Thunderhead Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Skulle prøve noen Blu-ray og DVD'er på PS3 slim i dag, og fikk et veldig grønnskjær i bilde. PS3-spill fungerer utenmerket. TV'n er en eldre toppmodell Philips WS (bilderør-TV), koblet via RGB-Scart. Prøvde å velge RGB i innstillingen i PS3, men det hjalp ikke. Først når jeg koblet via komposittkabel (gul), ble det normale farger, men kvaliteten via denne kabelen er jo forkastelig/ubrukelig. RGB-Scart kabelen er en jeg har hatt siden PS/PS2, og ser ikke umiddelbart hvorfor den ikke virker med nevnte format på PS3. Noen som har noen tips til løsning eller forklaring på hvorfor det blir grønnskjær? Har prøvd å søke litt på nettet, men finner ikke noe særlig fornuftig. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Noen som har noen tips til løsning eller forklaring på hvorfor det blir grønnskjær? Å få et grønt bilde har for meg skyldtes å blande sammen S-Video og RGB-inngangen på TV'n. Min Sony TV hadde en scart for RGB og en for S-Video (fordi de bruker de samme pinnene). Gå over en gang til video-innstillingene på PS3 og evt prøv en annen SCART inngang om mulig. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Takk for svar. Jeg har tidligere erfart grønnaktig skjerm på PS/PS2, og det har vært som du påpeker kluss med S-Video og RGB. PS3 har ikke S-Video valg, så jeg kan ikke helt se at det er det denne gangen. TV'n har 3 Scart tilkoblinger og 2 av dem tar RGB. Tidligere har det vært justeringer på konsollen og ikke TV'n som har løst problemet, nå ser jeg ikke helt hvilke valg jeg kan velge i menyen til PS3 som kan løse dette utover de jeg har prøvd. Løsningen blir kanskje å bytte ut min noe tilårskomne TV og DVD/CD-spiller med noe nyere og som har HDMI-tilkoblinger. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 PS3 har ikke S-Video valg, så jeg kan ikke helt se at det er det denne gangen. Sikker ?? Jeg har både S-video og RGB kabel til min PS3, har ikke brukt dem på et par år, men kjøpte begge to for å bruke på CRT skjerm før jeg kjøpte flatskjerm. Om det kan være noe feil på PS2 kabelen din vet jeg ikke, jeg har stort sett hørt at de skulle fungere på PS3. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg mente under BD-innstillingene har jeg ikke valget S-video, bare RGB, komponent video og automatisk. Mulig jeg er på villspor, da det kan se ut til at det bare gjelder HDMI-ut. Edit, det ser ut til at "innstilling for Video-utdata" også er satt i henhold til TV. Endret 10. februar 2010 av Thunderhead Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Og du har prøvd en annen SCART plugg ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå