Lars-Erik Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Begynner å bli ganske frustrert på 40.0.005 oppdateringen til 5800 :-( OK, den har rettet opp noen feil. Men introdusert mange flere nye :-( Noen som vet om det er noe sted hos Nokia man kan sende feil til? 1) Når jeg svarer på en samtale med de nye "bevegelige knappene" (når tastelåsen er på) så henger ofte telefonen seg etter samtalen. Skjermen blir ikke skikkelig tegnet opp (rester av knappene), og eneste veien ut er å fjerne og sette tilbake batteriet (dekselet på telefonen min har allerede begynnte å bli løst pga alt dette). 2) Igår når jeg mottok en beskjed hørtes varslinglyden helt forvrengt ut, og telefonen låste seg helt. Eneste livstegn av "pulsingen" fra lyset på den midterste knappen (for å varsle om en ny melding). Igjen måtte batteriet tas ut og settes inn igjen for å fortsette. 3) Når jeg surfer på nettet og lyset slås av så var det før bare å klikke på skjermen for å slå på lyset igjen. Det virker ikke alltid nå. Og jeg må bruke midtre knapp for å få på lyset igjen. Men da virker ikke touch-skjermen etterpå, og jeg må låse og låse opp med knappen på siden for å få ting til å virke. Skjer av og til. 4) Før når jeg låste telefonen med knappen på siden så slo alltid lyset seg av (logisk). Nå er det helt tilfeldig. Av og til slår lyset seg av, men av og til så blir det stående på og det kommer bare et "nøkkel" symbol. Hva er logikken. Lyset skal slås av! 5) Noen ganger blir plutselig strømforbruket veldig høyt uten grunn. Som en natt hvor jeg hadde to streker igjen på batteriet når jeg la meg. Når jeg våknet 6 timer senere (forsov meg en time) så var telefonen helt død and alarmen hadde aldri slått seg på (helt dødt batteri). Hvordan kan den bruke opp 2 treker på batteriet når den er helt "idle" og ingen ting kjøre (e-mail sjekk er av om natta). Har en teori om at den bruker mye strøm når touch-skjermen ligger inntil noe, som i en lomme, men er det ikke en sensor som skal hindre dette? Låsen var også på, og skjermen slått av. Rart :-( 6) "Ny e-post" ikoned er "buggy". Noen ganger er det på selv om det ikke er ulest e-post. Og av og til når jeg klikker på "Ny e-post" meldingen så åpnes ikke alltid beskjeden. Noen ganger åpnes bare listen over postkasser. Og den fokuserer ikke en gang på rett! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg bruker HTC Hero til vanlig, men har en nokså ny 5800 XM på lur, som jeg har oppdatert til ver. 40. Jeg ble forbanna da jeg fant ut at kalenderoppføringer er borte fra startskjermen, og selv om jeg har fått enkelte tips om hvordan jeg kan få oppføringene til å vises igjen, tror jeg ikke det blir enkelt å få det til. Du har jo virkelig vært uheldig, og jeg håper ikke mange opplever såpass mye bugs. Det er i så fall helt på trynet av Nokia, dersom en såpass gammel og velprøvd telefonmodell skal få en firmwareoppdatering med en rekke bugs. Jeg liker 5800 godt, men sammenlignet med Hero, blir det som natt og dag. Men likevel inneholder 5800 det meste av ting jeg virkelig trenger og bruker, så om den er gammeldags, vil jeg beholde den. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg har ingen problemer med å vise kalender-eventer på min startskjerm. Har visningen med snarveier øverst og mail/kalender under. Man kan ikke se kalender samtidig med å ha kontaktlinje øverst. Skulle ønske en visning med kontaktlinje, kalender og snartveier. Nokia har sagt jeg bør resette og formatere telefonen. Men vil nødig det da jeg da må installere all software på nytt. (bruker Oxygen Phone Manager, og da får jeg ikke tatt backup av alt tror jeg, så det som er installert på internminnet må jeg vel da legge inn på nytt). Er ikke så sikker på om det løser noe heller. Er egentlig veldig fornøyd med 5800en (Har navigation edition). Den har egentlig alt jeg trenger, og jeg liker menyer etc på den. GPSen er kjempefin (min TomTom har havnet permanent i skuffen :-) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Etter at jeg først resatte telefonen med en tastekombinasjon fordi den nektet å oppgradere, og deretter "oppdaterte" med *#0000#, får jeg ikke lagt inn kartprogrammet igjen. Jeg sitter nå fast i det gamle programmet som maser om lisenser. MÅ få det gode gratisprogrammet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå