mr-niceguy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) akkurat som tittelen sier har jeg fått et ganske uvanlig problem. jeg får hastigheten 1.9Mb/s. ned mellom klokke slettene 1700 til 1900. dette skjer hverdag, og når klokka er sånn cirka 1900 og utover får jeg hastigheten. har fire datamaskiner hjemme + en ps3 +ipod +bredbånds telefoni. dette merkes da av alle utstyret som er tilkoblet. jeg har flere ganger resetta modemet+trådløse ruteren. er dette noe som skjer med alle som bor i asker (bor der) som jeg ikke har hørt om eller er det bare slik at systemet mitt er fucked? isåfall vurderer jeg å bytte nettleverandør noen som vet om en bra nettleverandør i Asker kommune med hastigheten 10/20Mb/s ned og 1Mb/s opp hvor jeg betaler 400 i måneden. Endret 9. februar 2010 av mr-niceguy Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 akkurat som tittelen sier har jeg fått et ganske uvanlig problem. jeg får hastigheten 1.9Mb/s. ned mellom klokke slettene 1700 til 1900. dette skjer hverdag, og når klokka er sånn cirka 1900 og utover får jeg hastigheten. har fire datamaskiner hjemme + en ps3 +ipod +bredbånds telefoni. dette merkes da av alle utstyret som er tilkoblet. jeg har flere ganger resetta modemet+trådløse ruteren. er dette noe som skjer med alle som bor i asker (bor der) som jeg ikke har hørt om eller er det bare slik at systemet mitt er fucked? isåfall vurderer jeg å bytte nettleverandør noen som vet om en bra nettleverandør i Asker kommune med hastigheten 10/20Mb/s ned og 1Mb/s opp hvor jeg betaler 400 i måneden. Høres ut som overbooking (for mange på samme kabel), da de tidspunktene du beskriver er tider der folk flest sitter på internett. Du kan jo høre med din nåværenede leverandør om det er noe de kan se på eller gjøre, det er jo enklest Ellers så er det jo de forskjellige adsl leverandørene, dog så vil jeg anbefale VDSL2 om du har muligheten: http://www.nextgentel.no/privat/bredband/next3/ Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg hadde også ustabil linje. De fixet noe men da ble linjen bare merkelig. Løste seg ved at jeg fikk et eget modem (ikke den som ligger i PVR dekodern) som benytter Eurodocsis 3 som er nyere teknologi enn det som er på PVR modemet. Etter det har linjen vært stabil. Hadde da en 26mb linje i utgangspunktet. Ustabil og datt ned i 13-16 mbit i perioder. Etter en fix maxet den på 13 på nedlasting selv om tptest.se fint målte 26mbit. Men som sagt etter ny modem så er alt ok som det skal. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvilke modem fikk du? model? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå