Gå til innhold

Rimelig LCD/LED til liten leilighet

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på flyttefot og trenger ny tv. Fra før har jeg 30" pc-skjerm så da blir 32" tv litt stusselig, men siden jeg får denne sponset av de gamle bør den ligge på 5.000,- til 8.000,-.

Fra sofaen til tv vil det være knapt fire meter. Vinduer på en hel vegg betyr at jeg bør ha LED eller LCD om jeg har forstått guidene rett.

Vil gå for Canal Digital som betyr at dekoder er inkludert i installasjonen.

Tuner er altså unødvendig, men jeg ser at denne er integrert i samtlige tver jeg har sett på.

Når det gjelder valgmuligheter må jeg ta høyde for at de gamle sverger til handling i butikk, og at produktet derfor må finnes på elkjøp,expert,lefdal eller elprice.

Prismessig er det ikke noe å hente på å velge 37" fremfor 40" eller 42", men etter tommelfinger-regelen er vel 40" det som passer best.

Preferanser:

- Minst 2 HDMI for tilkobling dekoder, pc og evt konsoll.

- 1080p

- lite plasskrevende er å foretrekke

- bruk: primært film + ekstra pc-skjerm fra sofaen

Noen aktuelle alternativer

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dårlig med respons på denne ..

Det viser seg at jeg allerede har analoge signaler fra Canal Digital inkludert i leien.

Jeg trenger derfor ikke dekoder og installasjon fra dem om jeg får en "gjør det selv - pakke" til kr 300,- og en tv med godkjent tuner+kortleser.

Jeg har også bestemt meg for å utvide sortimentet ved å bestille selv og eventuelt betale mellomlegget.

Jeg lurer også på om en 46" kanskje går fint om man sitter 3,5 til 4 meter fra skjermen?

Maxpris 12.000 inkl frakt.

Tuner og kortleser for Canal Digital HD

3 x HDMI.

40" til 46". - 3,5 til 4 meter

TV(sport), film og noe spilling.

Lenke til kommentar

6000 og 6050 skal være nærmest identiske. Forskjellen er at 6050 er den norske/skandinaviske modellen som gir full garanti og reklamasjonsrett fra Samsung.

6000 som blant annet Netshop selger er gråimport. Dvs. hvis Netshop skulle gå konkurs og du får en feil på tv'en din om 3 år, så har du ikke noe sted å gå til for å få dette dekket. Dette skjedde blant annet med SHG. Nå er det jo liten sjanse for en såpass stor aktør skal forsvinne; SHG var en mindre aktør.

Men tv'en du har sett på, UE40B6***, er en kjempefin tv!

Lenke til kommentar

Takk for responsen :)

Det ble faktisk en 46" av samme sort. En kamerat fant en utstillingsmodell med "ubetydelige skjønnhetsfeil" så da fikk jeg litt avslag :new_woot:

Får den på onsdag tenker jeg. Kommer vel til å dekke mesteparten av den ene veggen lol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...