haavardk Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei! Jeg er litt forvirret angående temaet. Mange mobiler i dag er kompatible med 4-pin minijack (TRRS) plugger. HTC, Iphone, ++ mange mer. Med disse, kan du koble til et headset, med mic, og knapper for å svare, legge på osv. Spørsmål: 1: Er dette en standard, slik at alle headsets/mics osv går om hverandre mellom Iphone, HTC Hero osv? 2: Mange slike headsets markedsføres som "Iphone headset med mic". Er dette bare fordi Iphone er populær? Vil disse automatisk være kompatible med alle andre? Noen markedsføres spesifikt: kompatible med HTC Hero. (som dere sikkert har skjønt, har jeg HERO) 3: Hva er begrensningen med denne standarden? Jeg mener, hvor mange knapper/funksjoner kan man bruke gjennom 4-pin minijack? Jeg har sett noen (Nokia headsets) med knapper: Svar/legg på + vol opp + vol ned + next + prev. Er dette innenfor standarden, og kompatibel? Håper noen der ute har fullstendig kontrol på dette! Jeg leter etter et produkt med knappene beskrevet i punkt 3, og santidig female minijack ved mic-enheten, så jeg kan plugge i mine shure se 310 skjønner? hvorfor skal det være så vanskelig å finne dette? Hvorfor selger ikke HTC selv dette produktet??? , Håvard Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 1: Er dette en standard, slik at alle headsets/mics osv går om hverandre mellom Iphone, HTC Hero osv?Nei. Vet iallefall at det finnes nokia-handsfree som kun fungerer på enkelte nokia telefoner. Testa selv, vet dog ikke hvordan det er med andre merker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå