Dofty Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hei. Skal skaffe meg en ny prosessor, for jeg merker CPUen er flaskehalsen i de fleste tilfeller. Har en AMD Athlon 64 X2 6000+ som jeg kjøpte for 3 år siden, og den er ikke så bra lenger. Har et MSI K9A2 Platinum hovedkort med AMD 790FX chipset, og det støtter AM2+. Har sett litt på AMD Athlon II X4 620 og det virker som noe billig og greit. Men må altså yte bedre enn det jeg har. Men jeg aner ikke hva som er bra lenger, så hvis noen kunne komme med noen anbefalinger så hadde det vært hyggelig. Har toppen 1000,- å bruke på det her. Endret 9. februar 2010 av Dofty Lenke til kommentar
BAT Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Athlon II X4 620 (2,6 GHz) er en bra allround prosessor til en billig penge. Du får også 630(2,8 GHz) og 635 (2,9 GHz) i denne serien. Eller du kan gå får Phenom II X3 720 BE som er ca 10% raskere enn en Athlon II med lik frekvens og antall kjerner. Her kan du sammenligne din prosessor mot en masse prosessorer i forskjellige tester. Det som du bør sjekke er at du har oppdatert til nyeste bios før du bytter prosessor. Endret 9. februar 2010 av BAT Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Ser ut som Phenom II X3 720 BE gjorde markant forskjell på gaming, noe som jeg skal bruke PCen mest til. Går nok for den. Takk for svar! Endret 9. februar 2010 av Dofty Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Om det er slik at hovedkortets bios støtter det kan du gjøre som dette! Å åpne opp phenomII fra to eller tre kjerner til fire har tydeligvis blitt enklere den siste tiden, om du er på budsjett kan du velge en to-kjerne og satse på opplåsing ! : ) Hovedkortets bios må ha funksjonen Advanced Clock Calibration (ACC) og det er bare å stille EC Firmware Selection til Hybrid, og ACC til Auto. Se forøvrig linket artikkel over for utfyllende info Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Hovedkortet mitt støtter ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå