Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regner jeg riktig? (import)


Anbefalte innlegg

Eksempel:

Toyota celica T23 - Netto 6103 € ~ 51 000,-

Engangsavgift: 65 295,00

MVA: 12 750,00

Engangsavgift + MVA: 78 045,00

 

Total kost = 129 000,- + "Frakt"

 

 

Tastet inn 185 CO2, 1140KG, 105kW, og regdato 01.03.2003 på toll kalkulator.

 

Er det rett måte, og hvor presis er kalkulatoren (tenker ikke på kurser NOK/EUR)?

 

I så fall skal det være litt billigere enn å kjøpe her hjemme. Har regnet gjennomsnitt av de siste Celica'ene som er til salgs her og en må ut med 142 000,- for en celica som har gått 149 000 km (gjennomsnitts priser).

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vrakpant er med i de 65 295,- det var bare jeg som skrev engangsavgift istedenfor total. :)

 

Men altså dette med frakt; Hva koster slikt? Husker en selger på finn sa han skulle ha 10 000 i en annonse på en annen bil, husker ikke type. Er det billigere å hente selv via danskeferge og videre med en annen ferge eller noe?

 

Dette er uansett ikke noe stress nå, men jeg vet at jeg i fremtiden vil ha en celica.

 

Men du sier det er lite å spare på denne biltypen... Hva slags type "lønner" seg da? Er det nye biler? Husker jeg så på hyundai coupe, slik jeg har nå, i Sverige og det lønte seg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte.

Lenke til kommentar
Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte.

 

Tja, på riktige modeller kan man spare en del, 300zx z32 f.eks, får dem helt ned i 50 000 i tyskland for et ok eksemplar, koster gjerne 200-250 000, å importere den kommer på ~150 000, er en hel del å spare på det. (selv om det fortsatt er langt fra billig)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte.

 

Tja, på riktige modeller kan man spare en del, 300zx z32 f.eks, får dem helt ned i 50 000 i tyskland for et ok eksemplar, koster gjerne 200-250 000, å importere den kommer på ~150 000, er en hel del å spare på det. (selv om det fortsatt er langt fra billig)

 

Nettopp, derfor det kun brukes som en tommelfingerregel, gjelder for det meste på vanlige biler :)

Lenke til kommentar
Det lønner seg mest å importere nyere biler. Jo eldre de blir, jo mindre blir det å spare. Det er iværtfall en "tommelfingerregel" jeg lærte.

 

På gammle biler bruker man alternativ metode for bruksfradrag. Importerte en 90 modell fra Danmark for ikke så lenge siden og den fikk jeg registrert for 5000 spenn. Hadde gått bare 120.000km :-D. Samme bilen i Norge hadde kostet det dobbelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...