Republic3D Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei! Jeg er på jakt etter en ny skjerm. Jeg har en 22" BenQ skjerm med 1680x1050 oppløsning ifra før, men jeg vil gjerne ha en med høyere oppløsning da jeg jobber mye med Photoshop. Hver eneste pixel teller. De nye skjermene som er kommet har jo standard HDTV oppløsning, som er det stort skritt tilbake i forhold til antall pixler vertikalt. Jeg snublet over en Apple 23" skjerm som var utstillingsmodell. Den var satt ned ifra 7,995 kr til 2,995 da den har gått ut av produksjon. Jeg er klar over at denne skjermen kom på markedet allerede i 2004, og kostet da 11990 kr. Spesifikasjoner: Apple 23" Widescreen Monitor 1920x1200 14ms 400cd 700:1 DVI Jeg vet man kan få 24" skjermer til ca 1500 kr nå, men spørsmålet blir hvilken som er best til bilderedigeringsbruk. Jeg får full garanti og reklamasjonsrett, men ikke angrerett. Skjermen har noen riper her og der men skal være 100% teknisk sett. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Meg bekjent bruker Apple IPS-paneler i skjermene sine, som gir mye bedre farger og er derfor det foretrukne hos de som redigerer bilder. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg tror det er TFT aktiv matrise i denne, vanskelig å finne noe ordentlig informasjon. Er det noen som har erfaring med denne skjermen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Alle aktuelle LCD skjermer er jo TFT aktiv matrise. Men det er forskjell på TN og IPS. http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD#In-pl...ching_.28IPS.29 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Okay, det visste jeg ikke. Men jeg lurer fortsatt på om det er noen som har erfaring med den her? Jeg har sett litt på forskjellige brukertester, de er ganske blandet. Tester som er gjort av diverse blader osv er stort sett positive. Men lurer jo på om den er verdt 3000 kr nå som den er så gammel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå