JoMs Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei Visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av denne, men det har jo med et nettverk å gjøre. På skolen prøver vi å sette opp en Alcatel 4200 Telefonsentral. Og så hadde vi ikke passord, og etter litt testing ble vi helt sperret ute fra sentralen. Er det noen måte å kjøre en "hard reset" som setter den helt tilbake til factorysettings? Mvh JoMs Lenke til kommentar
Muppetman Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei, Telefonsentralen sperrer deg ute i ca 1 time, hvis feil passord er tastet inn mange ganger. Du må ta ut batteriet på "CM" kortet, og kortslutte polene på holderen. Hvis jeg ikke husker feil er det 2 typer batterier på disse, avhengig versjon. Den ene typen sitter ifront og må klyppes sammen og dras rett ut. Den andre typen sitter på selve printkortet, så da må hele kortet tas ut av sentralen. Husk, av med strømmen først. Så må du ha et digitalt app. av typen 4034 eller 4035 Advance i første port på et DLC kort i første kortplass. Dette for å kunne programere telefonsentralen. Jeg husker desverre ikke noen passord, siden det er veldig lenge siden disse typene var i bruk/salg. Håper dette hjelper. Mvh. MuppetMan Hei Visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av denne, men det har jo med et nettverk å gjøre. På skolen prøver vi å sette opp en Alcatel 4200 Telefonsentral. Og så hadde vi ikke passord, og etter litt testing ble vi helt sperret ute fra sentralen. Er det noen måte å kjøre en "hard reset" som setter den helt tilbake til factorysettings? Mvh JoMs Lenke til kommentar
JoMs Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Hei. Dette skal prøves i morgen. Virker som vi har vært sperret ute lenger enn 1 time, da de som prøvde passordet ble sperret ute i går (tror jeg) Har funnet en liste over default passord som skal prøves (denne) //EDIT Det ser ut som vi må lage setupen på pc først. Da bruker vi PCMMC og en utdatert bruksanvsning med screenshots. Vi får ingen av de resultatene som vises i denne bruksanvisningen. Bla. klager den over at den ikke finner en database med subscribers osv. Det er også et vindu som heter "Attendant Group List", der skalv i få tallet 100 på indexgroup 1 og 2. Der får vi bare AABF. Endret 12. februar 2010 av joms Lenke til kommentar
Muppetman Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis dere ikke har noen linje kort, vil dere heller ikke se noe i subscribers eller Attendant Group List. AABF har med dørtelefon å gjøre. Linje kort: SLC4 eller 8, DLC 4-8-16 For linjer inn: SOTO 4-8 for ISDN eller TLC4 for analoge Basis programering som kommer etter en hardrestart, kommer opp i displayet på et digital app i første posisjon i linje kort nummer 1. Kort 1 må være et DLC kort, for digital app. Derfra kan du programere inn grunnkonfig av systemet. da kan man ringe ut og inn, og til hverandre. Sentralbord vil bli internnummer 100, og resten av apparatene vil bli 101,102 osv. Første app. må være et 4034 eller et 4035 advanced app. Viktig! Lenke til kommentar
Jens69 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hvis dere ikke har noen linje kort, vil dere heller ikke se noe i subscribers eller Attendant Group List. AABF har med dørtelefon å gjøre. Linje kort: SLC4 eller 8, DLC 4-8-16 For linjer inn: SOTO 4-8 for ISDN eller TLC4 for analoge Basis programering som kommer etter en hardrestart, kommer opp i displayet på et digital app i første posisjon i linje kort nummer 1. Kort 1 må være et DLC kort, for digital app. Derfra kan du programere inn grunnkonfig av systemet. da kan man ringe ut og inn, og til hverandre. Sentralbord vil bli internnummer 100, og resten av apparatene vil bli 101,102 osv. Første app. må være et 4034 eller et 4035 advanced app. Viktig! Lenke til kommentar
Jens69 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det virker som om du vet hva du snakker om, og at du har kompetanse på Alcatel. Jeg har en utfordring med nummervisning A, B og C nummer. Samtaler som ikke blir identifisert Samtaler som kommer via IP telefoninettet klarer ikke sentralbordet å identifisere. Det skal være styrt nummervisninger, men ett større antall telefoner ringer ut med vist avdelingsnummer(ikke person). Når innringers anrop blir ubesvart, og det rutes tilbake til sentralbordet, kan ikke sentralbordet se hvem innringer har ringt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå