Gå til innhold

Er norske fengsel, fengsel eller luksushotell?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men samfunnet vil jo tjene på at de får en utdanning?

 

Et annet poeng er at mange av de kriminelle ikke har fullført vgs så at de spandert det samme som oss andre er vel bare rett og rimilig.

 

Det bir gjettverk. Det er ingen garanti for at de forbedrer seg. Det er fullt mulig at de vil gjennta forbrytelsen straks de slipper ut. Så hva samfunnet vil tjene pådem er usikkert. Dessuten vil det ikke bli fortjeneste ved mindre de får jobb. Og selv folk med utdanelse og jobb begår forbrytelser så det er ikke sikkert at det vil hjelpe engang. Det blir alts¨å gjettverk.

 

Videregående er ikke tvang, men frivillig og dersom de av en eller annen grunn aldri begynte med eller aldri fullførte videregående så betyr ikke det at de skal få gratis utdannelse i etterkant fordi de begikk kriminalitet og ble domsfelt.

Lenke til kommentar

Latterlig etter min mening. Hvorfor skal folk som har gjort noe gale, få bo som konger, mens kanskje andre fattige familier lever MYE dårlige enn de som sitter i fengsel.

Dette er ikke tilfellet.

 

Noen som har sett Thomas Giertsens program "bak muren". Han var der i et par dager, og allerede første kvelden sa han:" for de som sier at å fære i fengsel er som å bo på hotell.... vel det er et JÆVLIG dårlig hotell i så fall".

Hmm, spennende, vet du hvor man kan se det? Søkte på Google, men fant ingenting. Sikker på at det er riktig navn? :)

Lenke til kommentar

Ang. å få en ny sjanse så spørs det hva slags forbrytelser de har begått. Det e rikke alle som fortjener å få en ny sjanse og det er ikke alle det er trygt å slippe ut igjen. Og livstid finnes jo flere steder i verden. Hva er så ille med det? (Bortsett fra at man må bruke ressurser på å holde dem i live i fengsel i år etter år).

Lenke til kommentar

Jeg synes dette blir for drøyt.

Bo i slike "leiligheter" mens de får gratis mat og utdannelse.

min leil er et høl i forhold og jeg betaler rimelig mye for mat og opphold.

(er student)

 

 

til alle dere som støtter standaren på ting de insatte får:

burde rusmisbrukere bli tilbudt slike "leiligheter" med gratis behandling, utdannelse osv?

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...