Znip Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei. Jeg og samboeren min har lenge hatt problemer med den trådløse routeren som står oppe hos dem vi leier hos. Nå har han imidlertid kjøpt ny router, å satt opp ett nytt nettverk med en ny type kryptering (før var det WPA-PSK) nå er det WPA-PSK2, og det er kun samboeren med Win Vista som kommer på nett! Med min XP SP3 pc, får jeg IP, men har ikke nett. På ps3`n det samme. På min XP SP2 pc får jeg kun "detecting network", den vet ikke hva slags nettverk det er en gang. Dette forsterker min teori om at WPA-PSK2 krypteringen er så ny, at gamle XP (-->SP3) ikke fungerer med nettverket? Vil ha dette på det rene før jeg konfontrerer han med dette, han har ikke gjort noe med nettverket enda iallefall, selv om jeg har sagt ifra Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg har funnet ut selv at en må ha sp3 på xp for i det hele tatt få inn wpa2-psk nettverk, hatt samme problemet selv, det løste seg med å installere sp3 oppdateringen. Har du prøvd å sette opp statisk ip på den du har sp3 på. Endret 10. februar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Znip Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har funnet ut selv at en må ha sp3 på xp for i det hele tatt få inn wpa2-psk nettverk, hatt samme problemet selv, det løste seg med å installere sp3 oppdateringen. Har du prøvd å sette opp statisk ip på den du har sp3 på. Nei, det har jeg ikke prøvd.. kan det fungere? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Nei, det har jeg ikke prøvd.. kan det fungere? Jeg prøvde det selv når jeg hadde samme problemet som deg, at jeg fikk koblet til, men nettet virket ikke, er verdt å prøve. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Kravet til XP er service pack 2. Det er også en hardware endring mellom WPA og WPA2. Du må ha hardware med støtte for WPA2, ikke bare software oppgradering. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei jeg har en Dir-655 og den er satt opp med auto, dvs både wap or wap2 og TKIP OR AES det virker fint på en gammel laptop med xp og sp2 Griffin95 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Så lenge din gamle laptop har støtte for WPA2 er det ikke noe problem. WPA2 har vært på markedet en god stund. Men at det er noen andre problemer en hardware som er problemet kan heller ikke utelukkes. En driver oppdatering til nettverkskortet kan muligens være en løsning. Lenke til kommentar
Znip Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Har prøvd å googla dette litt også.. Jeg sendte han ei mld idag, om at problemet var at han hadde gjort om til WPA2. Hans arrogante svar med at "alt funker fint her oppe" gjør meg irritert! Hvorfor fungerer det ikke på Playstation3`en da? Jeg har en Lenovo S10e + en stasjonær.. Googla Lenovo s10e + wpa2 å det ser ut som jeg trenger en oppdatering på driversiden ja.. Men uansett rart at jeg er KOBLA TIL routeren, får IP å hele pakka.. men den gir meg ikke nett Kravet til XP er service pack 2. På min stasjonære pc med sp2 så står den å stanger på "detecting network" når man dobbelklikker på nettverket inne på nettverkslisten. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 IP adresse får du nok før autentisering . Etterpå verifisieres krypteringen og du kommer ikke videre. Du kan jo i værste fall vurdere en USB dongle med støtte for WPA2. Ellers kan du sjekke kompabilitet mellom ulike leverandører på wifi alliance. Det finnes i visse tilfeller konflikter mellom utstyr som kjører samme standard. Wifi alliance tester ut produkter fra ulike leverandører og sertifiserer utstyret hvis det fungerer med mange andre produkter. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Høres ut som han har trua med å kaste deg ut eller noe. Kan du ikke bare gå opp til han og pent spørre om han kan bytte til WPA da WPA2 ikke er bakoverkompitabel med eldre system og du har et slikt system? Hjelper som regel i liten grad å bli irritert, da får han bare mindre lyst til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Han bruker mest sannsynlig WPA2-PSK med TKIP. Jeg bruker WPA2-PSK AES på min PS3 uten problemer. Uansett bør han være villig å bytte til WPA om det skaper problemer for deg. WPA er ganske sikkert det også, selv om det har vært knekket. Du skal ha litt kunnskap for å knekke WPA-kryptering.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå