BasicBoy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) jeg valgte feil linje til vg1 og har bestemt meg for å begynne på hva jeg virkelig vil gå til neste år. Jeg trodde jeg kom til å like meg innenfor det faget jeg søkte meg inn på, men nå ser jeg at lærere, elever og miljøet generelt er ganske dårlig. De fleste lærerne er veldig "care" med hva vi gjør av lekser. De få lærerne som sjekker hvem som har gjort lekser, får sånn ca halvparten av klassen - eller flere - anmerkning for å ikke ha gjort det. Jeg føler jeg er den enesste som gidder å gjøre lekser der. Halve klassa spiller spill fra 123spill.no liksom... nei, huff! Jeg vil ha noe mer seriøst! Det jeg lurer på er om jeg skal slutte nå og begynne til høsten, eller gå resten av året? Jeg sliter veldig med å komme meg opp om morgenen fordi jeg har liksom ingen willpower. Det har nesten ingen hennsikt uansett. Føler ikke at jeg lærer en dritt. Så jeg lurer på.. hva tror dere? Endret 9. februar 2010 av BasicBoy Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Om du fullfører i år, og får ett bra resultat på allmennfagene kan du søke fritak for dem neste år. Derfor ville jeg prøvd å fullføre. Om du ikke tror du vil klare å gjennomføre eller få noe bra resultat er det vel like greit å droppe ut med en gang. Angående klassekamerater som ikke bryr seg, dette høres ut som elektro eller byggfag Det er vel slik i mange andre yrkesfaglige retninger også, men jeg har inntrykk av at folk på studiespesialisering oppfører seg mer seriøst på skolen, da det gjerne kreves mer av dem. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Fullfør, i tillegg til overnevnte ser det ikke så bra ut på en fremtidig CV med et tomt år som du evt. må forklare hvorfor du droppet ut av skolen osv. Lenke til kommentar
BasicBoy Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, blir litt bekymret når jeg hører CV blir nevnt.. Jeg tror jeg kommer til å fullføre året med fellesfagene, så slipper jeg å betale tilbaket stipendet. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvis du hadde funnet ut dette like etter skolestart kunne du søkt om å bytte. Vet ikke om det fortsatt er mulig. Jeg ville fullført siden du allerede har gått 60% av skoleåret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå