erikstein Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg vil ha en Amiga 1200 (av spesielle grunner). Men hva er den verdt i pris? Er snakk om en ganske ny en, ble kjøpt fra Datakompaniet i 2001 faktisk (ny) og er lite brukt etc. Hva er den verdt? er også et 40mhz axx kort og 16mb ekstra ram på den + 3.1 rom. Noen formeninger? Jeg er litt lost på dette området :wink: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvis du finner en hardcore nostalgiker får du sikkert et par tusen for den.. særlig i disse feriepenge-tider..mange som får inn 20000 ekstra på kontoen i disse dager som hopper på impulskjøp. tror ikke den er så mye verdt, en rimelig kraftig PC kan kjøre amiga-emulator perfekt ned til hver enkelt CPU-cycle uten problemer..emulerer selv Amiga4000/040 m/all RAM'n i PC'n min som fastram Workbench kjører som bare det+alle spillene og demoer jeg kaster på den. Var amiga-freak selv fram 1988-1997, måtte bare gi opp å være sta siden ingenting nytt noensinne kom ut mere.. Lenke til kommentar
Amiga4k Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Tviler sterkt på at den emulatoren klarer å emulere amiga skikkelig, amiga 500 går greit, men AmigaOS 3.9 går tregt selv på rask maskin, men det største problemet er at du ikke klarer AGA spill som er 3D, og jeg tror da lite på at du klarer alle spill. Bare prøv Alien Breed 3D 2: The Killing Grounds, tviler på at det funker på emulator, dessuten klarer bare emulatoren å emulere Amiga 500,1200 og 2000. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har aldri prøvd andre OS enn 1.3-3.1. Gidder ikke rote med noe helt nytt når jeg brukte OS3.1 i flere år liksom..bare fått opp likt system som før, med OS3.1 (fra scratch), HD'r, magicwb, dopus5.5, magicmenus osv. Ikke prøvd 3d-spillene du nevner på emu'en..når jeg tenker på det var det et spill som het Trapped ellerno, som jeg spilte mye i sin tid...får prøve å finne det Men jeg tror det burde gå bra, bruker Picasso96-hardware emulering+opengl..vi får se hva den takler (WinUAE). Husker jeg prøvde å følge "assembler-skolan" i gamle svenske datormagazin..men Amiga Hardware reference-manualene ble for heavy lesestoff for en 14-åring. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Prisen kommer vel litt an på hvilket akseleratorkort det er snakk om, da disse kortene som oftest er dyrere enn selve maskinen. Tror nok det i hvert fall er snakk om et par tusen her, men det er vanskelig å anslå. Tør jeg spørre hva den skal brukes til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå