Thomhess Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare problemet, men jeg prøver. Forresten tror jeg nok denne kan passe inn flere steder. Jeg har for ikke så lenge siden gått til anskaffelse av Aperture. Fra tidligere har jeg hatt de fleste bildene mine lagret i iPhoto, og overførte disse med en gang jeg fikk dem. Men en sak er at jeg nå har lagt inn flere bilder i iPhoto (iPhone synkroniserer direkte med iPhoto). Hvordan kan jeg få overført kun de bildene jeg ikke allerede har i Aperture fra iPhoto? Et annet spørsmål er hvordan jeg kan få gjort det enklere å dele bildene, og jeg tenker da at den beste løsningen er å ha alle bildene lagret i både Aperture og i Finder (jeg synes iPhoto er litt for klønete, særlig når jeg skal ha ting over på ektern harddisk). Hvordan gjøres dette? Kan jeg eksportere bildene jeg har liggende i Aperture til Finder og ha et "kopilager" der? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har ikke overført noe særlig mellom iPhoto/Aperture, så der har jeg ikke noe å bidra med. Bildene dine ligger allerede i Finder når du har de i Aperture – ctrl-klikk på biblioteket ditt, så får du opp «show package contents» som en mulighet, der ligger alt. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Har ikke overført noe særlig mellom iPhoto/Aperture, så der har jeg ikke noe å bidra med. Bildene dine ligger allerede i Finder når du har de i Aperture – ctrl-klikk på biblioteket ditt, så får du opp «show package contents» som en mulighet, der ligger alt. Hmmmm.... Jeg finner det ikke. Er du sikker? Jeg får bare opp masse mapper jeg aldri har hørt om, men ingen bilder Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Helt sikker – men du må gå inn på hvert prosjekt og igjen velge show package contents for å få opp bildefilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå