Hannah93 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har nå erklært min gamle data død, da det tar over ti minutter å starte opp og komme seg på nett, og surfingen fortsetter i det tempoet. Tiden er inne for å finne en ny, men jeg har insett at jeg virkelig ikke peiling. Vil ikke komme inn i en elektronikkbutikk og komme hjem med noe rådyrt crap heller, så jeg stoler på dere Dataen skal ikke brukes til noe spesielt fancy; nettsurfing, musikk og bilderedigering dekker vel det meste. Den må ha plass til endel bilder, og ha et greit skjermkort. Kravene er i det hele tatt ganske lave, men jeg vil ha en data som er bra idag, og funker greit iallefall et par år frem i tid også. Trenger definitivt noe med mere futt i enn skoledataen, som irriterer livet av meg. Blir glad for alle svar, trenger litt hjelp her! Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Prisklasse?? Vurdert og formatere den der skolepc-en?? Lenke til kommentar
Hannah93 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg betaler vel det det koster, men max 15 000. Jo billigere, jo bedre for min del- men jeg vil heller ha en dyr maskin jeg kan elske litt på istedet for å irritere meg grønn over noe jeg ikke liker. Har ikke vurdert å formatere skoledataen, da jeg ER veldig dårlig på data og ikke liker denne noe særlig. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) God maskin til en god pris. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent Dual Core 2.2 ghz, 4 gig med ram, 640 gig HDD, ATI Radeon HD5650 som ligger rett under 1 class skjermkort. Yter vanvittig bra. http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...50.23697.0.html Endret 10. februar 2010 av Hille Lenke til kommentar
Hannah93 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk skal du ha. Såpass billig ja, det er jo supert! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Men det er jo en Acer... Pleier selv å anbefale Asus, da det er langt mindre feil på disse, og supporten generelt er bedre dersom det skulle oppstå problemer. F.eks. noe slikt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574422 Endret 10. februar 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
Kosepose Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Sjekk vedlegget. SYSTEMALTERNATIVER Dell Studio XPS 16 Dell Printere Ikke inkludert redigere Base Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer) redigere Sound Cards Ikke inkludert redigere LCD Bakdeksel i svart skinn: 16-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD RGBLED-skjerm (forbedret fargegjengivelse) redigere Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation Studio XPS 16 redigere Minne 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] redigere Harddisk 500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk redigere Systemmedia Studio XPS 1647 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) redigere Optisk stasjon DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software redigere Power Supply 90-watts vekselstrømadapter redigere Primærbatteri Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh) redigere Bærevesker Ingen bæreveske redigere Kabler 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European redigere Grafikkort 1 GB ATI® RADEON™ HD 4670-grafikkort redigere Trådløs tilkobling Dell Wireless 1397 minikort (802.11 b/g) - europeisk redigere Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - europeisk redigere Mus Ikke inkludert redigere Tastatur Internal Norwegian Qwerty Keyboard redigere Operativsystem Geniune Windows® 7 Home Premium, 64bit, Norwegian redigere Microsoft-programvare Microsoft® Works 9.0 - norsk redigere Protect your new PC Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk redigere TV Tuner and Remote Control Ikke integrert TV-tuner redigere Camera Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning redigere Service og support 3 års service neste arbeidsdag + 3 års støtte for skader ved uhell redigere Standard Garanti 1 års begrenset garanti - henting og retur redigere Accidental Damage Support Accidental Damage already selected in your Service Plan redigere Online Backup No DataSafe Online Backup 2GB (Direct) Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Men det er jo en Acer... Mange som sitter med dårlige inntrykk av Acere uten å faktisk ha eid en Acer. Acer har hatt en del tull og tøys med produktene sine før, men har begynt å bygge seg opp til å bli mye bedre en de var. Om du ser på "reliability" statistikk fra fjoråret så ligger Acer mye høyere en de har gjort, men scorer ikke fult ut fordi de fortsatt sitter igjen med dette ryktet de fikk for noen år siden. Har selv en Acer maskin som jeg er strålende fornøyd med. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har ikke hatt Acer, nei, men med tanke på feilprosenten og supporten Acer har er det ikke verd det. Acer er også et typisk "billigmerke". Jobber bl.a. med PC-service, så har i det minste litt peiling på det jeg snakker om. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Men det er jo en Acer... Pleier selv å anbefale Asus, da det er langt mindre feil på disse, og supporten generelt er bedre dersom det skulle oppstå problemer. F.eks. noe slikt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574422 So what? Ka e gale me en ACER? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 den asusen fra komplett ville jeg absolutt ha gått for for ditt bruksområde, skjermkortet er nok ikke det råeste som finnes. men det er mer enn godt nok til ditt bruk. personlig er jeg i venteperioden på en acer 7740g som har 17 tommer ja, men også blueray spiller, 640gb hdd , i5 prossessor (veldig framtidsrettet og rask "hjerne") prisen ? 7500.. Hvis 17 tommer er ett alternativ ville jeg ha absolutt ha sett på denne Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Acer har hatt en del tull og tøys med produktene sine før, men har begynt å bygge seg opp til å bli mye bedre en de var. Om du ser på "reliability" statistikk fra fjoråret så ligger Acer mye høyere en de har gjort, men scorer ikke fult ut fordi de fortsatt sitter igjen med dette ryktet de fikk for noen år siden. Skulle gjerne likt å se grunnlaget for en slik statistikk, der et dårlig rykte spiller inn på resultatet. Feil påvises vel på grunnlag av en feil, og ikke rykte? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg kan i alle fall referere til følgende statistikk som er oppdatert per. 16. November 2009: http://www.hardware.no/artikler/de_mest_so...re_pc-ene/73308 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Poenget var at det oppstår feil på maskiner av forskjellige grunner, man aldri på grunn av et dårlig rykte. Acer kom ikke høyere opp på listen fordi de hadde flere feil enn Asus. Ikke som Hiller påstår, at det var det dårlige ryktet som gjorde at de ikke nådde helt opp. Derfor kunne det være interessant å se statistikken som Hiller refererer til, den som viser at det dårlige ryktet gjør at Acer får flere feil. Endret 10. februar 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Poenget var at det oppstår feil på maskiner av forskjellige grunner, man aldri på grunn av et dårlig rykte. Acer kom ikke høyere opp på listen fordi de hadde flere feil enn Asus. Ikke som Hiller påstår, at det var det dårlige ryktet som gjorde at de ikke nådde helt opp. Derfor kunne det være interessant å se statistikken som Hiller refererer til, den som viser at det dårlige ryktet gjør at Acer får flere feil. Jeg påstår ikke at det er pga dårlig rykte. Men at mye feil med acer har skapt et dårlig rykte som henger igjen enda. Acer har forbedret seg kraftig over årene. Les innlegget mitt en gang til :] Edit: Der gikk jeg på en egen smell. Ser jeg har formulert meg på måten du nevner, men mente å formulere meg på måten jeg beskriver ovenfor her :/ Endret 10. februar 2010 av Hille Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Et annet alternativ er å kjøpe Asus UL30A sammen med et eksternt DVD-drev. Dette fordi modellen ikke har eget rom for DVD, og dermed kan få denne tilkoblet via USB når det trengs. Fordelene utveier denne svakheten med stor margin. Blant annet vil du få batteritid opptil 12 timer, som er flere ganger mer enn standarden (3-4 timer). For det andre veier denne modellen knapt halvparten av de to modellene som har blitt foreslått. Dette merker du veldig raskt når du drasser den med på skolen 5 ganger i uka. Til tross for svakere spesifikasjoner, vil du ikke oppleve den som treigere i virkeligheten. I hvert fall ikke i oppstart og genrell bruk. Det den IKKE håndterer er spill og videoredigering. Så hvis dette er blant dine ønsker, så passer de andre bedre. Hvis ikke, kjøp denne! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Edit: Der gikk jeg på en egen smell. Ser jeg har formulert meg på måten du nevner, men mente å formulere meg på måten jeg beskriver ovenfor her :/ Da e vi på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå