The Crusher Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Mr. A: var den jeg mente ja Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Stilig. Men hva skal den brukes til? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 er vel en slags htpc som skal stå på kjøkkenet? Folk vil nok tro at det er en vanlig vannkoker.. Vet ikke om du har tenkt på det eller løst det med strøm til den, men du kan jo ta laderkabelen igjennom der hullet til ledningene som var koblet til før på vannkokeren, og koble på hovedkortet? Det kan jo funke Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det peneste mtp strøm blir vel å lodde 3-pins 230V-ledningen til maskinens PSU på den originale strømkontakten. Bare så det er sagt, så blir jeg sur på deg om du ikke lager en propertiær løsning for overføring av lyd og bilde. Bruk f.eks en TP-kabel, og koble lyd og bilde gjennom den. USB må du jo ha under lokket. Hvis du skal ha ekstern USB, ekstern lydkontakt, ekstern skjermkontakt og en ekstra strømkontakt, blir det fort dårlig finish på prosjektet ditt! Lenke til kommentar
BAT Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Tanken var å spille av musikk primært, og kanskje litt film på kjøkkenet i noe som ikke skiller seg fra resten av inventaret. Når det gjelder strøm så kan jeg gjøre det på to måter. Enten bruke originalkontakten i vannkokeren eller trekke kontakten fra laderen direkte inn igjennom bunnen. Er ikke helt sikkert på hvordan jeg skal løse den ennå, men målet er å ha det skjult ihvertfall. Når det kommer til resten så er ikke målet å ha masse ting stikkende ut bak. Wlan vil bli igjennom en trådløs usb greie som jeg har inne i kabinettet tenke æi. Når det kommer til skjermkabel og lyd så har jeg ikke helt bestemt meg hvordan det skal gjøres. Tipset med en properitær kabel løsning høres smart ut. Takk for det tipset Det jeg hadde tenkt å gjøre var å en "slot" i kabinettet for å kunne koble på en ubs-stikk for å legge inn film, musikk ol rett på maskinen. Mtp kjøling så må jeg enten lage en åpning i siden for å slippe ut varmluft i fra cpu eller føre dette opp og ut igjennom lokket.... Her må jeg prøve meg litt frem først. Endret 15. februar 2011 av BAT Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Du har jo et WLAN-kort, så hvorfor ikke bruke det? Du kan jo bare kjøpe deg et par 40-50-60mm vifter og sette "i serie"(etter hverandre) for å få sprutet luften ut av det lille hullet som vannet egentlig skal renne ut av, og lage små luftehull f.eks under EDIT: Du har ikke tenkt på å heller ha den i f.eks en brødrister a? Mye enklere Da kunne du i tillegg hatt LEDs i "brødhullene", og lufting ut der. Ville blitt wicked Endret 15. februar 2011 av conflict Lenke til kommentar
BAT Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Har kortet men antenna er integrert i lokket på laptopen og det lar seg ikke fjerne uten å ødelegge den. I så fall må jeg få tak i en wlan antenne med riktig kontakt. Luft flyt fra bunn mot topp lar seg nok gjøre, må se på beste mulighet for å få luft inn. Edit: Grunnen til at det ble en vannkoker er ganske enkelt. Det er et Antec Endret 15. februar 2011 av BAT Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Et genialt prosjekt Lenke til kommentar
mr.saxy Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Når kommer den neste updaten???? gleder meg Lenke til kommentar
BAT Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Hehehehe... Noen uker unna ennå. Er borte ut mars. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Til musikk ordner du et par flate høyttalere som du dytter ned i en brødrister =P Strøm må naturligvis komme via foten, det beste er om du får eliminatoren inn i sokkelen. Luft går samme vei, med hull i bunn av kanna og på sokkelen, og luft inn under kanten på sokkelen (sett på gummiføtter). Katode i indikatorvinduet? Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er prosjektet dødt? Vil gjerne ha en oppdatering :-) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Det er litt på vent da min fritid er ikke eksisterende for tiden. Har kommet så langt at wifi antenne er montert og jeg pønsker på hvordan kortene må stå oppe i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå