er en gutt i 17-års alderen som går på VGS. Er omringet av veldig mange jente venner, siden dette kjønnet er i overtall i våre klasser. Har lagt merke til at jeg har fått stemplet ordet søt av flere jenter enn jeg greier å telle på hendene. Har aldri fått høre kommentarer som f. eks pen, nydelig, kjekk etc etc. Med unntak av en gang.

Det begynner å få meg til å lure, hva mener dere jenter med ordet søt? :hmm:

dør av å finne ut hva dere mener med det :O

takker på forhånd. hvis omformulering trengs, si ifra :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest søtboy
Søt = Du har et trekk som vekker morsinstinktet hos kvinnene, men ikke mer :roll:

nå ble jeg skuffa :( håpet på noe mer jeg. men men, sånn kan det gå .. :p

Lenke til kommentar

Trenger ikke være et nederlag, har blitt kalt søt tidligere av jenter som faktisk har vært keen på meg. Men sånn generelt ville jeg tolket det negativt, men det behøver altså ikke være det i alle tilfeller. Jeg har da klart å havne i vennefellen med jenter som har kalt meg kjekk, digg og vært på gli med osv så skal ikke skryte på meg at jeg er en mester til å sjekke damer heller...

Lenke til kommentar
Gjest søtboy
Det er selvsagt ikke negativt å være søt, men om du er ute etter å bli sammen med en jente og hun er "søt" for henne synes jeg nesten det kan tas som et nederlag. Har inntrykk av at jenter ikke ønsker en søt kjæreste.

er på jakt etter kjæreste, har nok av venner/veninner. er det noen mulighet for å unngå disse tankene hos damer? hater å lande i "vennefella" men jeg snakker jo helt vanlig med de, jeg fniser ikke. aldri noe femi greier, kan ta f. eks som i dag så fikk jeg ordet søt stemplet i pannen etter jeg hadde snakket med en jente i bare 5 minutter (hvis ikke mindre.) det er jo sånn med ALLE! fysj, få det vekk! :p

Lenke til kommentar

Mente btw å si "...men om du er ute etter å bli sammen med en jente og DU er "søt" for henne...". Liten leif der.

Tror "søt"-stempelet kan komme av to ting. Ene er at du er snill, sånn mer snill enn vanlig, gjerne litt gentleman. F.eks. om du gir et kompliment eller åpner døren for en jente vil hun kanskje si "Naw du er så søt:D". Da går det altså på oppførselen din. Den andre grunnen kan være at du rett og slett ser søt ut, det går på utseende med andre ord. Og dette tror jeg faktisk er negativt, da jeg tror det kan vise til at du kanskje har litt "babyface", få rynker og glatt hud på en måte. Det er jo ikke egentlig negativt, men det vil kanskje få deg til å se yngre og ut bli mer uaktuell mtp et kjæresteforhold. "Oppførselssøt" kan vel også være negativt for dem som tror at det er noe i begrepet "hard2get".

Lenke til kommentar

Jeg prøver å aldri si søt til en gutt, siden jeg veit at mange gutter synes det er vanskelig å tolke. Jeg tenker ofte at "oj, han er søt". De vanligste grunnene til at jeg synes han er søt er at han ser søt ut eller pen, at han er lett og gennomskue og kanskje litt barnslig, han vekker morsinnstinktet, han er naiv eller at jeg er forelsket i ham. Noen ganger får jeg lyst til å si det. Men jeg holder det inne. Har spesielt lyst å si det til de guttene jeg har vært forelsket i, men også hvis jeg ler litt av noe dumt en gutt har sagt og vennskapelig sier "du er søt, haha".

Jeg (og alle andre her inne vil jeg tro) har ingen mulighet til å vite hva disse jentene mener når de sier du er søt. Et tips er at du kan spørre dem rett etter de seier det, litt lekent, litt ertende: "Hvordan da?"

Lenke til kommentar
Hallo. er en gutt i 17-års alderen som går på VGS. Er omringet av veldig mange jente venner, siden dette kjønnet er i overtall i våre klasser. Har lagt merke til at jeg har fått stemplet ordet søt av flere jenter enn jeg greier å telle på hendene. Har aldri fått høre kommentarer som f. eks pen, nydelig, kjekk etc etc. Med unntak av en gang.

Det begynner å få meg til å lure, hva mener dere jenter med ordet søt? :hmm:

dør av å finne ut hva dere mener med det :O

takker på forhånd. hvis omformulering trengs, si ifra :D

Synd å måtte si det, men det betyr "ikke interessert" i 9 av 10 tilfeller.

Sånn er det bare. Get over it.

Lenke til kommentar
Det er selvsagt ikke negativt å være søt, men om du er ute etter å bli sammen med en jente og hun er "søt" for henne synes jeg nesten det kan tas som et nederlag. Har inntrykk av at jenter ikke ønsker en søt kjæreste.

Nåja. Kjæresten min bruker som regel ordet "søt" og jeg er "verdens søteste kjæreste" i følge henne. Hun elsker når jeg kaller henne søt og vil ikke bli kalt ting som "sexy" "deilig" og alt det der. Jeg synes jo selvfølgelig hun er det, men hun liker somregel best ordet "søt" "pen" eller "fin"

Kanskje det blir litt mer sofistikert sånn? Ikke vet jeg.

Som sagt kaller hun meg ofte søt, men hun sier også at jeg er pen.

For meg er søt et positivt laddet ord og ikke noe som eksluviserer at du er sexy, kjekk eller pen. Om jenter kaller deg pen så burde du heller se på det som en beskjeden måte å si at du er fin på.

På den andre siden definerer jeg ordet "søt" forskjellig. Det er stor forskjell på at en dame på 70 år er søt og at en jente på 18 år er det om du skjønner. Alt kan være søtt sånn sett, men når jenter på din egen alder sier det, så ville jeg tatt det positivt :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...