Gå til innhold

For godt til å være sant? =oD (256MB GeForce til 1100kr.!)


D2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For godt til å være sant, nei. Kortet der har jo ytelse som ikke ligner grisen, er som et GeForce FX MX, hvis man kan si det sånn. STYR UNNA.

Hvor har du det fra? De testene jeg har lest viser at det har grei ytelse i forhold til konkurrentene i samme prisklasse. Har du lest noen tester som tyder på noe annet? Evt. hvor?

Lenke til kommentar
For godt til å være sant, nei. Kortet der har jo ytelse som ikke ligner grisen, er som et GeForce FX MX, hvis man kan si det sånn. STYR UNNA.

Hvor har du det fra? De testene jeg har lest viser at det har grei ytelse i forhold til konkurrentene i samme prisklasse. Har du lest noen tester som tyder på noe annet? Evt. hvor?

 

 

heh...gå inn på testene på www.tomshardware.com og se. tror ikke du blir positivt overasket akkurat 8)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

tomshardware er forsåvidt ikke de som rager høyest på listen over mest seriøse hw sider innen cpu og skjermkort tester da...

har ikke lest testen,men jeg bare sier det :p

alt du leser der bør du ta med en spiseskje salt.

Lenke til kommentar
tomshardware er forsåvidt ikke de som rager høyest på listen over mest seriøse hw sider innen cpu og skjermkort tester da...

har ikke lest testen,men jeg bare sier det :p

alt du leser der bør du ta med en spiseskje salt.

 

hehe..grett nok det, men det er ikke særlig mangen andre tester som overbeviser med dette kortet heller da :)

Lenke til kommentar
eller et radeon 9500pro for 1600. begge er mer ytelse for pengene.

fra...? har dem ikke sluttet å ta inn slike 9500pro... Vil ha til en venn som for tiden bygger en AMD-monster.

Finner et billig Radeon 9500PRO her. Hentet det fra VS Data. Webpris 1512,-

 

Litt kvalitetsforskjell mellom Club3D og Sapphire?

 

C3D kortet jeg har er BBA, og har ikke engang C3D logo på seg, kun ATI. Tror dette gjelder de fleste (alle?) C3D kort, så noen forskjeller i kvaliteten går i såfall i C3D sin favør.

Tror de fleste Sapphire kortene er BBA også.

Lenke til kommentar

Synd at Tomshardware ikke testet mer krevende maps i UT2003 som dm-inferno og dm-face3, forskjellen ville vært en del større der. Syns også kommentaren om Doom3 var litt merkelig da dem har testet det med Catalyst 3.2 som ikke støtter 256MB minne.

Texture overflow er uansett en uting og stuttering kan virkelig ødelegge spill opplevelsen, ihvertfall IMO. Men jeg er uansett enig i at 256MB per i dag ikke er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Tipper det er et aldri så lite salgstriks, prakk på folk noe de ikke trenger, og alle som har 128mb vil seff ha 256mb, så da bytter de ut skjermkortene sine uten at det gir øktt ytelse

hmf, de prøver det samme som med det gamle GF2MX 64MB SD ram Vs GF2MX 32MB DDR... :grumpy:

 

og jeg var dum nok til å kjøpe med 64MB den gang...gjør aldri den tabben igjen :evil:

Er det forskjell i minnebåndbredden på utgavene med 128MB og 256MB ? Jeg trodde begge var klokket identisk (400? MHz) og at begge har 256bit overføring og at begge bruker DDR-teknikken.. Eller tar jeg feil?

 

Hvis det ikke er noen forskjell så blir det jo ikke helt sammenlignbart med de geforce2 MX-kortene..

poenget var at de lager sammen et kort som ikke trenger så mye ram, fordi det vil være "utdatert" innen den tid skjermkort vil trenge så mye ram, da er det sammenliknbart med den GF2MX tingen jeg nevnte...

 

(og med utdatert mener jeg at det er treigt, ikke at det ikke støtter kurrant teknologi) det er tross alt et low end kort vi snakker om her...

Lenke til kommentar

MrLee: Jeg er helt enig! 256MB tas ikke i bruk av dagens spill og GPU'en selv er for svak for fremtidige spill som kan ha nytte av 256MB.

 

heh...gå inn på testene på www.tomshardware.com og se. tror ikke du blir positivt overasket akkurat 8)

Ok, selv om Tom ikke akkurat er noen favoritt gir de en viss indikasjon.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Radeon 9500 Pro i hele 53 av 56 tester, ofte med stor margin.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Geforce4 Ti4200-8X i hele 36 av 54 tester, ofte med stor margin her også. De 18 testene Geforce FX5600 vinner er stort sett DirectX9-tester og de med 4xAA og/eller AF. Ser ut til at det kan være like greit å beholde Ti4200-kortet ennå en god stund.

Lenke til kommentar
MrLee: Jeg er helt enig! 256MB tas ikke i bruk av dagens spill og GPU'en selv er for svak for fremtidige spill som kan ha nytte av 256MB.

 

UT2003 vil faktisk kunne bruke så mye minne. DM-face3 tar ~160MB og pluss frame data blir det ~260MB (1600x1200*32 6xFSAA). Dette er spillbart med et 256MB R9800Pro kort, noe det ikke er med et 128MB kort.

Lenke til kommentar
MrLee: Jeg er helt enig! 256MB tas ikke i bruk av dagens spill og GPU'en selv er for svak for fremtidige spill som kan ha nytte av 256MB.

 

UT2003 vil faktisk kunne bruke så mye minne. DM-face3 tar ~160MB og pluss frame data blir det ~260MB (1600x1200*32 6xFSAA). Dette er spillbart med et 256MB R9800Pro kort, noe det ikke er med et 128MB kort.

Jeg tenkte på Geforce FX 5600 siden det var det vi pratet om. På det får man identisk FPS med 128 og 256 MB kortene på alt annet enn 1600x1200 og 6xAA+AF. Når man spiller UT2003 på så høy oppløsning er det ikke spillbart uansett om det er et GfFX6500 med 128 eller 256 MB ram.

Lenke til kommentar

1280x1024 -- 1600x1200 Det er ikke store forskjellen og det er det jeg kjører Uneal2003 i med FULL detals på alt i spillet og alt av instillinger på skjermkortet (Vsync on, trueform on 6xAA og 16xAF det går HELT GLATT.

 

Eller f.eks Generals går så det suser i 1600x1200.......det er helt unødvendig med mere enn 128 mb ram på grafikk kortet for når den tiden komemr der du virkelig trenger 256 mb er nok ikke AGP kort som er INN lengre da er sikkert PCI Express kommet godt i gang.......så vær smart og ikke gå for 256 mb versjonen...tillnærmet INGEN forskjell og rett og slett penger ut vinduet :-?

Lenke til kommentar

Folk her er ekstremt gode på å disse kort som lanseres i budsjettklassen. Gf4mx fikk oppleve det samme, selv om det for prisen var et helt greit alternativ. Det vil også FX5200 være når tilsvarende eldre kort forsvinner fra markedet fordi de ikke produseres lenger. Man trenger ikke tenke 4000kr klassen hele tiden...

 

GF4mx yter forresten en god slump bedre enn gf2, og har endel nye features. Men folk plukker heller opp ting fra forum o.l. enn å sjekke selv. Et godt råd: skal du gi råd til andre så bør du ha sjekket fakta selv...

 

Allikevel anbefaler jeg ikke FX5200 i dette tilfellet, men det forklarte jeg tidlig i tråden.

Lenke til kommentar
MrLee: Jeg er helt enig! 256MB tas ikke i bruk av dagens spill og GPU'en selv er for svak for fremtidige spill som kan ha nytte av 256MB.

 

heh...gå inn på testene på www.tomshardware.com og se. tror ikke du blir positivt overasket akkurat 8)

Ok, selv om Tom ikke akkurat er noen favoritt gir de en viss indikasjon.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Radeon 9500 Pro i hele 53 av 56 tester, ofte med stor margin.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Geforce4 Ti4200-8X i hele 36 av 54 tester, ofte med stor margin her også. De 18 testene Geforce FX5600 vinner er stort sett DirectX9-tester og de med 4xAA og/eller AF. Ser ut til at det kan være like greit å beholde Ti4200-kortet ennå en god stund.

 

 

godt skrevet "Simen1"

ser heller ingen grunn til og bytte til fx 5600,må bli fx 5800(hvis man liker støy)eller fx 5900.

vel,når prisen går ned.

er vel ingen grunn til panik ennå,det kommer sikkert ikke noe direct x9 spill di første mnd.

når direct x9 spillene kommer,kan sikkert mange av oss kjøpe fx 5900.

Lenke til kommentar
MrLee: Jeg er helt enig! 256MB tas ikke i bruk av dagens spill og GPU'en selv er for svak for fremtidige spill som kan ha nytte av 256MB.

 

heh...gå inn på testene på www.tomshardware.com og se. tror ikke du blir positivt overasket akkurat 8)

Ok, selv om Tom ikke akkurat er noen favoritt gir de en viss indikasjon.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Radeon 9500 Pro i hele 53 av 56 tester, ofte med stor margin.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Geforce4 Ti4200-8X i hele 36 av 54 tester, ofte med stor margin her også. De 18 testene Geforce FX5600 vinner er stort sett DirectX9-tester og de med 4xAA og/eller AF. Ser ut til at det kan være like greit å beholde Ti4200-kortet ennå en god stund.

 

 

godt skrevet "Simen1"

ser heller ingen grunn til og bytte til fx 5600,må bli fx 5800(hvis man liker støy)eller fx 5900.

vel,når prisen går ned.

er vel ingen grunn til panik ennå,det kommer sikkert ikke noe direct x9 spill di første mnd.

når direct x9 spillene kommer,kan sikkert mange av oss kjøpe fx 5900.

 

 

gå hvertfall ikke for fx5600....se bare på den testen som nylig kom på hw.no fx5600 sliter med å få r8500 bak seg, fx5600 skal liksom konkurere mot 9500pro??? :o hehehe :smile: heller ikke fx5600ultra greier å holde r9500pro på ytelsepris 8) betale 1500-2000 for et fx5600-kort som ikke greier å holde følge med sine småbrødre i ti-serien :roll:

Lenke til kommentar
MrLee: Jeg er helt enig! 256MB tas ikke i bruk av dagens spill og GPU'en selv er for svak for fremtidige spill som kan ha nytte av 256MB.

 

heh...gå inn på testene på www.tomshardware.com og se. tror ikke du blir positivt overasket akkurat 8)

Ok, selv om Tom ikke akkurat er noen favoritt gir de en viss indikasjon.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Radeon 9500 Pro i hele 53 av 56 tester, ofte med stor margin.

 

I følge Tom taper Geforce FX 5600 mot Geforce4 Ti4200-8X i hele 36 av 54 tester, ofte med stor margin her også. De 18 testene Geforce FX5600 vinner er stort sett DirectX9-tester og de med 4xAA og/eller AF. Ser ut til at det kan være like greit å beholde Ti4200-kortet ennå en god stund.

 

 

godt skrevet "Simen1"

ser heller ingen grunn til og bytte til fx 5600,må bli fx 5800(hvis man liker støy)eller fx 5900.

vel,når prisen går ned.

er vel ingen grunn til panik ennå,det kommer sikkert ikke noe direct x9 spill di første mnd.

når direct x9 spillene kommer,kan sikkert mange av oss kjøpe fx 5900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...