mobs Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 hei! jeg har blitt busta og tilstått grovt tyveri og er over 18, er det mulig og få utsettelse på førerkort som straff for dette og isåfall hvor lenge ? takk for svar Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 hei! jeg har blitt busta og tilstått grovt tyveri og er over 18, er det mulig og få utsettelse på førerkort som straff for dette og isåfall hvor lenge ? takk for svar Skudd i blinde her men jeg tror det ja og 2 år er nok vanlig. Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 alt fra 6 mnd til 2 år.. kommer fort helt an på Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Mulig er det sikkert, men det hadde ikke innvirkning på domfellelsen da jeg mistet sertifikatet i ettertid. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Heller tvilsomt. Man mister ikke førerkortet med mindre motorvogn er brukt som nødvendig eller praktisk hjelpemiddel ved tyveriet, jfr tapsforskriften § 2-6 pkt 4. Sperrefrist vil da heller ikke bli ilagt. Du kan derimot nektes førerkort som følge av at du har manglende vandel... Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Var jo en kar som mast førerkortet for utagerende festing for en stund tilbake... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Var jo en kar som mast førerkortet for utagerende festing for en stund tilbake... ja men det var fordi politiet mente det var stor fare for at han ville fyllekjøre før eller senere... mister ikke eller får utsettelse på lappen samme hva du gjør, med mindre ett kjøretøy er innvolvert. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ikke for å avspore, men hvordan var et kjøretøy involvert i det tilfellet? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Var jo en kar som mast førerkortet for utagerende festing for en stund tilbake... ja men det var fordi politiet mente det var stor fare for at han ville fyllekjøre før eller senere... mister ikke eller får utsettelse på lappen samme hva du gjør, med mindre ett kjøretøy er innvolvert. Jeg syns det er feil å ta fra noen lappen på det grunnlaget at noen fester mye i helgene.. Det blir det samme som å bure meg inne fordi jeg er mann med det forplantingsorganet jeg har fått utdelt fordi jeg med det kan begå voldtekt uten at jeg har gjort det, enda.. Jeg, KAN, gjøre det, men har ikke gjort det, så da må jeg bures kun fordi jeg KAN? Sorry off-topic.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Man mister ikke førerkortet for å feste i helgene, men man kan miste det pga. manglende edruelighet. Denne bestemmelsen gjelder for alle, noe tilsvarende har man for våpen. Når det gjelder trådstarter så kan de nekte deg pga. manglende vandel, men du må uansett søke først. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Var jo en kar som mast førerkortet for utagerende festing for en stund tilbake... ja men det var fordi politiet mente det var stor fare for at han ville fyllekjøre før eller senere... mister ikke eller får utsettelse på lappen samme hva du gjør, med mindre ett kjøretøy er innvolvert. Jeg syns det er feil å ta fra noen lappen på det grunnlaget at noen fester mye i helgene.. Det blir det samme som å bure meg inne fordi jeg er mann med det forplantingsorganet jeg har fått utdelt fordi jeg med det kan begå voldtekt uten at jeg har gjort det, enda.. Jeg, KAN, gjøre det, men har ikke gjort det, så da må jeg bures kun fordi jeg KAN? Sorry off-topic.. er selvfølgelig helt enig at det er tull å ta fra noen lappen for de drikker i helgene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Og som jeg nevnte så gjaldt det ikke for drikking i helgene, men manglende edruelighet. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hva er forskjell på manglende edruelighet i helgene og drikking i helgene? Vedkommende var jo i jobb der han bruke bilen til og fra, så hadde han drikki i hverdagene hadde han vel mest sannsynlig fyllekjørt. Er det sånn at man kan ta lappen fra folk som drikker ofte hadde mange mista lappen. Er jo ikke værre enn å ta turen innom et studentsamfunn, så ser man jo det at faktisk veldig mange her i landet drikker mye hver uke. Politiet uttalte vel også i den saken at de kunne straffe folk med å inndra førerkortet selv om det ikke var relatert til ulovligheten som var inne i bildet. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 De kan ta førerkortet hvis tyveriet var grovt nok. Skal mye til tror jeg, kjenner noen som kjørte rundt og stjal. De har fortsatt førerkortet, var ikke en gang snakk om å ta det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå