Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alcatel 4200 hard reset?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av denne, men det har jo med et nettverk å gjøre.

 

På skolen prøver vi å sette opp en Alcatel 4200 Telefonsentral. Og så hadde vi ikke passord, og etter litt testing ble vi helt sperret ute fra sentralen. Er det noen måte å kjøre en "hard reset" som setter den helt tilbake til factorysettings?

 

Mvh JoMs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Telefonsentralen sperrer deg ute i ca 1 time, hvis feil passord er tastet inn mange ganger.

 

Du må ta ut batteriet på "CM" kortet, og kortslutte polene på holderen. Hvis jeg ikke husker feil er det 2 typer batterier på disse, avhengig versjon. Den ene typen sitter ifront og må klyppes sammen og dras rett ut. Den andre typen sitter på selve printkortet, så da må hele kortet tas ut av sentralen.

Husk, av med strømmen først.

Så må du ha et digitalt app. av typen 4034 eller 4035 Advance i første port på et DLC kort i første kortplass. Dette for å kunne programere telefonsentralen.

 

Jeg husker desverre ikke noen passord, siden det er veldig lenge siden disse typene var i bruk/salg.

 

Håper dette hjelper.

 

Mvh.

 

MuppetMan

 

 

Hei

 

Visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av denne, men det har jo med et nettverk å gjøre.

 

På skolen prøver vi å sette opp en Alcatel 4200 Telefonsentral. Og så hadde vi ikke passord, og etter litt testing ble vi helt sperret ute fra sentralen. Er det noen måte å kjøre en "hard reset" som setter den helt tilbake til factorysettings?

 

Mvh JoMs

Lenke til kommentar

Hei.

 

Dette skal prøves i morgen. Virker som vi har vært sperret ute lenger enn 1 time, da de som prøvde passordet ble sperret ute i går (tror jeg)

 

Har funnet en liste over default passord som skal prøves (denne)

 

 

//EDIT

Det ser ut som vi må lage setupen på pc først. Da bruker vi PCMMC og en utdatert bruksanvsning med screenshots. Vi får ingen av de resultatene som vises i denne bruksanvisningen. Bla. klager den over at den ikke finner en database med subscribers osv. Det er også et vindu som heter "Attendant Group List", der skalv i få tallet 100 på indexgroup 1 og 2. Der får vi bare AABF.

Endret av joms
Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har noen linje kort, vil dere heller ikke se noe i subscribers eller Attendant Group List. AABF har med dørtelefon å gjøre.

 

Linje kort: SLC4 eller 8, DLC 4-8-16

For linjer inn: SOTO 4-8 for ISDN eller TLC4 for analoge

 

Basis programering som kommer etter en hardrestart, kommer opp i displayet på et digital app i første posisjon i linje kort nummer 1.

Kort 1 må være et DLC kort, for digital app.

Derfra kan du programere inn grunnkonfig av systemet. da kan man ringe ut og inn, og til hverandre. Sentralbord vil bli internnummer 100, og resten av apparatene vil bli 101,102 osv.

 

Første app. må være et 4034 eller et 4035 advanced app. Viktig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis dere ikke har noen linje kort, vil dere heller ikke se noe i subscribers eller Attendant Group List. AABF har med dørtelefon å gjøre.

 

Linje kort: SLC4 eller 8, DLC 4-8-16

For linjer inn: SOTO 4-8 for ISDN eller TLC4 for analoge

 

Basis programering som kommer etter en hardrestart, kommer opp i displayet på et digital app i første posisjon i linje kort nummer 1.

Kort 1 må være et DLC kort, for digital app.

Derfra kan du programere inn grunnkonfig av systemet. da kan man ringe ut og inn, og til hverandre. Sentralbord vil bli internnummer 100, og resten av apparatene vil bli 101,102 osv.

 

Første app. må være et 4034 eller et 4035 advanced app. Viktig!

Lenke til kommentar

Det virker som om du vet hva du snakker om, og at du har kompetanse på Alcatel.

Jeg har en utfordring med nummervisning A, B og C nummer.

Samtaler som ikke blir identifisert

Samtaler som kommer via IP telefoninettet klarer ikke sentralbordet å identifisere.

 

Det skal være styrt nummervisninger, men ett større antall telefoner ringer ut med vist avdelingsnummer(ikke person).

 

Når innringers anrop blir ubesvart, og det rutes tilbake til sentralbordet, kan ikke sentralbordet se hvem innringer har ringt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...