Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig aldring, rynker hårtap osv

Gjest gammel ung gutt

Anbefalte innlegg

Gjest gammel ung gutt

Jeg er en gutt på 20 år. I løpet av de siste 6-8 mnd så har utsenet mitt gått en vei, rett nedover. I Juli ble jeg ferdig med et hektisk år i militæret der jeg hadde mine fysiske aktive dager ute ofte.

Nå etter militæret har jeg flyttet ut til et mer forurenset og innesittende liv. Dog er jeg fortsatt aktiv, trener styrke minst 1 gang i uka og spiller fotball der jeg tar meg skikkelig ut også 1 gang hver uke. Men likevel så har jeg lagt merke til at jeg, spesielt i ansiktet, ikke er på topp. Jeg vokner opp med to streker under høyre øye og en under venstre øye som ikke går vekk iløpet av døgnet, altså at dette er her hele tiden. Jeg går forsåvidt til sengs med dette og. Det andre er at jeg har blitt tynn o håret, mistet mye hår. Jeg har ikke vært noe spesielt tykk i håret fra før, men nå ser man hodebunnen selv om håret er 40 mm langt. Dette kan henge sammen med at jeg har mest sannsynlig seboeisk eksem og bruker shampoen Fungoral. Denne lidelsen kan nok være grunnen til at håret forsvinner, iallefall delvis.

Mot disse tenkte jeg å bruke denne shampopakken til rundt 50 dollar. linky

Det blir mye, Fungoral, pluss PH-nøytral shampo jeg bruker nå, og denne. Må vel kutte ut den PH-nøytrale, for å ikke få all verdens tid i dusjen og for mye slitasje på håret.

Noen erfaringer med Nisim New Hair produktene anyone?

Hva kan jeg gjøre for å få glattere hud under øyene? Jeg prøver å drikke mye vann, hjelper ikke all verdens akkurat. Noe annet jeg kan forsøke?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøp fungoral shampoo fra apoteket og bruk den ca 3 ganger i uka, men ikke oftere enn vær 3. dag, og på de andre dagene bruker du en shampoo uten silikon og SLS. Bruk google og finn en nettbutikk eller kjøp andre steder. Har ingen anbefalinger på shampoo der, leiter selv enda :p

Har prøvd den shampoopakken og den gjorde meg tynnere i håret... Hvis du er vllig til å massere ting i håret vær dag så kjøp 5% Spiro istedenfor NISIM. Mail NISIM og spørr etter bildene fra "trialen" dems så ser du at virkningen er minimal til nesten værre på alle

Ellers får å få tilbake hår se på hairlosstalk.com. Forumet der er full av folk i samme situasjon og med velykede forsøk på å få tilbake hår. Hvis du er desperat så kan du kjøpe Rogaine Foam som har 85% succesrate og som tar 2 - 4 min å massere i skallen og tørker fort. Holder å bruke 1 gang dagen da vikningen varer 22 timer så det du gjør egentlig er å bruke 4 min lengre om morgenen mens du pusser tennene... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...