Gjest Guest_gjest_* Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hadde emosjonellt forhold med en fyr, han avsluttet uten å snakke med meg helt plutselig når jeg trodde alt var bra. Jeg ble skikkelig lei meg, skrev det til han, men han ville ikke svare og bare truet. Og nå har han via advokat satt opp 200 000 kroner i erstatning dersom jeg kontakter han igjen, og 100 000 i erstatning for at jeg har kontaktet han. Har ikke kontaktet han på mange mange måneder, men de står på kravet, ellers blir det rettsak. Føler dere at jeg høres stygg utseendemessig ut når han gjør sånnt? Hvordan skal jeg takle dette, noen som har tips, og råd til å komme med? Jeg er så lei meg, og var på vei i riktig retning. Hadde funnet meg en annen, men nå klarer jeg ikke å ha noe med han å gjøre lenger, pga redselen for å oppleve nederlag på nytt. Jeg kan ikke snakke med noen om dette, for det er for vanskelig. Føler bare for å gi meg selv opp.... Og føler at dette er noe som gir meg mindreverdighetsfølelse og komplekser. Trenger råd. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Ein kan vel ikkje kreve erstattning utan å lide faktisk tap? I norge så oppererer vi ikkje med slike beløp for å dekke tort og svie. Om han har brukt advokat til å sette opp dette så er det kanskje i form av ei kontrakt som du skal godta? Ikkje signere noke før du har fått ein anna advokat til å sjå på saka. Når det gjelder den emesjonelle bite; så har eg ikkje peiling. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det du må huske i slike tilfeller, er at det finnes like mange snåle reaksjoner som det finnes mennesker. Denne fyren er åpenbart ikke interessert i å ha noe mer med deg å gjøre, og i tillegg er han nok litt vel dramatisk i måten han formidler sitt syn på saken. Jeg vet ikke om det ligger noe mer bak dette, om det er langvarig trakassering eller lignende som bakteppe for denne avgjørelsen, men uansett bør du bare gi opp denne typen, og ta det som en erfaring. En vond en sådan, men fortsatt en viktig en. Ikke la dette skremme deg fra å bli kjent med nye gutter. Gjør du det, lar du én person bestemme hvordan du skal oppfatte alle andre, og det er ikke rettferdig for noen. I løpet av livet møter vi alle på mennesker som sårer, svikter og gjør oss vondt. Du vet selv best om du har gjort noe galt eller ikke, og har du ren samvittighet, skulle jeg tro det gikk lettere å komme seg over dette. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Han har fått igjennom papirer i forliksrådet, fått dato og alt til behandling av saken. Men de har gitt meg en deal. Det er at jeg skal betale 100 000 for å slippe fri. Samt 200 000 i erstatning dersom jeg kontakter han igjen. Det er lenge siden jeg kontaktet han, og var opprørt. Det var i fjor. Alt jeg ønsket var å ha en forklaring på hvorfor han ikke ville snakke med meg mer, og skrev hvor lei meg jeg var. Vet jeg sutret en del. Men han ville ikke høre etter. Han bor forøvrig i Trøndelag, og jeg i Oslo. Nekter å diskutere summer og avtaler via advokater. Det værste er at jeg har tatt skade psykisk av dette. Har fått meg en ny mann som jeg har hatt kontakt med. Men nå distanserer jeg det, og orker ikke å gi meg hen følelsesmessig. Jeg føler meg som et vrak pga summene hans. Og taklet det dårlig da dette på nytt ble bringt på banen, etter at han ikke hadde hørt fra meg på flere måneder. Ein kan vel ikkje kreve erstattning utan å lide faktisk tap?I norge så oppererer vi ikkje med slike beløp for å dekke tort og svie. Om han har brukt advokat til å sette opp dette så er det kanskje i form av ei kontrakt som du skal godta? Ikkje signere noke før du har fått ein anna advokat til å sjå på saka. Når det gjelder den emesjonelle bite; så har eg ikkje peiling. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Han har fått igjennom papirer i forliksrådet, fått dato og alt til behandling av saken. Men de har gitt meg en deal. Det er at jeg skal betale 100 000 for å slippe fri. Samt 200 000 i erstatning dersom jeg kontakter han igjen. Det er lenge siden jeg kontaktet han, og var opprørt. Det var i fjor. Alt jeg ønsket var å ha en forklaring på hvorfor han ikke ville snakke med meg mer, og skrev hvor lei meg jeg var. Vet jeg sutret en del. Men han ville ikke høre etter. Han bor forøvrig i Trøndelag, og jeg i Oslo. Nekter å diskutere summer og avtaler via advokater. Dette er tull, du skal slettes ikkje betale denne fyren noke som helst. Om han ikkje vil at du skal kontakte han igjen så får han gå via politi og rettsvesen for å skaffe seg besøksforbud mot deg. Slike private avtaler skal du ikkje godta og det heile lukter veldig av utpressing. Eg ville ha ringt ditt lokale politikammer eller skaffa ein advokat som kan sjå på dette. Betale 100 000 i erstattning for at du har kontakta ham ein gong etter bruddet er fullstendig urimelig! Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har advokat. Hun synes beløpet er fullstendig urimelig. Men jeg orker ikke mer bråk i mitt følelsesliv. Så jeg har tenkt å betale 100 000, tiltross for at det har store økonomiske ringvirkninger i mitt liv. Jeg tjener altfor lite penger som det er. Og vil slite økonomisk pga dette. Han har kone. Og de er sammen enige i at dette er en fin løsning. For mitt vedkommende er det vondt. Mest psykisk. Og var svært vondt når saken igjen ble tatt opp på nytt, etter at jeg har vært stille siden i fjor - i mange måneder. Jeg klarer ikke å ha kontakt med den nye mannen jeg hadde fått følelser for i livet mitt lenger. Jeg var på vei videre, men orker ikke mer, er for sårbar til å ha følelser for noen nå, pga det som skjer i denne saken. Veldig leit for meg. Er det normalt å ha samvittighet, ovenfor en jente man har hatt følelser for? Han eier jo ikke sympati ovenfor meg i det hele tatt... Han vil ikke mitt beste. Det skremmer meg. quote] Dette er tull, du skal slettes ikkje betale denne fyren noke som helst. Om han ikkje vil at du skal kontakte han igjen så får han gå via politi og rettsvesen for å skaffe seg besøksforbud mot deg. Slike private avtaler skal du ikkje godta og det heile lukter veldig av utpressing. Eg ville ha ringt ditt lokale politikammer eller skaffa ein advokat som kan sjå på dette. Betale 100 000 i erstattning for at du har kontakta ham ein gong etter bruddet er fullstendig urimelig! Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Han har fått igjennom papirer i forliksrådet, fått dato og alt til behandling av saken. Men de har gitt meg en deal. Det er at jeg skal betale 100 000 for å slippe fri. Tull og tøys - be han og 'advokaten' hans ryke og reise. Hvis dette faktisk gått igjennom en rettsinstans så er det helt andre og langt alvorligere ting som ligger bak enn at du har kontaktet ham en gang eller to etter at det ble slutt. Hvis du med hånden på hjertet kan si at det ikke er tilfelle og du har oppført deg rimelig greit så bør du anmelde ham for utpressing. Endret 10. februar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg innrømmer at jeg kontaktet han en del. Men i det siste året hadde jeg såvidt kontaktet han. Jeg ble utrolig såret da han smellet en kone han hadde i ansiktet mitt, og samtidig skrev sårende ting til meg. Han har gjort overgrep mot meg, i vår kontakt som jeg ikke vil komme innpå her i tillegg. Men har ikke beviser for det. Jeg er svært lei meg, for han har aldri gitt meg en eneste sjanse til å svare meg og snakke ut om problemet. Han driter i meg, har han sagt. Nå vil han ha 100 000 av meg i erstatning, samt 200 000 hvis jeg kontakter han igjen. Jeg hadde det bedre i flere måneder. Men så kom saken på nytt på banen. Og da knakk jeg sammen. Han vet at jeg er syk følelsesmessig, men han nekter å snakke ut om dette med min advokat. Advokaten hans sier at de vil ha beløpet, ingenting annet, og forbud på meg å kontakte han og kona. Dette er en fin løsning for han og kona, tiltross for at jeg ikke kontakter han igjen. De vil med disse beløpet avslutte saken, og han sier at da er alt i orden og oppgjort mellom meg og han. Det er en fin løsning på konflikten sier de. Han har fått igjennom papirer i forliksrådet, fått dato og alt til behandling av saken. Men de har gitt meg en deal. Det er at jeg skal betale 100 000 for å slippe fri. Tull og tøys - be han og 'advokaten' hans ryke og reise. Hvis dette faktisk gått igjennom en rettsinstans så er det helt andre og langt alvorligere ting som ligger bak enn at du har kontaktet ham en gang eller to etter at det ble slutt. Hvis du med hånden på hjertet kan si at det ikke er tilfelle og du har oppført deg rimelig greit så bør du anmelde ham for utpressing. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Så jeg har tenkt å betale 100 000, tiltross for at det har store økonomiske ringvirkninger i mitt liv. Jeg tjener altfor lite penger som det er. Og vil slite økonomisk pga dette. NEI, ærlig talt kvinne du skal ikkje la deg presse til å betale eit så stort beløp berre fordi det er enklast for deg følelsesmessig. Om han ikkje vil at du skal kontakte ham får han skaffe seg besøksforbud. Du skal ikkje betale til han OG ikkje ha lov til å kontakte han. Om noke så skulle han betalt DEG mot at du ikkje kontakter han igjen. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Siden han er såpass uintressert i meg så orker ikke jeg å gå i retten mot han og nedpsyket av det i tillegg. Synes dette er ondskap av han. Samt ondskap av kona, og la meg knekkes økonomisk. Hun kunne tross alt vært i samme situasjon som meg nå. Jeg har tenkt å betale beløpet, tross at det gjør meg forbanna. Jeg er skikkelig forbanna på dem nå. Er det normalt tror dere? Er jeg unormal, som blir forbanna av dette? Synes dette er dårlig gjort. De har hveandre, hva med meg? Jeg er knust, ulykkelig og prøvde å komme meg videre, var på opptur, og hadde ikke kontaktet han på lenge. Men nå fallt jeg sammen igjen... Ble for vanskelig. Jeg gjør alt for å få en uintressert mann av veien. Betaler heller 100 000 enn å måtte gå i sak med han og hans simple advokat. Dette er vondt. Hvem vil gå i sak, uten å ta hensyn først, og føre en dialog. De nekter dialog. De vil kun ha pengene, og da er alt oppgjort mellom meg og han, sier han. Jeg har forklart han at jeg ønsket han ingenting vondt, jeg hadde bare følelser, men alt jeg fikk tilbake er et beløp å betale på 100 000 kroner. Og 200 000 hvis jeg kontakter han igjen. Så jeg har tenkt å betale 100 000, tiltross for at det har store økonomiske ringvirkninger i mitt liv. Jeg tjener altfor lite penger som det er. Og vil slite økonomisk pga dette. NEI, ærlig talt kvinne du skal ikkje la deg presse til å betale eit så stort beløp berre fordi det er enklast for deg følelsesmessig. Om han ikkje vil at du skal kontakte ham får han skaffe seg besøksforbud. Du skal ikkje betale til han OG ikkje ha lov til å kontakte han. Om noke så skulle han betalt DEG mot at du ikkje kontakter han igjen. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er mer rett og rimelig at du tar med deg de papirene du har fått og leverer til politiet, og anmelder ham for utpressing. Det er helt urimelig at du skal betale ham penger for å ikke kontakte ham igjen. Følelsesmessig forstår jeg deg, men din praktiske reaksjon har jeg ingen forståelse for. Skjerp deg, og anmeld mannen for utpressing. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Dette må jo være et troll... Selvsagt skal du ikke betale 100 000.- Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Trådstarter: Kan du ikke heller bruke en av de MANGE andre trådene du har opprettet vedr. dette til å diskutere og få sympati? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1144320 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har tenkt å betale beløpet, tross at det gjør meg forbanna. Jeg er skikkelig forbanna på dem nå. Er det normalt tror dere? Er jeg unormal, som blir forbanna av dette? Don't do it! Gjør som så mange andre har sagt: gå til politiet og snakk med advokaten din. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har tenkt å betale beløpet, tross at det gjør meg forbanna. Jeg er skikkelig forbanna på dem nå. Er det normalt tror dere? Er jeg unormal, som blir forbanna av dette? Om det er unormalt å bli forbanna av at du blir pressa for penger? Nei overhode ikkje. Dette er heilt klart utpressing og det burde ende opp i ei anmeldelse før dagen er omme. Du vil ikkje trenge å gjere så mykje sjølv, politiet ordner det meste sjølv. I tillegg så trur eg seriøst at du skal vurdere eit kontakt- og besøksforbud mot han. Det er han som er den agresive parten her. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg vil ikke ha et ektepar i veien i mitt liv lenger. Denne saken har pågått så lenge. Og nå hadde jeg vært stille kjempelenge, uten at han hørte fra meg, men allikevel vil de ha rettsak, dersom jeg ikke betaler beløpet på 100 000. Og godtar et forbud på 200 000 i erstatning til han hvis jeg kontakter han, eller foreks. kona hans. Han sier at da er konflikten løst. Hvis jeg betaler det, og gjør som jeg blir bedt om her, så vil han ikke lenger være sur på meg. MEN jeg er forbanna på han..... Lei meg.. Fortvilt, men pga av at hatet er så stort , så vil jeg heller betale meg vekk istedet for å måtte se han - eller hans advokat i retten. Jeg er fortvilt, og tar avstand til den nye mannen jeg hadde funnet nå. Nå mister jeg alt. Penger og den nye mannen. Tålte ikke at dette ble bringt på banen igjen. Jeg taklet det ikke. Derfor vil jeg betale meg ut av problemet. Er det normalt at mennesker bryr seg så lite om hveandre, tenker jeg.... Det er mer rett og rimelig at du tar med deg de papirene du har fått og leverer til politiet, og anmelder ham for utpressing. Det er helt urimelig at du skal betale ham penger for å ikke kontakte ham igjen. Følelsesmessig forstår jeg deg, men din praktiske reaksjon har jeg ingen forståelse for. Skjerp deg, og anmeld mannen for utpressing. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så er vel ikke dette første gangen du er her for "råd"? Og du har vel fått veldig mye fornuftige tilbakemeldinger tidligere. Hvis du er den samme personen som jeg tror (Noe som er høyst trolig), så er det i mine øyne høyst på tide å skaffe seg profesionell hjelp. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Ikke betal, uansett hva som skjer!! Vedder på at dette er noe kona hans har surra opp, for å trykke deg langt ned da hun muligens ser på deg som en konkurrent til denne mannen. Ta så med deg papirene du har fått fra hans advokat til politiet å få hjelp der til å bli kvitt kravene. Ellers anmelder du dem for utpressing. Stå på frøken, dette greier du.. Skjemmes over å være trønder hvis dette vesnet som du kaller mann er trønder også. Slike folk skulle blitt hengt ut offentlig! Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 serr, hvorfor skal du betale 100 000 kr for at du har pratet med han? skal jeg anmelde morra mi for at hu maser på meg? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvis dette faktisk gått igjennom en rettsinstans så er det helt andre og langt alvorligere ting som ligger bak enn at du har kontaktet ham en gang eller to etter at det ble slutt. Hvis du med hånden på hjertet kan si at det ikke er tilfelle og du har oppført deg rimelig greit så bør du anmelde ham for utpressing. Enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg