Bruno Mars Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Eksempel: Toyota celica T23 - Netto 6103 € ~ 51 000,- Engangsavgift: 65 295,00 MVA: 12 750,00 Engangsavgift + MVA: 78 045,00 Total kost = 129 000,- + "Frakt" Tastet inn 185 CO2, 1140KG, 105kW, og regdato 01.03.2003 på toll kalkulator. Er det rett måte, og hvor presis er kalkulatoren (tenker ikke på kurser NOK/EUR)? I så fall skal det være litt billigere enn å kjøpe her hjemme. Har regnet gjennomsnitt av de siste Celica'ene som er til salgs her og en må ut med 142 000,- for en celica som har gått 149 000 km (gjennomsnitts priser). Endret 9. februar 2010 av mx1000 Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Regnestykket stemmer hvis du bruker toll.no. Men du må plusse på vrakpant og mva på fraktkostnader. I tillegg får du hotell- og reiseutgifter nedover. Jeg syns det er alt for lite å spare på importere denne biltypen. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Vrakpant er med i de 65 295,- det var bare jeg som skrev engangsavgift istedenfor total. Men altså dette med frakt; Hva koster slikt? Husker en selger på finn sa han skulle ha 10 000 i en annonse på en annen bil, husker ikke type. Er det billigere å hente selv via danskeferge og videre med en annen ferge eller noe? Dette er uansett ikke noe stress nå, men jeg vet at jeg i fremtiden vil ha en celica. Men du sier det er lite å spare på denne biltypen... Hva slags type "lønner" seg da? Er det nye biler? Husker jeg så på hyundai coupe, slik jeg har nå, i Sverige og det lønte seg ikke. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Huff da... kjører hyundai nå, og vil ha celica senere... Er det bare fotball du har peiling på? Celica er jo en uber kjedelig bil, som trekker på feil hjul Tyske biler er mest lønnsomt, og du reiser selvfølgelig ned å henter bilen selv... Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Enig at den trekker på feil hjul, men syntes da den er ganske fresh. Hva er det du ville anbefalt i samme prisklasse? Må være 2000- tallet, litt sprekere enn det jeg har og tøff. Senk, felger, bodykitt og ordentlig stereo kunne jeg virkelig tenkt meg på en Celica. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Neh... Syntes ikke det. måtte i så fall blir S15, og finner ingen med rattet på rett side. Forsikring på de? På Celica ville det kostet meg hele 17000,- i året... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte. Tja, på riktige modeller kan man spare en del, 300zx z32 f.eks, får dem helt ned i 50 000 i tyskland for et ok eksemplar, koster gjerne 200-250 000, å importere den kommer på ~150 000, er en hel del å spare på det. (selv om det fortsatt er langt fra billig) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte. Tja, på riktige modeller kan man spare en del, 300zx z32 f.eks, får dem helt ned i 50 000 i tyskland for et ok eksemplar, koster gjerne 200-250 000, å importere den kommer på ~150 000, er en hel del å spare på det. (selv om det fortsatt er langt fra billig) Nettopp, derfor det kun brukes som en tommelfingerregel, gjelder for det meste på vanlige biler Lenke til kommentar
Virion Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte. På gammle biler bruker man alternativ metode for bruksfradrag. Importerte en 90 modell fra Danmark for ikke så lenge siden og den fikk jeg registrert for 5000 spenn. Hadde gått bare 120.000km :-D. Samme bilen i Norge hadde kostet det dobbelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå