Gå til innhold

[PS3][FIFA10] FIFA SuperCup XIII

steen_jadd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, da var jeg ute.

Tapte 3-2 og 2-1.

Synes du var sinnsykt usportslig. Feigt å plassere en ekstra utespiller i mål på frispark i mot, det er rett og slett latterlig hvor mye de har å si i slike situasjoner. Bytta frisparktaker for å få deg til å skjønne det da, men neida, for å være ærlig ble jeg mektig provosert av det. I tillegg til all drøyinga av tid i den andre kampen når du leda 1-0. Rett og slett ikke noe jeg hadde trodd jeg skulle se i cupen. Men men, kan man ikke vinne på vanlige metoder duger vel det og. :roll:

Lenke til kommentar

Jaja, da var jeg ute.

Tapte 3-2 og 2-1.

Synes du var sinnsykt usportslig. Feigt å plassere en ekstra utespiller i mål på frispark i mot, det er rett og slett latterlig hvor mye de har å si i slike situasjoner. Bytta frisparktaker for å få deg til å skjønne det da, men neida, for å være ærlig ble jeg mektig provosert av det. I tillegg til all drøyinga av tid i den andre kampen når du leda 1-0. Rett og slett ikke noe jeg hadde trodd jeg skulle se i cupen. Men men, kan man ikke vinne på vanlige metoder duger vel det og. :roll:

Det å plassere en ekstra mann på stolpen på frispark er det vel ikke noe galt i? Selv gjøre jeg det også. Selv om en plasserer en mann på stolpen er det mulig å score. Det er kun de aller dårligste frisparkene mannen på stolpen klarer å klarere. Jeg klarer ikke å se hvorfor det er juks å ha en mann på stolpen. Det blir det samme som å plassere menn ved stolpene på corner. Eller for den saks skyld ha mur på frispark. Oppgaven deres går ut på det samme. Nemlig å gjøre det vanskeligere for motstanderen å score.

Er enig i at det å drøye tid er ekstremt usportslig, og er mektig provoserende. Er dessverre ikke mulig å gjøre noe med det, ettersom det dessverre er "lov". Som regel er det svakere spillere som drøyer tid, ettersom de ikke har tro nok på at de skal klare det ved å spille angrepsfotball. Derfor vet jeg at når noen gjør slikt mot meg så er meg mest sannsynlig bedre enn dem, og vil før eller siden lede mot denne spilleren. Enten i den kampen det gjelder, eller i en senere kamp. Da pleier jeg alltid drøye tid mot dem, og det til det ekstreme. Rett og slett for å poengtere et eksempel. Har tidligere tapt en kamp mot en som drøyet ekstremt med tid. I omkampen endte jeg opp med å ta en tidlig ledelse og deretter spille ballen i forsvar til dommeren blåste av for 90 minutter :p

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar

Har du noen gang sett et lag sette menn på stolpene i virkeligheten? Om de gjør det følger selvfølgelig motstanderlaget etter siden offsiden er opphevet. Da har man plutselig flere muligheter. Dette er jo umulig i Fifa.

I tillegg er det flere ganger at folk har reddet baller som nesten er klint i krysset ved å ha en mann der. Selv knallharde frispark fra Ronaldo brystes ned som om de var en pasning fra en medspiller, spilleren får umiddelbart full kontroll og det er bare å sette i gang med kontringen.

Brukte en mann der tidligere selv, men sluttet med det fordi jeg innså at det var usportslig og urettferdig. Jeg håper de fikser det til neste Fifa for slik det er nå er det jo nesten klin umulig å score på frispark.

Edit: Og det er en grunn til at man i virkeligheten har mur rett foran frisparket og ikke plassert i mål.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Er irriterende når folk gjør det, så jeg prøver å få skudt fort nok til at de ikke kommer på plass. Det skjedde en gang at jeg skjøt ballen i tverleggeren og i bakhodet på spilleren og i mål :p

Men Tc; Jeg kan ikke spille før seint i kveld. Skal ut og blir vekke sikkert til 23 tiden.

Lenke til kommentar

Har du noen gang sett et lag sette menn på stolpene i virkeligheten? Om de gjør det følger selvfølgelig motstanderlaget etter siden offsiden er opphevet. Da har man plutselig flere muligheter. Dette er jo umulig i Fifa.

I tillegg er det flere ganger at folk har reddet baller som nesten er klint i krysset ved å ha en mann der. Selv knallharde frispark fra Ronaldo brystes ned som om de var en pasning fra en medspiller, spilleren får umiddelbart full kontroll og det er bare å sette i gang med kontringen.

Brukte en mann der tidligere selv, men sluttet med det fordi jeg innså at det var usportslig og urettferdig. Jeg håper de fikser det til neste Fifa for slik det er nå er det jo nesten klin umulig å score på frispark.

Edit: Og det er en grunn til at man i virkeligheten har mur rett foran frisparket og ikke plassert i mål.

Det at mannen på streken redder baller som er klistret i krysset har jeg aldri opplevd. De aller fleste baller som reddes av mannen ved stolpen hadde keeperen tatt uansett. Vertfall er det slik i mine tilfeller. Når motstanderen velger å sette en mann på stolpen er det gode muligheter for den som har frisparket å sentre en stikker forbi muren. Dermed kan du som du sier utnytte at motstanderen setter en mann på stolpen. Dermed forstår jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

Det har vel med at det rett og slett er for enkelt å score på frispark. Jeg setter frispark fra 25m og innover ca. 90 % av gangene når ingen putter noen ved stolpen, de resterende 10 % ender vanligvis i stolpen. Det er dessuten fullt mulig å score når noen gjør det, enten ved å bytte frisparkskytter og skyte umiddelbart eller ved å legge den over spilleren som så vidt jeg vet aldri rekker opp i krysset. Legge ut ballen til en annen spiller er også fullt mulig eller spille en pasning igjennom til en annen.

Den eneste jeg faktisk har sett som er vanskelig å score mot på frispark uten at han har noen ved stolpen er Kriss som har perfekt bevegelse og hopp med muren. Det at folk gjør det har i stor hovedsak med at man ikke kan plassere keeperen slik man ønsker i målet. Det er for min del urettferdig at jeg ikke skal få lov til å sette opp en spiller der når jeg ikke kan bevege keeperen min. Jeg VET jo hvor skuddet skal komme.

Lenke til kommentar

Det har vel med at det rett og slett er for enkelt å score på frispark. Jeg setter frispark fra 25m og innover ca. 90 % av gangene når ingen putter noen ved stolpen, de resterende 10 % ender vanligvis i stolpen. Det er dessuten fullt mulig å score når noen gjør det, enten ved å bytte frisparkskytter og skyte umiddelbart eller ved å legge den over spilleren som så vidt jeg vet aldri rekker opp i krysset. Legge ut ballen til en annen spiller er også fullt mulig eller spille en pasning igjennom til en annen.

Såvidt jeg husker scoret du mot meg på frispark i mellomspillet. Og jeg har alltid en mann på stolpen. Ditt frispark var imidlertid perfekt, og da hjelper det lite om jeg setter en mann ved stolpen. Som du sier hadde du også gode muligheter til å stikke en mann alene gjennom hvis du ønsket det.

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar

Enig i mye av det du skriver Wis. Får håpe man i fremtidige versjoner kan velge mer hvor keeperen skal stå. Jeg er ikke spesielt god på frispark og da er det bittert når et frispark som normalt går i mål blir stoppet av en som bare bryster ned ballen og har kontroll på den.

Men til det siste du skriver. Det er urettferdig for meg at jeg ikke da kan sende resten av spillerne mine inn i feltet siden du da opphever offsiden. Jeg har aldri sett et lag gjøre noe slikt i virkeligheten.

@Steen. Mente ikke helt i krysset, men nesten.

@Kriss. Hehe, det føltes sikkert deilig :p

Lenke til kommentar

Ja, tror jeg scoret et frispark mot deg, ja, Steen. Jeg er generelt glad i frispark, noe jeg har trent endel på selv om det egentlig ikke er noe særlig vanskelig når man først har fått det inn, iallfall ikke med spillere som Ronaldo, Ribery, Xavi og Villa.

@Alt Ctrl: Forhåpentligvis blir det enda større valgmuligheter i FIFA 11. Vi får vel se antydninger til hvordan dette blir i 10.5 (WC-spillet).

Spesielle cornervarianter er for øvrig noe som irriterer meg ettersom mine er så ræva. Jeg husker Sindre hadde en ganske genial variant.

Lenke til kommentar

Det er noe mess i kampene til meg og w3eser.. Vi får jo aldri spilt ferdig kampene før det kommer "du har mistet tilkoblingen til motstanderen". Det har skjedd 5-6 ganger nå.. så hva gjør vi nå? Tror ikke det hjelper å prøve på nytt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...