Marxisten Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Var ikke poenget med straff å oppnå rettferdighet? Var ikke poenget å få de kriminelle til å forstå at de gjorde noe galt? Dette er ikke bare et hån mot ofrene og samfunnet forøvrig, men det oppfordrer også kriminelle til å gjøre enda flere vinningsforbrytelser for å havne på dette hotellet. I tillegg vil kriminelle fra land strømme til landet, for dette tilsvarer jo høyere levestandard enn i hjemlandet for mange. Er ikke alt dette litt opp-ned? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg har slettet fire innlegg fra tråden. De argumenterte ved hjelp av personangrep. Det ser ut til å bli en trend her. La ordstyrerne passe tråden når den går off topic, og moderatorer ta seg av trolling. De som ikke klarer å la være å gå på person ber om vinterferie fra forumet, det er ingen unnskyldning at man er irritert. Dette er et diskusjonsforum, ikke en syklubb. Geir Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Var ikke poenget med straff å oppnå rettferdighet? Var ikke poenget å få de kriminelle til å forstå at de gjorde noe galt? Dette er ikke bare et hån mot ofrene og samfunnet forøvrig, men det oppfordrer også kriminelle til å gjøre enda flere vinningsforbrytelser for å havne på dette hotellet. I tillegg vil kriminelle fra land strømme til landet, for dette tilsvarer jo høyere levestandard enn i hjemlandet for mange. Er ikke alt dette litt opp-ned? Det er riktig, men folk har forskjellige oppfattninger av hva rettferdighet er akkurat som man har forskjellige meninger om hva god og dårlig moral er så det å legge opp straffer etter rettferdighet blir vansklig i mange tilfeller. Derfor er det bedre med et fast register på hva minimalstraffen for en forbrytelse kan være slik at ikke folk i enkelte situasjoner slipper mye lettere enn folk som har begått den samme forbrytelsen pga. at rettferdigheten skal være med i bilde. Straff for kriminalitet kan vel så godt kalles "konsekvens" som "rettferdighet". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Mens marxistens grunnløse løgner blir aldri slettet. Prisløst. Selv om de er off-topic så det holder. Joda, off topic blir slettet, også Marxistens. Nå kan det diskuteres hva som er off topic. Løgner derimot slettes bare unntaksvis. Det overlater vi til den frie debatten å håndtere. Hvis ikke ville denne delen av forumet vært nokså fattig. Det er alltid noen som mener at motparten lyver, og hvis først åpnet den markboksen ville vi får det travelt. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Og da forsvant mer off topic. Emnet for tråden er nokså konkret: "Fengsla i Noreg har blitt meir eit paradis enn fengsel og eg vil kalle det ein belønning for å gjøre kriminalitet. Kva syns du om dette?" Hold dere til det. Vi har nok av tråder til å diskutere andre emner i. Geir Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg syns det er bra med bedre fengsler og gi de innsatte en utdanning. Og at folk sier at det er som et luksus hotell er latterlig. Hvis du jobber i ca 12-13 dager i måneden for du et mye bedre sted å bo enn der der, pluss friheten din.... Lenke til kommentar
frds Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Latterlig etter min mening. Hvorfor skal folk som har gjort noe gale, få bo som konger, mens kanskje andre fattige familier lever MYE dårlige enn de som sitter i fengsel. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Latterlig etter min mening. Hvorfor skal folk som har gjort noe gale, få bo som konger, mens kanskje andre fattige familier lever MYE dårlige enn de som sitter i fengsel. Dette er ikke tilfellet. Noen som har sett Thomas Giertsens program "bak muren". Han var der i et par dager, og allerede første kvelden sa han:" for de som sier at å fære i fengsel er som å bo på hotell.... vel det er et JÆVLIG dårlig hotell i så fall". Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg syns det er bra med bedre fengsler og gi de innsatte en utdanning. Og at folk sier at det er som et luksus hotell er latterlig. Hvis du jobber i ca 12-13 dager i måneden for du et mye bedre sted å bo enn der der, pluss friheten din.... Så du støtter et system der det bare er å begå kriminalitet, havne i fengsel og så få gratis utdanning? Hvorfor skal de kriminelle få særbehandling? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvorfor skal de kriminelle få særbehandling? Det er vel ofte sånn at de som er i fengsel ofte er de som har hatt behov for særbehandling, men ikke fått det. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg syns det er bra med bedre fengsler og gi de innsatte en utdanning. Og at folk sier at det er som et luksus hotell er latterlig. Hvis du jobber i ca 12-13 dager i måneden for du et mye bedre sted å bo enn der der, pluss friheten din.... Så du støtter et system der det bare er å begå kriminalitet, havne i fengsel og så få gratis utdanning? Hvorfor skal de kriminelle få særbehandling? Fordi folk med utdanning sjeldnere bryter loven. Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg syns det er bra med bedre fengsler og gi de innsatte en utdanning. Og at folk sier at det er som et luksus hotell er latterlig. Hvis du jobber i ca 12-13 dager i måneden for du et mye bedre sted å bo enn der der, pluss friheten din.... Så du støtter et system der det bare er å begå kriminalitet, havne i fengsel og så få gratis utdanning? Hvorfor skal de kriminelle få særbehandling? Gratis utdanning? Jeg betaler 1400 eller noe for å studere nå, jeg kan faktisk spandere det på dem. Bøkene kan de få lov til å låne på bibiloteket. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fordi folk med utdanning sjeldnere bryter loven. Å jasså ja :!: Norske fengsler er forøvrig luksushoteller. Man burde få i stand en avtale med Pakistan, Banladesh, Somalia og Kongo om å la Norske fanger sone der når de har fått en rettskraftig dom. Tipper de er snille gutter/jenter etter endt soning. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fordi folk med utdanning sjeldnere bryter loven. Å jasså ja :!: Norske fengsler er forøvrig luksushoteller. Man burde få i stand en avtale med Pakistan, Banladesh, Somalia og Kongo om å la Norske fanger sone der når de har fått en rettskraftig dom. Tipper de er snille gutter/jenter etter endt soning. Sikkert derfor det er så lite kriminalitet i slike land, mens i Norge er det kriminell aktivitet overalt Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Fordi folk med utdanning sjeldnere bryter loven. Å jasså ja :!: Unnskyld? Folk med utdanning får seg lettere jobb, folk med jobb trenger ikke skaffe seg penger på ulovlige måter. Veldig grovt sagt, men sånn er det. De som f.eks. har droppa ut av VGS er overrepresenterte på statistikken over dem om har sona. Endret 2. mars 2010 av Thend Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvorfor skal de kriminelle få særbehandling? Det er vel ofte sånn at de som er i fengsel ofte er de som har hatt behov for særbehandling, men ikke fått det. Det er bare en måte for å unnskylde handlingene deres. Jeg syns det er bra med bedre fengsler og gi de innsatte en utdanning. Og at folk sier at det er som et luksus hotell er latterlig. Hvis du jobber i ca 12-13 dager i måneden for du et mye bedre sted å bo enn der der, pluss friheten din.... Så du støtter et system der det bare er å begå kriminalitet, havne i fengsel og så få gratis utdanning? Hvorfor skal de kriminelle få særbehandling? Gratis utdanning? Jeg betaler 1400 eller noe for å studere nå, jeg kan faktisk spandere det på dem. Bøkene kan de få lov til å låne på bibiloteket. Men nå er det ikke alle som deler den oppfattningen. Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Begge deler eller de 1400 kronene? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Å spandere på de kriminelle. Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Men samfunnet vil jo tjene på at de får en utdanning? Et annet poeng er at mange av de kriminelle ikke har fullført vgs så at de spandert det samme som oss andre er vel bare rett og rimilig. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 De som f.eks. har droppa ut av VGS er overrepresenterte på statistikken over dem om har sona. Hørt om hvitsnippforbrytere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå