Luminum Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei. Jeg holder for tiden på med et byggeprosjekt kalt Luminum. Se worklog her. Jeg har funnet ut at jeg trenger å oppgradere hardwaren til den, da nåværende er henta fra en utgammel shuttle-pc. Jeg trenger hovedkort, prosessor, ram og ssd-harddisker. Nåværende er et micro-atx hovedkort, men i det siste har jeg sett en rekke nye typer små hovedkort dukke opp, bla. miniITX og slikt. Hva er forskjellen og hva burdte jeg gå for? Det burdte ha integrert skjermkort som helst har litt ytelse. En kompis prata om at noen i3 og i5 prosessorer har integrert skjermkort i prosessor. Stemmer dette? på forhånd takk Håvard Lenke til kommentar
areah Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) her hva er budsjettet ditt? itx kortene er virkelig små, men ytelsen er heller ikke så fantastisk. og har du plass til et micro-atx så ville jeg gått for det. det jeg satt opp yter ganske bra for prisen, og fyller vell kravene dine. den har integrert skjermkort i hovedkortet (hd4200) og burde holde for det meste (ikke akkurat en spill gpu, men klarer å kjøre en del gamle eller lite krevende spill). ramen er på tilbud hvor store harddisker trenger du? Endret 10. februar 2010 av areah Lenke til kommentar
Luminum Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hmm tja, kansje det? Vel, det er vel egentlig ingen begrensninger for så vidt. Er det mulighet for å legge er skjermkort horisontalt på hovedkortet? Altså en 90 graders vinkel til pci-e slotten? I så tilfelle kunne jeg kjøpt et vanlig greit hovedkort+skjermkort, og gjort det slik. Du skjønner begrensningen er i høyden. jeg har bare ca 80mm å gå på fra bunnplate til topp, enda mindre hvis du regner fra hovedkortet.. Lenke til kommentar
areah Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 det finnest lavprofil kort som er lavere enn vanlige skjermkort dette eller dette vet ikke om det er under 8cm, men med litt googling kan du finne det ut, men trur de er rundt 5 cm høge, det siste skjermkortet jeg linket til er helt nytt og kan være vanskelig å finne. mener at det ikke er umulig å montere skjermkortet flatt, (ganske sikker på at det er dette de gjør i bærbare maskiner, men trur du skal lete lenge etter et hk med 90grader pcie slot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå