Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Defekte lyktespylere -Peugeot 307

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde bilen min nylig inne til naf garantiutløpstest, en peugoet 307 -03 modell, og det ble blant annet oppdaget at lyktespylerne ikke fungerte. Bilen min har vært inne hos Bertel O. Steen der de skal ha utbedret feilene. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at lyktespylerne ikke fungerer. Men de har derimot av en eller annen grunn byttet spylervæskepumpen så det er skikkelig trykk på strålene som kommer ut av dysene i forhold til hva det var tidligere. De har byttet deler for 5000,- på garantien og så er det sikkert noen tusenlapper for arbeidet som er utført i tillegg. Lurer på om det er noe vits i å være masete og klage på dette, er det f.eks et punkt på eu-kontrollen at disse er i orden?

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, det kan være luft i systemet om det er gjort noen inngrep der som hindrer lyktespylerene å virke. For det andre må du høyst sansynlig ha nærlys påslått, muligens påslått på "normal måte" ikke via den norske (ødelaggende) kjørelyskoblingen.

Sjekk de to punktene før du gjør noe annet.

Lenke til kommentar
Hei

Hadde bilen min nylig inne til naf garantiutløpstest, en peugoet 307 -03 modell, og det ble blant annet oppdaget at lyktespylerne ikke fungerte. Bilen min har vært inne hos Bertel O. Steen der de skal ha utbedret feilene. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at lyktespylerne ikke fungerer. Men de har derimot av en eller annen grunn byttet spylervæskepumpen så det er skikkelig trykk på strålene som kommer ut av dysene i forhold til hva det var tidligere. De har byttet deler for 5000,- på garantien og så er det sikkert noen tusenlapper for arbeidet som er utført i tillegg. Lurer på om det er noe vits i å være masete og klage på dette, er det f.eks et punkt på eu-kontrollen at disse er i orden?

Sannsynligvis har du noenlunde samme system som jeg hadde på vår 2001 Citroen Xsara, dvs separat høytrykkspumpe til lyktene. Denne har en tendens til å ruste/eire i kontaktpunktene, og om du ikke er veldig fingernem, så er det ny pumpe som skal til. Koster faktisk litt peng, knappe 2.000,- for pumpen, kjapp å bytte når bilen er på bukk. Dette er helt klart en reklamasjon, og ikke noe du skal stå med luen i hånda for :dribble:

Lenke til kommentar

Det er som gxi sier at lysene må skrues på "fysisk", ikke bare automatisk for at spylerene skal komme fram som du har funnet ut ;)

Du har også forskjellige pumper til lyktene og vinduene, men disse har vært en svakhet på de første modellene som blant annet har resultert i dårlig trykk/null trykk, så de har nok da bytta begge pumpene dine for sikkerthetsskyld tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...