Alvorlig Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 ^Herregud da, dette er en humortråd for kvinnfolklogikk, ikke en sutretråd for bitre gutter. Typisk kvinnfolk å ikke kunne se det humoristiske i hvor tragisk og patetisk oppførsel de har! (sagt med en veldig upbeat og munter tone)! Poster enda en smiley for å understreke det jeg! Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er ikke bare jenter som finner innleggene dine høyst usaklige, og på grensen til det som må ansees som en psykologs ansvarsområde å lese. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 ^Herregud da, dette er en humortråd for kvinnfolklogikk, ikke en sutretråd for bitre gutter. Nåja, det han sa stemmer ganske godt for endel kjærringer. Heldigvis finnes det unntak. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 ^ Greit nok at det kanskje stemmer, men det var vel ikke særlig morsomt? : / Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det kan jo være artig, fordi man ser at slike særtrekk går igjen hos så mange. Prøver å holde det ganske ryddig, men det blir ofte til at skolebøker og kamerautstyr blir slengende rundt. Klær går det ganske greit å holde styr på, jeg har nemlig klesskap i stua, og når jeg bærer skittentøyskurven fra vaskemaskinen for å legge inn de rene klærne i skapet, blir det stående, så da kan jeg bare dumpe skitne klær der. Syntes egentlig at mamma er ganske festlig, eller, nå bor jeg jo ikke hjemme, så det har roet seg, men here goes; Jeg og pappa har egentlig alltid vært opptatt med hobbyer, brutters er unnskyldt, han er naturlig doven. Derfor har mamma, som forøvrig jobber 25% alltid gjort mye av husarbeidet. Standard kjønnsroller. Mannen er ute å jobber, og pappa jobber MYE, da jeg bodde hjemme var det enklest å sende mail for å få svar i arbeidstiden. Den var vanligvis fra 7 til 16 på den vanlige jobben. Så tok han en del ekstra som en bijobb(som er knyttet til det han har som hobby) Ofte fra 15/17 til 23. Så bar det hjem for å sove. De dagene han ikke jobbet, sov han. Festlig, ikke sant. Uansett, mamma ble jo nødt til å gjøre ganske mye hjemme. Gjengangeren ble "Hvor høyt skal jeg hoppe?!?!?!" *hopper*. Greit nok, hun gjør alt hjemme. Det har dog tatt helt av. Da jeg var hjemme i julen spurte pappa om hun kunne ta med et glass når hun var på kjøkkenet. Hun går så inn i stua, og begynner "Hvor høyt skal jeg hoppe!?!?!?!?" Det gjentar seg HVER DAG! Hun skal selvsagt ha respekt for å gjøre alt hjemme, men pappa jobber i gjennomsnitt 12 timer daglig, og er utelukkende grunnen til at hun har en enebolig i sentrale strøk i vaske på. Høres dette kjent ut for noen? Jeg har konfrontert henne med det, men får et eller annet totalt sløvt tilbake, som at hun bruker 3-4 timer hver dag på husarbeid, og lurer på om jeg ville gjort det samme. Ja takk, om jeg kunne gifte meg en pen dame, som stod for all inntekt, men at jeg måtte på jobb hver tredje helg, og jobbe 3-4 timer daglig alltid ha nok penger til alt jeg ønsket. Jeg visste dog ingenting om hvor hardt husarbeid er var svarreplikken. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Eh dust? Faren din er ute med en bi-jobb der han holder på med hobbyen sin - og moren din blir stuck med å vaske opp? Stakkars moren din. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Ekte arbeid er mer verdt enn husarbeid. Det er som oftest mer krevende, det tar opp en mye større del av dagen og man har en god del mindre frihet. I tillegg betaler det regningene. Jeg hadde gjerne tatt meg av all vask hjemme hos oss mot at de to andre jeg bor med betalte regningene, men det er dessverre ikke en mulighet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Eh dust? Faren din er ute med en bi-jobb der han holder på med hobbyen sin - og moren din blir stuck med å vaske opp? Stakkars moren din. Hadde det derimot vært kvinnen som måtte ut i arbeid og mannen som kunne vært hjemme og dasse det meste av dagen, ville hun likevel fått all din sympati. Dette vil jeg avfeie som kvinnfolklogikk. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er overhode ingen feminist, men en hobbyrelatert bi-jobb er nok ikke det som betaler regningene. Om hun indirekte klager på å måtte gjøre alt - så er hun ikke happy i situasjonen. Det er urettferdig at han skal ut og leke seg, mens hun holder på å vaske Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er overhode ingen feminist, men en hobbyrelatert bi-jobb er nok ikke det som betaler regningene. Om hun indirekte klager på å måtte gjøre alt - så er hun ikke happy i situasjonen. Det er urettferdig at han skal ut og leke seg, mens hun holder på å vaske Hun vasker, i følge seg selv, hele 3-4 timer hver dag. Da står gjerne far opp kl 6, men hvis mor vil ligge til 8 kan hun lage seg frokost, gjøre seg klar for dagen, vaske og gjøre alt som må gjøres (4 timer hver dag? Jeg tviler, men vi lar tvilen komme til gode.) og deretter kan hun dra ut og leke seg fra kl 13 til hun skal legge seg. Det er ikke til å komme utenom at selv om faren ikke hadde hatt bijobben så hadde han brukt mye mer av tiden sin på ting som "må gjøres" (jobb for ham, vask for henne). Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hvem sin feil er det at hun ikke har en hobby? Det er ikke slik at all tiden hennes går til husarbeid mens mannen er borte. Det er også idioti å klage indirekte istedenfor å fortelle hva hun mener om saken. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hello 50's. Jeg kunne sikkert godt vært hjemmeværende noen år og vasket. Sånt er helt greit om alle er fornøyde med ordningen, men moren her er jo helt klart ikke det? Om hun har enebolig eller ikke er vel ganske likegyldig, da jeg regner med at hele familien har bodd i det huset. Uansett. Dette er jo noe foreldrene dine burde klare å fikse selv, ikke noe du burde legge deg borti? Hadde sønnen min startet å mikse seg inn i mine problemer sånn, hadde jeg ikke gitt en veldig snill tale tilbake. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er overhode ingen feminist, men en hobbyrelatert bi-jobb er nok ikke det som betaler regningene. Om hun indirekte klager på å måtte gjøre alt - så er hun ikke happy i situasjonen. Det er urettferdig at han skal ut og leke seg, mens hun holder på å vaske Tja, om hva denne jobben er tydeligvis er viktig, så er han svært aktiv i Røde-Kors, og kjører ambulanse. Det er ingen lek. Om du leser hva jeg skriver, arbeider han 6-8 timer 3 ganger i uka. Altså mellom 18-24 timer i uka, med la oss si 180 kr i timen. Et tilegg på mellom 13000 og 17500 i måneden. Det hjelper på, syntes du ikke? Det ihverfall ikke hun betaler regningene, det pappa tjener på to dager tjener hun i måneden. Det er vel ingen andre som har mer leketid enn mamma. Hadde hun stått opp med pappa, hadde hun vært ferdig med husarbeidet ca 10. Vet ikke helt om jeg syntes så synd på mamma altså... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hello 50's. Jeg kunne sikkert godt vært hjemmeværende noen år og vasket. Sånt er helt greit om alle er fornøyde med ordningen, men moren her er jo helt klart ikke det? Om hun har enebolig eller ikke er vel ganske likegyldig, da jeg regner med at hele familien har bodd i det huset. Uansett. Dette er jo noe foreldrene dine burde klare å fikse selv, ikke noe du burde legge deg borti? Hadde sønnen min startet å mikse seg inn i mine problemer sånn, hadde jeg ikke gitt en veldig snill tale tilbake. Dersom du verbalt plager sønnen din som en følge av problemene dine, er det bare å regne med at han legger seg borti. "Hello 50's" Femtitallet var ikke en dårlig periode for kvinner det heller. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Og jeg vet ikke helt om jeg syntes synd på deg og faren din heller. Hun virker ufattelig snill, nesten litt dumsnill - og det er jo klart at dere ikke setter noe pris på henne. Jeg, og veldig mange andre, hadde ikke giddet å være gift med en mann som aldri var hjemme - og styrt med unger som bare klager... Start å sett litt pris på moren din, morsdag på søndag Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har faktisk et veldig godt forhold til min mor, jeg gidder ikke å si ifra lenger. Jeg vil gjerne vite hvorfor hun er så dumsnill. Jeg vet selvsagt at mamma er kjempegrei, men hva baserer du det på? Mamma får selvsagt roser og noen nye plagg e.l. til Morsdag. Jeg forstår selvsagt at det er kjedelig at mannen ens sjelden er hjemme, men noen må jo faktisk tjene penger, og mammas lønn holder omtrent til 20 dager med mat og andre husholdningsartikler. Vi klager sjelden, men det kan være deilig å si ifra, og siden mamma sjelden argumenterer fornuftig, er det liten vits å si noe til henne. Det er jo derfor vi har internett. Vet ikke om du fant det fornuftig at hun går ut i stua å protesterer på spørsmålet om hun kunne ta med et glass når hun allerde var på kjøkkenet, og om det var fornuftig, svar gjerne, utfyllende, for jeg skjønner ingenting av det. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Vi klager sjelden, men det kan være deilig å si ifra, og siden mamma sjelden argumenterer fornuftig, er det liten vits å si noe til henne. Det er jo derfor vi har internett. Vet ikke om du fant det fornuftig at hun går ut i stua å protesterer på spørsmålet om hun kunne ta med et glass når hun allerde var på kjøkkenet, og om det var fornuftig, svar gjerne, utfyllende, for jeg skjønner ingenting av det. Se hvordan du skriver om moren din.. Triste greier. Altså, sier ikke dette her for å være kjip, jeg syntes bare det virker som moren din ikke har det noe særlig bra i den situasjonen hun er i. I tillegg til det går hun rundt å får kritikk for det. Men ja, fant det veldig fornuftig. Hadde ikke kostet henne noe å ta med det glasset, men når dere behandler henne som en hushjelp - så må hun faktisk vise at hun setter ned foten? Det er helt tydelig at du ikke skjønner noe av dette, du er nok din fars sønn. Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Eh dust? Faren din er ute med en bi-jobb der han holder på med hobbyen sin - og moren din blir stuck med å vaske opp? Stakkars moren din. Hadde det derimot vært kvinnen som måtte ut i arbeid og mannen som kunne vært hjemme og dasse det meste av dagen, ville hun likevel fått all din sympati. Dette vil jeg avfeie som kvinnfolklogikk. Mannen kommer aldri til å gjøre like mye i huset, selv om du hadde byttet om rollene. Når det også er snakk om en bi-jobb, som i tillegg er hobbyen til mannen. Han har jo faen ikke rett til å klage. Han bedriver noe han liker å styre med. Og det at han får lønn som en røde-kors ambulansesjåfør synest jeg hører rart ut. Fetteren min er ambulansesjåfør for røde-kors, han får ikke et rødt øre. Røde-kors bygger jo opp på frivillig arbeid. Og over til din mor igjen Der fotograf, din far skal være forbanna heldig for at din mor ikke har gått fra han. Må dere tenke litt lenger enn nesetippen deres, slutt å klag Endret 9. februar 2010 av TheDale Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Nymph: Jeg tror ikke noen gutter her inne er uenig i at hvis det skal vaskes skikkelig så må et kvinnfolk gjøre det. Min erfaring er at de fleste jenter slurver når de vasker. De tror at å vaske badet er å dyppe dobørsten litt opp og ned i dassen, eller å tørke over vasken med en fuktig klut. For ikke å snakke om støvsugeren som jeg aldri har sett ei dame gjøre noe i nærheten av helhjertet innsats med. De tar litt midt på gulvet og til nød under stuebordet, men blåser i å ta under sofaen og det ligger bestandig hybelkaniner igjen i hjørner. Ganske utrolig å slurve så utrolig med tanke på at man glatt støvsuger en 100kvm leilighet *grundig* på max et kvarter. Hvis man gidder altså... Hos oss står jeg for hoveddelen av rydding og vasking og madammen gjør en tilsvarende større andel av matlagingen. Funker fint; ting blir ryddigere/renere og maten bedre enn om vi på død og liv skal dele det likt Edit: Forøvrig synes jeg det er en selvfølge at dersom en av partene jobber (altså inntektsgivende arbeid) merkbart mindre enn den andre så bør den parten ta en større andel av 'arbeidsoppgaver' i hjemmet. Det er da bare rett og rimelig. Endret 9. februar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Eh dust? Faren din er ute med en bi-jobb der han holder på med hobbyen sin - og moren din blir stuck med å vaske opp? Stakkars moren din. Hadde det derimot vært kvinnen som måtte ut i arbeid og mannen som kunne vært hjemme og dasse det meste av dagen, ville hun likevel fått all din sympati. Dette vil jeg avfeie som kvinnfolklogikk. Mannen kommer aldri til å gjøre like mye i huset, selv om du hadde byttet om rollene. Når det også er snakk om en bi-jobb, som i tillegg er hobbyen til mannen. Han har jo faen ikke rett til å klage. Han bedriver noe han liker å styre med. Og det at han får lønn som en røde-kors ambulansesjåfør synest jeg hører rart ut. Fetteren min er ambulansesjåfør for røde-kors, han får ikke et rødt øre. Røde-kors bygger jo opp på frivillig arbeid. Og over til din mor igjen Der fotograf, din far skal være forbanna heldig for at din mor ikke har gått fra han. Må dere tenke litt lenger enn nesetippen deres, slutt å klag Hvorvidt fyren liker denne bi-jobben er revnende likegyldig, gir den klingende mynt i kassa er det en jobb som alle andre. Hvor fruentimmeret har støv på hjernen vasker hun jo også for fordi alternativet er å ha det rotete. Mulig hun ikke digger jobben, men hun liker resultatet - noe som havner i samme kategori (minus inntekten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå