Gå til innhold

Ny laptop :)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå erklært min gamle data død, da det tar over ti minutter å starte opp og komme seg på nett, og surfingen fortsetter i det tempoet. Tiden er inne for å finne en ny, men jeg har insett at jeg virkelig ikke peiling. Vil ikke komme inn i en elektronikkbutikk og komme hjem med noe rådyrt crap heller, så jeg stoler på dere :)

Dataen skal ikke brukes til noe spesielt fancy; nettsurfing, musikk og bilderedigering dekker vel det meste. Den må ha plass til endel bilder, og ha et greit skjermkort. Kravene er i det hele tatt ganske lave, men jeg vil ha en data som er bra idag, og funker greit iallefall et par år frem i tid også. Trenger definitivt noe med mere futt i enn skoledataen, som irriterer livet av meg.

Blir glad for alle svar, trenger litt hjelp her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betaler vel det det koster, men max 15 000. Jo billigere, jo bedre for min del- men jeg vil heller ha en dyr maskin jeg kan elske litt på istedet for å irritere meg grønn over noe jeg ikke liker. Har ikke vurdert å formatere skoledataen, da jeg ER veldig dårlig på data og ikke liker denne noe særlig.

Lenke til kommentar

Sjekk vedlegget.

SYSTEMALTERNATIVER

Dell Studio XPS 16

Dell Printere

Ikke inkludert redigere

Base

Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer) redigere

Sound Cards

Ikke inkludert redigere

LCD

Bakdeksel i svart skinn: 16-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD RGBLED-skjerm (forbedret fargegjengivelse) redigere

Leveringsdokumenter

Norwegian - Documentation Studio XPS 16 redigere

Minne

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] redigere

Harddisk

500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk redigere

Systemmedia

Studio XPS 1647 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) redigere

Optisk stasjon

DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software redigere

Power Supply

90-watts vekselstrømadapter redigere

Primærbatteri

Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh) redigere

Bærevesker

Ingen bæreveske redigere

Kabler

1 Meter Power Cord (3 Wire) - European redigere

Grafikkort

1 GB ATI® RADEON™ HD 4670-grafikkort redigere

Trådløs tilkobling

Dell Wireless 1397 minikort (802.11 b/g) - europeisk redigere

Bluetooth

Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - europeisk redigere

Mus

Ikke inkludert redigere

Tastatur

Internal Norwegian Qwerty Keyboard redigere

Operativsystem

Geniune Windows® 7 Home Premium, 64bit, Norwegian redigere

Microsoft-programvare

Microsoft® Works 9.0 - norsk redigere

Protect your new PC

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk redigere

TV Tuner and Remote Control

Ikke integrert TV-tuner redigere

Camera

Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning redigere

Service og support

3 års service neste arbeidsdag + 3 års støtte for skader ved uhell redigere

Standard Garanti

1 års begrenset garanti - henting og retur redigere

Accidental Damage Support

Accidental Damage already selected in your Service Plan redigere

Online Backup

No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)

Lenke til kommentar
Men det er jo en Acer... :roll:

Mange som sitter med dårlige inntrykk av Acere uten å faktisk ha eid en Acer.

Acer har hatt en del tull og tøys med produktene sine før, men har begynt å bygge seg opp til å bli mye bedre en de var. Om du ser på "reliability" statistikk fra fjoråret så ligger Acer mye høyere en de har gjort, men scorer ikke fult ut fordi de fortsatt sitter igjen med dette ryktet de fikk for noen år siden.

Har selv en Acer maskin som jeg er strålende fornøyd med.

Lenke til kommentar

den asusen fra komplett ville jeg absolutt ha gått for for ditt bruksområde, skjermkortet er nok ikke det råeste som finnes. men det er mer enn godt nok til ditt bruk. personlig er jeg i venteperioden på en acer 7740g som har 17 tommer ja, men også blueray spiller, 640gb hdd , i5 prossessor (veldig framtidsrettet og rask "hjerne") prisen ? 7500..

Hvis 17 tommer er ett alternativ ville jeg ha absolutt ha sett på denne

Lenke til kommentar
Acer har hatt en del tull og tøys med produktene sine før, men har begynt å bygge seg opp til å bli mye bedre en de var. Om du ser på "reliability" statistikk fra fjoråret så ligger Acer mye høyere en de har gjort, men scorer ikke fult ut fordi de fortsatt sitter igjen med dette ryktet de fikk for noen år siden.

Skulle gjerne likt å se grunnlaget for en slik statistikk, der et dårlig rykte spiller inn på resultatet. Feil påvises vel på grunnlag av en feil, og ikke rykte?

Lenke til kommentar

Poenget var at det oppstår feil på maskiner av forskjellige grunner, man aldri på grunn av et dårlig rykte. Acer kom ikke høyere opp på listen fordi de hadde flere feil enn Asus. Ikke som Hiller påstår, at det var det dårlige ryktet som gjorde at de ikke nådde helt opp.

Derfor kunne det være interessant å se statistikken som Hiller refererer til, den som viser at det dårlige ryktet gjør at Acer får flere feil.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Poenget var at det oppstår feil på maskiner av forskjellige grunner, man aldri på grunn av et dårlig rykte. Acer kom ikke høyere opp på listen fordi de hadde flere feil enn Asus. Ikke som Hiller påstår, at det var det dårlige ryktet som gjorde at de ikke nådde helt opp.

Derfor kunne det være interessant å se statistikken som Hiller refererer til, den som viser at det dårlige ryktet gjør at Acer får flere feil.

Jeg påstår ikke at det er pga dårlig rykte. Men at mye feil med acer har skapt et dårlig rykte som henger igjen enda. Acer har forbedret seg kraftig over årene. Les innlegget mitt en gang til :]

Edit: Der gikk jeg på en egen smell. Ser jeg har formulert meg på måten du nevner, men mente å formulere meg på måten jeg beskriver ovenfor her :/

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Et annet alternativ er å kjøpe Asus UL30A sammen med et eksternt DVD-drev. Dette fordi modellen ikke har eget rom for DVD, og dermed kan få denne tilkoblet via USB når det trengs. Fordelene utveier denne svakheten med stor margin. Blant annet vil du få batteritid opptil 12 timer, som er flere ganger mer enn standarden (3-4 timer). For det andre veier denne modellen knapt halvparten av de to modellene som har blitt foreslått. Dette merker du veldig raskt når du drasser den med på skolen 5 ganger i uka. Til tross for svakere spesifikasjoner, vil du ikke oppleve den som treigere i virkeligheten. I hvert fall ikke i oppstart og genrell bruk. Det den IKKE håndterer er spill og videoredigering. Så hvis dette er blant dine ønsker, så passer de andre bedre. Hvis ikke, kjøp denne!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...