Gå til innhold

Oppdrag i GTA Vice City


Anbefalte innlegg

Hvordan i huleste får man til oppdraget man får etter å ha kjøpt båthavna? Jeg har prøvd utallige ganger, men får det aldri til (slipper ut av tid rett etter å ha passert broa ved Vice Point (ca. 20 sek etter å ha passert den høyblokka som jeg bombet med RC-helikopteret). Finnes det noen form for "Turbo/Nitro" for båtene..?

Måtte prøve ett par ganger før jeg fikk det til selv. Ble lettere når du visste hvor alle checkpoints lå slik at du ungikk å kjøre feil noen sted.

Klarte det da med ca. 5 sek. margin med den lange speedboaten.(tror den er raskest)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kanskje mobiltelefonen din? De eneste gangene jeg har tatt telefonen i en telefonkiosk har de ført ringt på mobilen og sagt "Get to the payphone in (etellerannetsted)", når man kommer dit er det en rosa sirkel fortan telefonen, tror den viser på radaren også.  

Kan ikke huske noe om to 'hemmelige' oppdrag, og jeg har rundet Vice City.  

Alt jeg fikk var en søplete t-skjorte...

Det er ikke mobiltelefonen, fordi da står det "press tab to answer your cell phone" eller noe sånt.

Mobiltelefonen ringer også kun når du er til fots, og jeg har hørt disse telefonene mens jeg har kjørt.

 

Det er heller ikke de vanlige telefon oppdragene, fordi de vises på kartet.

 

Hvis det er av interesse så hørte jeg den ene telefonen på vestsiden i Vice Point (litt sør for brua som fører til Prawn Island) ca. kl. 17.00. Det kan hende at man må ha kommet så og så langt i spillet før de høres.

 

Den andre fikk jeg ikke med meg klokkeslettet på, men det var rett ved Hyman Condo jeg hørte den.

Lenke til kommentar

Hvis ringingen hadde kommet fra en av radiokanalene hadde jeg vel hørt det oftere enn de to gangene.

 

Da jeg hørte ringingen ved Hyman Condo gikk jeg ut av bilen og da ringte det fortsatt, så det var ihvertfall ikke radioen.

 

Jeg prøvde å lete rundt i Vice Point på ca. samme tidspunkt som jeg hørte telefonen der første gangen, og da hørte jeg ingenting (den gangen jeg hørte den var jeg i et race for Sunshine Autos, og da kunne jeg ikke lete).

 

Tror jeg skal lete rundt i noen guider for å se om jeg kan finne ut mer.

Lenke til kommentar

Du finner ikke en Caddy noen andre steder enn på golf banen eller rundt golfanlegget. Bare kjør litt rundt i gaten som er nærme golfhuset så dukker det opp en. Dukker opp ca 5 stk hvert minutt hos meg ihvertfall.

 

Lite tips til folk som skal ha mye penger. Ta Brannbil missions, det er ikke så langvarig som Sykebil missions (som jeg ble lei av fort) og det er bedre enn Politi missions fordi du ender sannsynligvis ikke opp død eller busted som er kjedelig for da mister du våpen o.s.v. Når du kommer opp i level 15 får du 10.000 for hver level etterhvert synes jeg husker. Iløpet av 15 minutter kommer du ihvertfall til level 18 og da har du tjent over 100.000. Og jo lenger du kommer, jo mer penger får du for hver level.

 

Ble litt sur når jeg skulle stoppe en brann ved flyplassen, så var det en tulling som brente som løp inn i bygningen. Hvordan i huleste skal jeg klare å slokke han? Han kom aldri ut igjen heller. Går ikke an å ramme noen av vinduene og kjøre inn heller. Grr

Lenke til kommentar

Jepp, brannbil oppdrag er absolutt å anbefale for å få mye penger. Jeg kom til level 36 og tjente mange hundre tusen.

 

Ble litt sur når jeg skulle stoppe en brann ved flyplassen, så var det en tulling som brente som løp inn i bygningen. Hvordan i huleste skal jeg klare å slokke han? Han kom aldri ut igjen heller. Går ikke an å ramme noen av vinduene og kjøre inn heller. Grr

 

Jeg opplevde at en som brant løp inn i en pizza butikk. Jeg klarte å spyle han ved å kjøre helt inntil inngangen, men vannstrålen kommer ut høyere enn inngangen så jeg tror jeg spylte han gjennom veggen.

 

blackops: Jeg husker ikke helt hvor Links View Apartment ligger akkurat nå, men da virker det som om det er tre steder det ringer.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde at en som brant løp inn i en pizza butikk. Jeg klarte å spyle han ved å kjøre helt inntil inngangen, men vannstrålen kommer ut høyere enn inngangen så jeg tror jeg spylte han gjennom veggen.  

 

Heldig at han ikke løp i en større bygning. Jeg fikk også spylt igjennom veggen, men den rekker ikke særlig langt inne bygningen på flyplassen. Bygningen er jo enormt stor.

 

Jepp, brannbil oppdrag er absolutt å anbefale for å få mye penger. Jeg kom til level 36 og tjente mange hundre tusen.

 

Oj så langt som level 36 har jeg ikke kommet. Har ikke prøvd så mye, men kommer normalt til 20-25 tror jeg. Noen ganger går jeg ut av tid da, eller så velter jeg, eller som at de har løpt inn i flyplassen.

 

Tror forresten at de må rette opp noen guider. Fordi jeg samlet alle 100 hidden packages engang men så fikk jeg ikke apache helecopteret til å ocean beach mansion, men derimot til millitærbasen. Og når da jeg rundet det så fikk jeg den til ocean beach mansion. Det står motsatt i alle guider. Men jeg lurer litt på om det er det som man gjør først. Så om man enten tar 100 hidden packages eller runder det, så kommer den til millitærbasen og så når man tar den andre så kommer den til ocean beach mansion.

 

Ett annet tips til folk som kanskje sliter med noen missions. Husk at man kan bruke helecopteret til mange av dem. F.eks jeg vet det er noen som sliter med det missionet hvor man skal redde han vincent (negeren i hvit dress) fra søppeldynga. Man lar bare helecopteret stå utenfor der man velger missionet. Så flyr man og henter fyren i helecopteret, (hvis man i tillegg har sea sparrow eller apache kan man jo skyte vaktene fra himmelen. Men det er for mange vanskelig). Så går man inn i Helecopteret, selvfølgelig går Vincent også inn. Så slipper man de bilene som rammer deg. Bare flyr med helecopteret til sykehuset, og når man er der så er det litt morsomt å stoppe helecopteret og fly såvidt over bakken og se bilene knuse hverandre. Når jeg gjorde det så tok det 1/2 minutt så hadde alle sprengt. Så var det bare å lande trygt.

 

Det er mange missions det blir MYE lettere med helecopteret. Men selvfølgelig er det ofte litt morsomere og prøve å ta missionet på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

Etter mange, mange forsøk fikk jeg endelig til båtoppdraget. Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan Vice hadde 5 sekunder til overs, jeg kom inn akkurat på sekundet (0:00). Cluet er vel bare å få til de 3 hopprampene 100% perfekt (noe som var ganske vanskelig).

 

Sliter litt med politi-missionene ja - problemet er ikke å få tak i lovbryterne (jeg blaster bilene med det tunge maskingeværet), men at jeg ALLTID får 2 stjerner og mer på Wanted Levelen og dermed et utålelig kobbel av lovens håndhevere i hælene. Må vel bare lære utenat hvor alle stjernene som setter ned denne Levelen ligger. Prøvde sykebil-oppdraget (sykehuset ved Downtown), noe som gikk veldig greit, helt til en av pasientene fant det godt å være på toppen av trappene av Hyman Memorial. Jeg brukte 3 min bare for å finne ut hvor pasienten var, og da jeg innså hvor han var og prøvde å kjøre opp trappene, var det for sent. Får heller prøve brannbilen istedet..!

 

Angrer dessuten litt på at jeg ikke beholdt tanksen jeg stjal på "Sir, Yes Sir"-oppdraget, det skal være fullt mulig dersom man kjører denne inn i egen garasje i stedet for den som er angit i oppdraget.

 

Liten oppdatering angående grafikkfeilene jeg nevnte i mitt forrige innlegg: Det viser seg at når man skrur Frame Limiteren på, så er grafikken helt fin. Men spillet blir da etter min mening helt uspillelig (fikk f.eks ikke til i det hele tatt å kjøre speedbåten)..!

Lenke til kommentar

EviLEddiE: Noe som er lurt når du tar politioppdragere er å når du har ca 2 eller 3 stjerner er å finne en vanlig bil. Parkere politibilen ett sted hvor du vet hvor du har den. Så tar du den vanlige bilen og resprayer den og så forsvinner stjernene. Så går du inn i politibilen igjen. Du har bare 60 sekunder på deg så var litt kjapp. Når du skal finne en vanlig bil, finn en bil nærme resprayene. Ikke vent til du får 4, 5, 6 stjerner for som du vet så er det vanskeligere da å finne vanlige biler.

 

Noe du også bør gjøre er når du får 1 stjerne etter deg, å bare kjøre rundt uten å gjøre noe for da forsvinner den raskt, alt fra 5 sekunder til kanskje 30 sekunder. Det synes jeg er bedre enn å pugge hvor stjernene er...

Lenke til kommentar

Et lite tips.. Drit i brannbilmissions for å skaffe penger.. Vigilante med tanks er veien å gå. Hvis man bruker drugs så er det myyyye lettere å plukke ned militærfolka når de går ut av bilene og tanksene, og dermed blir det en smal sak å rappe en.. Så kjører man tanksen til Sunshine Autos og saver den.. Deretter er det bare å leke seg med vigilante.. :wink:

 

Spilte til jeg var ferdig med Vigilante level 112, noe som vel tok et par timers tid.. og da hadde jeg 23 millioner.. og DET er ikke så gæærnt syns jeg.. :D

Lenke til kommentar
Et lite tips.. Drit i brannbilmissions for å skaffe penger.. Vigilante med tanks er veien å gå. Hvis man bruker drugs så er det myyyye lettere å plukke ned militærfolka når de går ut av bilene og tanksene, og dermed blir det en smal sak å rappe en.. Så kjører man tanksen til Sunshine Autos og saver den.. Deretter er det bare å leke seg med vigilante..  

 

Spilte til jeg var ferdig med Vigilante level 112, noe som vel tok et par timers tid.. og da hadde jeg 23 millioner.. og DET er ikke så gæærnt syns jeg

 

For dere så er det ikke så lett som det høres ut. Kan hende han har no police, da blir det mye lettere. Men problemet er at når du får 2 stjerner eller mer så rammer politiet deg sinnsykt som man vet. Det er ikke mulighet å kjøre fra politiet med tanks. Og etterhvert blir det så mange at 10 politi kjører i deg hvert minutt. Og en tanks tåler ikke evig. Da lever man kanskje en 10 minutt med ett slikt politi. Men uten police er det ikke problem, men da må man jo jukse. Man kan også ta og gå ut av tanksen og finne en annen bil som man resprayer, men jeg har opplevd ofte at tanksen er borte. Så parker den VELDIG nærme deg. Men pass på at det ikke er politi nærme deg når du går inn i tanksen igjen, for tar de igjen tanksen til fots og buster deg. Man må da respaye hele tiden.

 

Det blir fort vanskelig og hvis tanksen går til helvete, hva gjør man da? Man kan jo ha reserver i andre garager, men det tar litt tid å skaffe og slikt. Jeg synes det ikke var så lurt.

 

Jeg synes det da er bedre å bruke ett Apache helicopter. Politiet er da ikke noe problem. Eneste som kan ta deg er helicopteret, men de skyter bare hvis du flyr veldig langsomt. Ellers kan jo bakkeunits skyte deg, men da skal du fly veldig nærme bakken + at du skal nesten stå helt stille.

 

Det er vanskelig for mange å fly apache helicopteret og jeg synes selv kontrollene er dårlige. Men hvis man trener seg litt lærer man seg å fly helicopteret og kommer fort opp i levels. Man kan også få 6 stjerner før man tar missionet, da vil ofte skurkene kjøre rett inn i tanksene som kjører rundt i gata. :smile:

Lenke til kommentar

Hmm faktisk virket det ut som tanksen tålte mer under oppdraget. For nå sprengte den ikke. Har jo brukt den før og da har den ikke tålt nå mye. Merkelig. Så det er en god ide å bruke tanks under vigilante oppdrag. Det eneste er at det går sinnsykt treigt. Tar evigheter....... Går sikkert 5 ganger så fort med helikopteret.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med Cherry Popper(Iskrembilen) og Movie Studio(Seaplane, eller "skimmer") oppdragene p.g.a

 

1. På Iskrembrettet så klarer jeg ikke å selge noe is, jeg stopper og trykker på rshift,lshift men ingen effekt...og åssen får jeg bilen i "park"?

 

2. På Skimmer brettet så vil ikke sjøflyet fly! Jeg sitter og stresser med musa og prøver å få den opp med toppfart men ingen effekt, help noen?

 

8)

Lenke til kommentar
Jeg sliter med Cherry Popper(Iskrembilen) og Movie Studio(Seaplane, eller "skimmer") oppdragene p.g.a

 

1. På Iskrembrettet så klarer jeg ikke å selge noe is, jeg stopper og trykker på rshift,lshift men ingen effekt...og åssen får jeg bilen i "park"?

 

2. På Skimmer brettet så vil ikke sjøflyet fly! Jeg sitter og stresser med musa og prøver å få den opp med toppfart men ingen effekt, help noen?

 

8)

 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke får solgt "is" med iskrembilen, men det skal bare være å stoppe og trykke på tuteknappen (default lshift). Får du beskjed om at det ikke er noen kunder i nærheten?

 

Vær litt obs på gjenger, fordi de blir sinna hvis du selger på området deres og drar deg ut av bilen, og da blir oppdraget over.

 

Angående det sjøflyet så flyr du oppover / letter med numpad 6 og flyr nedover med numpad 9 (hvis du har default kontrollere).

 

 

Når det gjelder det med å ta vigilante missions for å få penger så må man være et stykke ute i spillet for å få tak i tanks og hunter / apache. Hvis man akkurat har startet synes jeg det er lurt å få unna ambulanse, vigilante (da med vanlig politibil vel og merke), pizzaboy og taxi missions med en gang, fordi da får du en del penger, pluss bonusene som mer health og armor, evig spurt, ++ (også slipper du gjenger som er sinte på deg).

 

Firefighter oppdraget må du vente med til hele byen åpner seg (hvis du ikke klarer å stjele en brannbil), fordi det er bare brannstasjon i vestenden av byen, men det er ikke så veldig langt ute i spillet.

 

Uansett trenger man ikke mer penger enn noen hundre tusen for å kjøpe alt man kan kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...