Biggus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg sliter litt med nettverket her. Fikk installert fiber for en liten stund siden. Når jeg skulle koble meg til Altiboksen første gang så gjorde jeg dette via kabel. Dette fungerte imidlertid ikke. Fikk koblet meg på trådløst ved å gå via en annen isp. Har etter dette kun brukt den trådløse tilkoblinga. Men nå har jeg satt opp en ny ruter som jeg har koblet til Altiboxen. Og da kommer problemet igjen. Det virker som om PC utgangen på Altiboxen ikke virker skikkelig. Når jeg kobler til noe der så blinker LAN lyset på Altiboksen ustanselig (selv om ingen data sendes/mottas). Fikk ikke koblet meg til internett. Prøvde også med kabel direkte fra Altibox til PC. Kommer ikke på internett. LAN lyset blinker som besatt. Skal det være slik? Blinkingen altså. Lenke til kommentar
Moella Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har montøren som var hos deg egentlig kvalitetssikret at du faktisk er på nett? Høres ikke slik ut. Ring den lokale tilbyderen din og hør om de kan dobbelsjekke at ting er på G slik at du ikke sitter å feilsøker og irriterer deg uten grunn. mvh Moella Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Det tar en stund før en er på nett etter at montøren har gjort sitt. Tok vel et døgn mener jeg å huske. Jeg er jo på nett, men jeg tror det er noe fysisk galt med "PC/LAN" porten på boksen. Den trådløse biten fungerer fint. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) ... Den trådløse biten fungerer fint. ... Fikk koblet meg på trådløst ved å gå via en annen isp. Har etter dette kun brukt den trådløse tilkoblinga. Men hvis det er mot en annen ISP som fungerer vel ikke trådløs fra Altibox? Endret 11. februar 2010 av PerB Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) ... Den trådløse biten fungerer fint. ... Fikk koblet meg på trådløst ved å gå via en annen isp. Har etter dette kun brukt den trådløse tilkoblinga. Men hvis det er mot en annen ISP som fungerer vel ikke trådløs fra Altibox? Forklarte nok litt knotete. Når man konfigurerer Altiboks sentralen så gjøres dette via internett. I mitt tilfelle fra en slik adresse: "http://fiber.ebnett.no/mine-sider/internett/min-hjemmesentral". Altså ikke direkte til sentralen som er vanlig med andre rutere, f.eks. at man skrivr "192.168.10.1" direkte i nettleseren. Så da kan jeg faktisk gjøre instillinger på min hjemmesentral fra hvor som helst, bare jeg har internettilgang. Så det var det jeg gjorde, brukte min Telenor ADSL tilgang og redigerte instillingene til Altiboxen min via internett og således aktiverte den trådløse senderen på boksen. Det er ikke slik at jeg kobler meg til Telenor modem/ruteren min og inbiller meg at jeg er koblet til Altiboksen altså, hehe. Etter det har det ikke vært behov for kabel før nå da jeg utvider nettverket mitt. Endret 11. februar 2010 av Biggus Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Men nå har jeg satt opp en ny ruter som jeg har koblet til Altiboxen. Og da kommer problemet igjen. Det virker som om PC utgangen på Altiboxen ikke virker skikkelig. Når jeg kobler til noe der så blinker LAN lyset på Altiboksen ustanselig (selv om ingen data sendes/mottas). Fikk ikke koblet meg til internett. Prøvde også med kabel direkte fra Altibox til PC. Kommer ikke på internett. LAN lyset blinker som besatt. Skal det være slik? Blinkingen altså. Høres ut som du kobler kabelen til en port som er konfigurert for IP-TV, der går det pakker konstant. Det er vel bare en port du kan bruke til Internett og det er meget fort gjort og ta feil. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Høres ut som du kobler kabelen til en port som er konfigurert for IP-TV, der går det pakker konstant.Det er vel bare en port du kan bruke til Internett og det er meget fort gjort og ta feil. Kunne vært noe slikt, men IP-TV porten er i bruk til nettopp IP-TV. Skal teste alle portene i morgen å se om det er noe feilkobling før jeg ringer kundeservice. Er som du sier bare en port du kan bruke til internett. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Jaggu funka det fjell når jeg prøvde en annen port jo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå