Gå til innhold

For godt til å være sant? =oD (256MB GeForce til 1100kr.!)


D2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei, det stemmer det. men hvorfor så sykelig opptatt av minne? ytelsen på kortet er helt på linje med andre kort til samme pris. du får raskere kort med enn dette, selv om de bare har 128mb, og jeg tror du må ha veldig spesielle behov for at det skal lønne seg å kjøpe fx5200 med 256mb. fx5600 og fx5900 eller r98pro vil trenge 256mb i større grad. men du vil uansett ikke ha nytte av 256mb de neste 1-2 årene. for lavere pris kan du få deg f.eks et geforce4 ti4200 128mb for under 900 (demovare på komplett.no) eller et radeon 9500pro for 1600. begge er mer ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Nei, det stemmer det.

Men for all del... IKKE kjøp deg det!

GF FX 5200 har svak ytelse!

Sats heller på ett Ti4200 eller 9500(pro) eller (non pro)

 

EDIT: mad_arab du sa det først... :smile:

 

Jeg har 9500pro.. Det var det at jeg på lenge ikke hadde oppdatert meg på skjermkortpriser & kort osv! Trodde at 256MB kort var forbeholdt laaaaangt dyrere og råere kort :o

Lenke til kommentar
Tipper det er et aldri så lite salgstriks, prakk på folk noe de ikke trenger, og alle som har 128mb vil seff ha 256mb, så da bytter de ut skjermkortene sine uten at det gir øktt ytelse

 

Et poeng der ja! Samme gjelder prosessorer da, de forteller aldri den virkelige ytelsen (mener AMD sine MHz og Intel sine MHz, de yter svært ulikt i forhold til denne klokkefrekvensen!).

 

Var i Elkjøp engang, en kunde spurte om forskjellen mellom P4 og Celeron, siden prisdifferansen var stor, da fikk han som svar at -Det er som Pepsi og Cola, samme greia, kanskje (merk dere, kanskje sa han) litt kvalitetsforskjell! :x

Der er det totalt forbudt å kjøpe PC i framtiden.. De skal ha 1100,- for å installere Windows for deg! (det står i salgskampanjen at de klargjør PCen, makan til blodsug..)! Vel vel. En bør ta med en som har skikkelig peil før man kjøper noe som helst der, eller i de andre "kvantitets"-kjedene :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg leste på hardOCP forskjellene de hadde funnet på 128MB og 256MB:

Det er kun i 1600x1200 oppløsning og 6xAA og mye AF at man kan merke noe som helst forskjell. Og da kun i et par spill (UT2003 og et til jeg ikke husker i farta). Ulempen var bare at disse spillene gikk alt for tregt til å spille i denne oppløsninga og kvaliteten selv om de fikk den lille ekstra ytelsen av det ekstra minnet.

 

MAO. 256MB har ingen praktiske fordeler fremfor kort med 128MB i eksisterende spill.

Lenke til kommentar
eller et radeon 9500pro for 1600. begge er mer ytelse for pengene.

fra...? har dem ikke sluttet å ta inn slike 9500pro... Vil ha til en venn som for tiden bygger en AMD-monster.

Finner et billig Radeon 9500PRO her. Hentet det fra VS Data. Webpris 1512,-

 

Litt kvalitetsforskjell mellom Club3D og Sapphire?

Lenke til kommentar

Mer minne er ikke = bedre kort

 

Kortene er og forblir de samme....mer minne betyr bare at du om en 6-10 mnd tid fremdeles kan kjøre de fleste spill i max oppløsning med full AA/AF, men ellers er kortene HELT identiske (mht 128 mb og 256 mb)

 

Det eneste Nvidia kortet jeg har troen på er FX 5900 Ultra, ellers vilel jeg gått for et Radeon kort (bedre bildekvalitet) :wink:

Lenke til kommentar
Mer minne er ikke = bedre kort

 

Kortene er og forblir de samme....mer minne betyr bare at du om en 6-10 mnd tid fremdeles kan kjøre de fleste spill i max oppløsning med full AA/AF med alt for lav FPS

Jeg måtte bare skyte inn en liten rød bisetning...

 

Med et 128MB FX5600 får man kanskje 10 FPS i et gitt spill i 1600x1200 med 6xAA og 8-16xAF. Med 256MB øker du dette tallet kanskje til 15FPS. Imponerende med 50% ytelseøkning, men det er like uspillbart på den oppløsninga likevel. I lavere oppløsninger og kvalitet yter de identisk.

Mao. det er ingen vits i å betale mer for et 256MB kort enn et 128MB kort.

Lenke til kommentar
For meg virker det som om skjermkortet kun brukes til gaming....jeg tror at 256MB++ RAM er ganske kjekt hvis du skal drive med 3d-grafikk.

Ja det er sikkert greit til bruk i maya (og sånt) når man har veldige mengder med teksturer, men det er stort sett proffesjonelle med Quadro kort som bruker store modeller i maya. De fleste her på forumet bruker aldri 3D-programmer til store oppgaver. (da regnes ikke det å teste ut en piratkopi i ny og ne) De grafikk-intensive oppgavene skjermkortene til folk på forumet her bruker skjermkortene sine til er nesten utelukkende spilling.

 

Tør nesten påstå at minst 99% av 3D-ytelsen til skjermkotene til folka her på forumet brukes til spilling og max 1% til maya og tilsvarende.)

Lenke til kommentar
Tipper det er et aldri så lite salgstriks, prakk på folk noe de ikke trenger, og alle som har 128mb vil seff ha 256mb, så da bytter de ut skjermkortene sine uten at det gir øktt ytelse

 

hmf, de prøver det samme som med det gamle GF2MX 64MB SD ram Vs GF2MX 32MB DDR... :grumpy:

 

og jeg var dum nok til å kjøpe med 64MB den gang...gjør aldri den tabben igjen :evil:

Lenke til kommentar
Tipper det er et aldri så lite salgstriks, prakk på folk noe de ikke trenger, og alle som har 128mb vil seff ha 256mb, så da bytter de ut skjermkortene sine uten at det gir øktt ytelse

hmf, de prøver det samme som med det gamle GF2MX 64MB SD ram Vs GF2MX 32MB DDR... :grumpy:

 

og jeg var dum nok til å kjøpe med 64MB den gang...gjør aldri den tabben igjen :evil:

Er det forskjell i minnebåndbredden på utgavene med 128MB og 256MB ? Jeg trodde begge var klokket identisk (400? MHz) og at begge har 256bit overføring og at begge bruker DDR-teknikken.. Eller tar jeg feil?

 

Hvis det ikke er noen forskjell så blir det jo ikke helt sammenlignbart med de geforce2 MX-kortene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...