Dorian Gray Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Nymph: Jeg tror ikke noen gutter her inne er uenig i at hvis det skal vaskes skikkelig så må et kvinnfolk gjøre det. Når det er sagt så prøver alle gutter å gjøre en dårlig jobb med å vaske, slik at de ikke blir spurt igjen. ## Denne diskusjonen er delt ut fra tråden Post eksempler på kvinnfolk-logikk. topic er endret av ilpostino ## Endret 9. februar 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tror faktisk dette henger igjen fra gammelt av. Er alltid kvinnen som har gjort husarbeid, spesielt nedgraderende arbeid som dovasking. Hun er best til det, og om mannen har valget mellom å vaske badet selv eller å ikke vaske det tror jeg han i mange tilfeller velger å ikke vaske det. Om han først skal gjøre det vil han gjerne få vite at han har vært flink. Menn liker generelt å få anerkjennelse for hva de gjør. Men det tror jeg egentlig gjelder kvinner også. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Men det funker jo ikke i lengden, jeg kommer til å mase og mase og mase helt til det sitter! Ikke faen om jeg skal vaske for andre.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Men det funker jo ikke i lengden, jeg kommer til å mase og mase og mase helt til det sitter! Ikke faen om jeg skal vaske for andre.. Blir spennende å se hvem som holder ut lengst. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 All kvinnfolklogikk er vel ikke negativ? I allefall har jeg et eksempel. 2 gutter og ei jente bor i kollektiv, der vi skal vaske hver fredag (bad, kjøkken, stue). Det er ikke akkurat noe big deal, forventer ikke rundvask av vegger liksom. Anywayyy.. Jenta gjør jobben hver uke, vasker badet skikkelig (altså, dette er det eneste stedet det faktisk BØR vaskes skikkelig) ikke bare tørker over speilet, og rydder sko i gangen osv. De to andre guttene derimot, klarer ALDRI å vaske på rett dag. I løpet av helgen er jo helt greit men når de drøyer den til mandag, tirsdag osv er det lite vits. Da får jo den som har f.eks. kjøkkenet DEN uka et rent kjøkken å vaske, skjønner? SYKT irriterende! I tillegg må de ha ros for det. "Å så flink du er som har tatt gangen! Selv om jeg tar det til rett tid hver uke også.....". Ikke kan man kritisere på vaskingen heller, for da syter man. Altså, kvinnfolklogikken her er jo at hvis noe skal gjøres så gjøres det skikkelig. Hvis dassen fortsatt er skitten etter du har vaska den kan du heller LA VÆR. Mannfolk.. ...men så er spørsmålet om det faktisk er BEHOV for noe mer enn en overfladisk sak etter bare en uke. Med mindre folk går inn på badet med skitne støvler og pisser langt oppetter veggene er det total overkill å vaske hver uke. Mener nå jeg. Så er vel kanskje løsningen å finne en ordning som ivaretar begge parter, og ikke bare de vaskomane Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Er alltid kvinnen som har gjort husarbeid, spesielt nedgraderende arbeid som dovasking. Hun er best til det, Hvorfor er kvinnen bedre til å vaske en mannen? lol og om mannen har valget mellom å vaske badet selv eller å ikke vaske det tror jeg han i mange tilfeller velger å ikke vaske det. Ja, mens kvinner synes det er fryd å vaske. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 ^ Ja, jeg så heller ikke logikken bak akkurat det? Å vaske bra er ikke akkurat noe som ligger i genene til kvinnene. Jeg er jente, og jeg aner ikke hvordan jeg skal vaske. Fordi jeg aldri har gjort det. Har heller sneket meg unna med å lage middag eller noe annet istedenfor. Det ligger jo bare i å orke å lære seg det. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Er faktisk enig med Nymph. Hvorfor skal hun gjøre jobb og ikke de. Har ikke mye med kvinnfolklogikk å gjøre, heller med å kunne leve sammen uten å gå hverandre på nervene. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det har vel litt med hvem som kanskje er mest fintfølende for om det er et støvfnugg her og der eller ikke, antar jeg. Om du ikke synes det er skittent nok til at det er vits i å vaske er det naturligvis vanskeligere til å motivere seg til å gjøre det. Om det derimot er så skittent at det sjenerer deg, så er det lettere. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det er jo kjekt å ha en ukentlig rutine, siden man da slipper at det kommer til stadiet "forjævlig skittent". Hun sier jo selv at det ikke er noen rundvask av tak og vegger hun forventer, sikkert kun litt støvsuging, at man tørker av og tar oppvasken på kjøkkenet, og at badet er rent og pent. Syns ikke det er hold i påstanden din om at det er hun som overreagerer med vaskingen, det er jo normalt å ta en liten shining av leiligheten så ofte. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det er jo veldig MANNFOLKLOGIKK å tenke at alle jenter har støv på hjernen da. Nå er det snakk om virkelig SKITT. Når det går 3 uker mellom hver gang man vasker badet skikkelig blir det jævli dirty der i mellomtiden. Det skal ikke mer enn en ukes tannpussing av 3 pers til for at vasken ser helt jævlig ut f.eks. I tillegg vasker de ikke av kjøkkenbenken etter bruk, ikke komfyren, henter rene glass i oppvaskmaskina men tar ikke ut resten. Går inn med skitne sko i stua og generellt sett er uhygieniske. Jeg takler hybelkaniner og at det er litt støv, men det er virkelig irriterende at det er hver gang jeg vasker, at det blir rent. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg har truffet en god del flere jenter som liker å vaske enn gutter som mener det samme. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hvis man skal unngå å gjøre alt som ikke sjenerer deg så kommer du ikke langt her i livet. Man blir sikkert en super familiefar av slikt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det er jo veldig MANNFOLKLOGIKK å tenke at alle jenter har støv på hjernen da. Nå er det snakk om virkelig SKITT. Når det går 3 uker mellom hver gang man vasker badet skikkelig blir det jævli dirty der i mellomtiden. Det skal ikke mer enn en ukes tannpussing av 3 pers til for at vasken ser helt jævlig ut f.eks. I tillegg vasker de ikke av kjøkkenbenken etter bruk, ikke komfyren, henter rene glass i oppvaskmaskina men tar ikke ut resten. Går inn med skitne sko i stua og generellt sett er uhygieniske. Jeg takler hybelkaniner og at det er litt støv, men det er virkelig irriterende at det er hver gang jeg vasker, at det blir rent. Her i gården løses det enkelt og greit av at jeg og naboen søler litt med vann fra tid til annen, både ved vasken og ved dusjen, så skitten holdes i sjakk på et nivå som er akseptabelt Forøvrig er tre uker nada, dersom du bruker hodet når du er der inne. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Å vaske bra er ikke akkurat noe som ligger i genene til kvinnene. Jeg er jente, og jeg aner ikke hvordan jeg skal vaske. Fordi jeg aldri har gjort det. Har heller sneket meg unna med å lage middag eller noe annet istedenfor. Er alltid kvinnen som har gjort husarbeid, spesielt nedgraderende arbeid som dovasking. Hun er best til det, Svar nok? Tidligere har det alltid vært kvinnen som har vasket, ergo blir hun flinkest. Nå tror ikke jeg dette ligger i genene, men heller at kvinner har arvet et slags øye for renslighet som menn ikke har eller som de ikke bryr seg om. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Haha, så man kan faktisk arve "et øye for noe". Det der er dumme kjønnsroller som gutter bruker for å snike seg unna husarbeid. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Godt mulig ;P Synes det er positivt at det fins slike eksmpeler på mannfolklogikk også. Jeg har nok ekstremt mange dårlige holdninger til husarbeid etc. Men poenget er altså at jeg mener jenter generelt er mer opptatt av ryddighet osv. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 I tillegg vasker de ikke av kjøkkenbenken etter bruk, ikke komfyren, henter rene glass i oppvaskmaskina men tar ikke ut resten. Guilty Men nå skal det nevnes at jeg ikke har noen andre å ta hensyn til for tiden. Har null problemer med å rydde etter jeg har spist eller brukt kjøkkenet, men nå plager det ikke meg å ha det litt rotete, så hvorfor skal jeg rydde det av når jeg ikke har noen andre å ta hensyn til? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Enig med deg ze5400. Gleder meg også å se at litagoen er på plass. Morsomt med den brettede kartongen mellom fatene Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 ^ Bor du alene, kan du ha det så skittent du vil, men når man bor sammen med flere burde man kunne bite i seg enkelte ting og tenke på fellesskapet. : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå