dinosauren Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hei Hadde bilen min nylig inne til naf garantiutløpstest, en peugoet 307 -03 modell, og det ble blant annet oppdaget at lyktespylerne ikke fungerte. Bilen min har vært inne hos Bertel O. Steen der de skal ha utbedret feilene. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at lyktespylerne ikke fungerer. Men de har derimot av en eller annen grunn byttet spylervæskepumpen så det er skikkelig trykk på strålene som kommer ut av dysene i forhold til hva det var tidligere. De har byttet deler for 5000,- på garantien og så er det sikkert noen tusenlapper for arbeidet som er utført i tillegg. Lurer på om det er noe vits i å være masete og klage på dette, er det f.eks et punkt på eu-kontrollen at disse er i orden? Endret 9. februar 2010 av dinosauren Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 For det første, det kan være luft i systemet om det er gjort noen inngrep der som hindrer lyktespylerene å virke. For det andre må du høyst sansynlig ha nærlys påslått, muligens påslått på "normal måte" ikke via den norske (ødelaggende) kjørelyskoblingen. Sjekk de to punktene før du gjør noe annet. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Nei, det sjekkes ikke på PKK. Noen biler blir levert helt uten lyktespylere. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Ikke vet jeg hva den norske kjørelyskoblingen er. Men du kan ha nærlys på to måter i min bil, så kan vel teste begge Lenke til kommentar
Espein Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Du har sikkert kraftigere stråler til vinduet fordi det ikke går noe spylervæsker til lyktene? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Muligens du har tette dyser, prøvd å rense de? Enkleste måten er bare ta en nål for å prøve å stikke de opp, ellers kan du demontere dysa og rense den/ skifte den ut. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ja men tingen er at spylerne skal komme opp av fangeren om du skjønner hva jeg mener, men det gjør de ikke, så tror ikke det har noe med tette dyser å gjøre. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei Hadde bilen min nylig inne til naf garantiutløpstest, en peugoet 307 -03 modell, og det ble blant annet oppdaget at lyktespylerne ikke fungerte. Bilen min har vært inne hos Bertel O. Steen der de skal ha utbedret feilene. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at lyktespylerne ikke fungerer. Men de har derimot av en eller annen grunn byttet spylervæskepumpen så det er skikkelig trykk på strålene som kommer ut av dysene i forhold til hva det var tidligere. De har byttet deler for 5000,- på garantien og så er det sikkert noen tusenlapper for arbeidet som er utført i tillegg. Lurer på om det er noe vits i å være masete og klage på dette, er det f.eks et punkt på eu-kontrollen at disse er i orden? Sannsynligvis har du noenlunde samme system som jeg hadde på vår 2001 Citroen Xsara, dvs separat høytrykkspumpe til lyktene. Denne har en tendens til å ruste/eire i kontaktpunktene, og om du ikke er veldig fingernem, så er det ny pumpe som skal til. Koster faktisk litt peng, knappe 2.000,- for pumpen, kjapp å bytte når bilen er på bukk. Dette er helt klart en reklamasjon, og ikke noe du skal stå med luen i hånda for Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Gxi hadde jammen meg rett. Lyktespylerne fungerer kun på en av de to nærlys innstillingene. Da jeg skulle teste om de virket første gang brydde jeg meg selvfølgelig ikke om selve lysene. Takk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det er som gxi sier at lysene må skrues på "fysisk", ikke bare automatisk for at spylerene skal komme fram som du har funnet ut Du har også forskjellige pumper til lyktene og vinduene, men disse har vært en svakhet på de første modellene som blant annet har resultert i dårlig trykk/null trykk, så de har nok da bytta begge pumpene dine for sikkerthetsskyld tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå