Gå til innhold

får ikke til lyd med hjemmekino

Anbefalte innlegg

Har dette oppsettet: en xbox360 som jeg bruker som dvd spiller, koblet til en 40" lcd tv.

Har logitech z5500 høyttalere, 5.1 anlegg.

Lyden sendes jo fra xboxen til tv'en og der får jeg lyd.

Men jeg får ikke til å koble til høyttalerne til tv'en.

Eneste utgangene det er fra høyttalerne er 3 ledninger, derav en grønn, oransj og svart ledning. vist på bildet nedenfor. Jeg har ikke coax eller optical ledning for å koble til. Hvordan skal jeg da få til lyd?

Vil ha det sånn at når jeg spiller eller ser film fra xboxen eller kobler til pc'en via hdmi får jeg lyd på anlegget.

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på tv'en har jeg sånn røde og hvite runde innganger, har digital utgang, og av inngang.

Men hvordan kobler jeg til lyden via xboxen til anlegget når anlegget mitt kun har de utgangene som vises på bildet ovenfor?

bruker hdmi fra xbox til tv, men har en AV-kabel som er sånn trapes-utgang med en hvit gul og rød utgang.

som man ser på utgangene fra anlegget så står "front, rear, center/sub". men de inngangene er ikke på tv'en. Må jeg bruke digital da? eneste løsning eller?

Endret av Barone
Lenke til kommentar

så jeg skal bruke hdmi kabel fra xbox til tv, og AV-kabelen til xboxen fra xboxen til anlegget?

min xbox-kabel er ikke helt slik, den har kun 3 kontakter som går ut fra xboxen, og de har fargene gul rød og hvit. hvor skal plugge dem inn i anlegget mitt? bildet ovenfor viser hvor jeg kan plugge inn

Lenke til kommentar

update: kan ikke bruke av kabelen til xboxen. når jeg bruker hdmi-kabelen til tv'en så er det ikke nok plass til å koble til AV kabelen og, ettersom de er 0,5cm fra hverandre.

så jeg tror jeg bare MÅ kjøpe meg en digital/optisk/coax hva nå enn det heter og ha mellom tv og anlegg

Lenke til kommentar

Bruk en digitak coaxial fra coax ut til coax inn på anlegget. Har du eventuelt liggende en kabel med for eks. 2 RCA plugger i hver ende.. for eks. rød og hvit kan du brike bare rød for eks. I begge ender.

Du har vell optisk ingang og .. så kan vell bruke opptisk kabel om xboxen støtter det. Men søttet vell ingen av delene?

Da kan du bruke en med 2 Hun RCA plugger over til en han minijack og punne inn i den grønne.. Men da vil du ikke få digital surround lyd da :p

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...