Gå til innhold

UE46B6050 backlight leak/bleed og pc oppkoblings problemer.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en UE46B6050 fra komplett, er drit fornøyd med bilde kvalitet og svart soner (der da ikke gjennombelsyningen ødelegger) alt er bra med TV'en ellers, men jeg ser tydelig når det mørkt i rommet at det er "lyse flekker" som trenger gjennom kantene spesielt i hjørnet og noen steder langs kanten, det plager meg en god del. Er dette noe man kan gjøre noe med? jeg har jo stilt inn Tv'en i mange forskjellige instillinger for å ungå dette og det ble jo bedre når jeg skrudde ned bakgrunsbelysningen for eksempel, men jeg vil ha det vekk vekk vekk vekk...

Edit: backlight bleed/leaks skjer ikke med en gang jeg starter tven og kan ikke ses bare med svar bakgrunn, det er kun ved avspilling av filmer og serier at kantene merkes, ved spilling kan inget merkes, testet spill på xbox 360 som dark sector hvor det er veldig mange mørke områder.

Kan dette bli en garanti sak? er det noen andre metoder jeg kan bruke for å bli kvitt det? kanskje tekniske inngrep(som en liten operasjon på selve tven eller noe)?

Veldig Irriterende feil ved en tv og det ødelegger mye av film opplevelsen.

Edit:

Som det står i overskriften la jeg til pc oppkoblings problemer mot skjermen, jeg får bildet, men det er svarte rammer rundt selv om skjermen støtter 1920 x 1200, jeg sitter med 4870x2 og nyeste drivere (har prøvd 3 forskjellige) noe irriterende når jeg vil kjøre optimal oppløsning, jeg får utnyttet skjermen fult ut på lavere oppløsning, men denne opplever jeg som kornete og alt for stort.

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Edge bleed" er en (av mange) svakheter med LCD teknologien.

http://www.google.com/search?hl=en&sou...mp;oq=lcd+edge+

Vel etter litt googling så fant jeg diverse linker som hintet mot masassje av skjermen haha, men de fleste postene ang kun LCD og ikke LED, men regner med at kanskje å løsne skruene på bakplaten hvor lyset skinner gjennom kan hjelpe...får vel bare prøve, dette tror jeg ikke går som garanti sak.

Lenke til kommentar

Du bør prøve reklamasjon før du løsner på skruer. Tukler du med ting du trenger andre verktøy enn fjernkontrollen til, vil det bli svææært vanskelig å bruke reklamasjonsrett, garanti eller angrefrist etterpå.

Ring nettbutikken og forklar problemet ditt. Hvis de godkjenner dette som en reklamasjonssak, dekker de utgiftene til å sende inn TV-en.

Dersom de ikke godkjenner det som reklamasjon, og det er mindre enn to uker siden du kjøpte (eller lengre hvis de ikke har gitt opplysninger om angrerett), kan du bruke angreretten, og returnere den mot selv å betale forsendelseskostnadene.

Lenke til kommentar

Problemet er at backlight leaking ikke alltid syns, jeg skal ta noen screens så dere kan få se.

Men det at de ikke alltid syns kan vel være pga LED lampene som slår seg av der de ikke trenger å generere bildet?

fordi om jeg har fullstending svart bakgrunn ser du ikke noe backlight bleed, det er ikke før det blir litt mer grå at du ser det tydlig. jeg må uansett få laget noen screenshots av dette i kveld og poste de her, jeg har sett mye værre backlight leaks fra andre tver, men det var jo da LCD og ikke LED...finner faktisk ingen saker hvor LED har lekket baklys som jeg fant på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...