Gå til innhold

Bruk av Premier Pro på Legria HFS10 HD

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år brukt Premier Pro til redigering av videofilmer fra et Sony Handycam kamera. Jeg har nå tatt steget inn i HD verden, og opplever stor forskjell på billedkvalitet. MEN: Jeg prøver å redigere opptatt video i Premier Pro, men får ikke opp aktiviseringknappen når jeg skal "capture" filmen. Derfor: Kan jeg bruke Premier Pro til videoredigerint for mitt nye HD kamera eller er dette programmet ikke brukanes til denne standarden? I så fall hvilket program er da å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVCHD-video legger du ikke inn via firewire som med DV/HDV. Du kopierer filene inn på disken rett fra kort/disk. Hvis det er versjon CS4 du bruker, er det mulig å redigere AVCHD direkte, noe som krever en VELDIG kjapp PC. Min er QUAD CORE og klarer det ikke uten altfor mye hakking.

Cineform er en løsning hvor filene konverteres til et mer lettredigert format, og da kan du og bruke eldre versjoner av Premiere Pro til å redigere filer fra kameraet ditt. Neo Scene er den billigste løsningen deres, og den funker ok syns jeg etter å ha testet den litt. De andre mer proffe løsningene deres er DYRE og ca. umulige å cracke (ikke at det er å anbefale da). Forresten tror jeg Neo Scene funker kun til CS3 og CS4, så kommer litt an på hva du har. Fins andre formater du kan konvertere til og så klart, men nevnte det bare siden jeg har testet det ut endel og siden det er en løsning som egentlig funker bra :) Selv holder jeg meg enda til HDV som krever mye mindre CPU, men det var litt siden jeg vil ha 2 like at jeg ikke kjøpte HFS100 istedet for HV40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...