Gjest medlem-82119 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har irritert meg grenseløst over pcleverandører som bruker recovery som resulterer i et mareritt av innstalleringer av gamle drivere, gamle programversjoner, prøveversjoner av blant annet NIS, gamle adobe reader versjoner, linker til drit som legger seg overalt. Jeg ønsker derfor at maskinene enten leveres helt tomme, null software, null os, null recovery, eller at de leveres med en helt vanlig OS plate helt lik den man kjøper i butikken og så kan brukerne selv legge inn et rent OS, få inn oppdaterte drivere, slippe unna alle prøveversjonene og rusket som følger med. Jeg har derfor sendt en del klager til HP, som er den jeg bruker, men det er vel likt hos alle (med unntak av dell som visstnok tilbyr å kjøpe rene maskiner). Oppfordrer derfor alle til å sende sine frustrasjoner og hat over recovery til de ulike selskapene, gjerne opprette facebook forum osv, slik at man forhåpentligvis snart kan erklære maskinene for recoveryfrie til glede for brukerne. HP epost support og klager: http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_paget...ient=S-A-R135-2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Kunne ikke vært mere enig men man får det man betaler for sier nå jeg for vi som bygger PCene våre selv kan nemlig velge hvilken software vi vil ha på de. Værre er det når det kommer til laptop men også der kan man velge og kjøpe OS separat. Regner med at denne recoveryen er billigere å levere med sammelignet med en OEM lisens eller en fullversjon. Alternativet er at de tror recovery er enklere for brukeren sammenlignet med en nyinstallasjon. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er også en av grunnene til at jeg også bygger pcen min selv. Ja, man kan velge å kjøpe separat OS, som vi har gjort, men det er irriterende åå måtte kjøpe OS to ganger (man betaler vel også for det som følger med) og så mister man ofte support hvis man ikke bruker recovery versjonen. Recovery kunne vært en ide når få hadde internett, det fantes lite alternativer og win ikke la inn drivere selv. Nå går dette utmerket, og man trenger ikke recovery lenger. Skulle ønske kundene sa fra om dette i mengder slik at man fikk slutt på driten! Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Pcene blir vel dyrere hvis det ikke skal være noen sånne prøveversjoner på dem.. For pc leverandørene får penger av de som får ha prøveversjoner, og kan dermed selge pcen billigere. Snikreklame med andre ord... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Betaler gjerne ekstra for å slippe, jeg, men får ikke det valget... Må uansett betale ekstra skal jeg kjøpe OS for å ta clean install Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå