Dalon Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Sider som kan nevnes: (mulig der er fler....) http://www.ubuntulinux.org/getubuntu/download http://www.ubuntu.com/getubuntu/download Sikkert et grusomt dumt spørsmål og jeg er vel litt paranoid men det er vel totalt umulig å laste ned en versjon som bare inneholder virus og annet skrap Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Begge har samme IP, så det er nok samme server som bruker to domener. Ubuntu.com er ihvertfall den mest vanlige av de to, forøvrig. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvis du vil være paranoid, med rette, så sjekk gjerne md5sum eller sha1 på det du har lastet ned i forhold til det som er oppgitt på ubuntu.com HowtoMD5sum →ubuntuwiki Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 I tillegg til disse sidene ligger vel Ubuntu på hundrevis av ftp-mirrors rundtomkring i verden, i tillegg til at man får tak i den som torrent. Bare sjekk md5/sha1, så er det relativt enkelt å vite om det er den "originale" versjonen. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Har lest og lest og prøvd men blir ikke helt klok på dette med å sjekke MD5SUM og shal. Virker jo veldig enkelt med den bruksanvisningen man finner i linken til "Spetsnaz" men jeg får det ikke til. Har lastet ned en Ubuntu 9.10 iso fil i hjemmemappen min under "nedlastninger" men lengre en det kommer jeg ikke. og det var ikke langt Noen som har tålmodighet til å hjelp meg litt til? Endret 10. februar 2010 av Dalon Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Siden tråden nå handler om noe helt annet enn den begynte med, har jeg startet en ny tråd her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå