Gå til innhold

Minijack - 4-pin - remote/mic standard?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt forvirret angående temaet.

Mange mobiler i dag er kompatible med 4-pin minijack (TRRS) plugger. HTC, Iphone, ++ mange mer.

Med disse, kan du koble til et headset, med mic, og knapper for å svare, legge på osv.

Spørsmål:

1: Er dette en standard, slik at alle headsets/mics osv går om hverandre mellom Iphone, HTC Hero osv?

2: Mange slike headsets markedsføres som "Iphone headset med mic". Er dette bare fordi Iphone er populær? Vil disse automatisk være kompatible med alle andre? Noen markedsføres spesifikt: kompatible med HTC Hero.

(som dere sikkert har skjønt, har jeg HERO)

3: Hva er begrensningen med denne standarden? Jeg mener, hvor mange knapper/funksjoner kan man bruke gjennom 4-pin minijack? Jeg har sett noen (Nokia headsets) med knapper: Svar/legg på + vol opp + vol ned + next + prev. Er dette innenfor standarden, og kompatibel?

Håper noen der ute har fullstendig kontrol på dette!

Jeg leter etter et produkt med knappene beskrevet i punkt 3, og santidig female minijack ved mic-enheten, så jeg kan plugge i mine shure se 310 :D

skjønner? hvorfor skal det være så vanskelig å finne dette? Hvorfor selger ikke HTC selv dette produktet???

, Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...