Gå til innhold

Problemer etter flashing av bios


Anbefalte innlegg

jeg oppgraderte biosen min med asus update tidligere i dag. Jeg har nå version 1012. Grunnen til at jeg gjorde dette er at jeg snart får ny prosessor en xp 2500 Barton, jeg fikk vite her på forumet at jeg måtte flashe for å få den til å virke.

 

Nå har jeg fått et problem. Det virket som om alt gikk bra, Men Etter restarten kom jeg i windowsen. Men nå har maskina restartet seg plutselig uten grunn to ganger siden jeg flashet. Dette har den ikke gjort før.

 

Hva kan være galt?

 

NB! maskina er ikke klokket i det hele tatt lenger. Klokkeinstillingene som står under stemmer ikke.

Jeg har ikke satt i den nye prosessoren enda.

Jeg har ikke lagt inn noen nye programmer som kan være grunnen til dette.

både hovedkortet og cpu er kaldt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss du kommer så langt inn windows da; prøv å gå på egenskaper på Min datamaskin, så på Avansert, og så på Oppstart og gjennoppretting, der tar du vekk krysset på "Start på nytt automatisk".

 

da (når den restarter) vil du få en bluescreen i stedet. skriv ned feilmeldingen (alle tallene osv). så tar du med de hit eller søk på internett for å finne ut hva problemet er.

 

ellers så kan du kanskje legge inn den tidligere biosen på nytt? :shrug:

Lenke til kommentar

Sjekk minneinstillingene siden du har klokket vet du sikkert hvor det er og sett de til mildere settingser, gjør det også med overklokkingen og så klokker du deg gradvis oppover på nytt.

 

ang barton så sjekk på cpu support under upport på asus sine sider om du trenger hk av en viss revisjon, det trenger jeg og kan derfor ikke putte inn en barton (har a7v333) der står det også hvilken bios som trengs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...