Gå til innhold

Hemp protein- nutritional powerhouse!

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd Hemp protein? Rart det ikke er mer utbret da dette virker som ett mye bedre\sunndere alternativ en det di fleste bruker som proteintilskudd, da det er 100% naturlig og ikke soya og alle di kunstige søtningstoffene som finnes i di mer utbrete proteinpulverene. Får jo kjøpt det i helsekosten ser det ut som.

HEMP Protein - Is It As Good As Whey?

http://www.weightgain4you.com/Weight-Train...emp-Protein.php

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo ett mye sunnere altrernativ hviss man skal se det fra den siden. All den soya driten er jo ikke bra for det mannlige kjønshormonet over lengre tid.

Og så kommer spørsmålet, hvor mange bruker soya-proteintilskudd?

Edit: Du får også alle andre proteintilskudd uten søtningstoffer, og jeg kan nesten garantere deg at hemp smaker røyskattpiss uten søtningstoff.

Edit 2: Artikkelen lukter jo salgsannonse lang vei.

Having spent so long building muscle mass, my biggest worry when I switched to hemp protein powder was that I’d lose what had took so long to develop. I needn’t have worried, though, because muscle growth with hemp protein was as good as with whey or other protein blends, in fact, it might even have been slightly better!

Vel, om du mister muskemasse eller ei har ingenting å gjøre med hvilket proteinpulver du bruker. Og om du i det hele tatt legger på deg muskler er ikke basert på proteintilskudd.

Superb quality and utilization

I was concerned that this plant protein wouldn’t be as digestible as other blends. I’m happy to report that I was wrong again! Because hemp is a whole-food supplement, it contains the correct enzymes in the correct ratio for the body to use easily.

Og vanlig protein er ikke "whole-food supplement" ? Jeg trodde feks. melk og egg var en såkalte "whole foods" jeg.

No bloating

I’m sure I’m not the only person to experience the protein-bloat that happens when you’ve had a big protein shake. That familiar ‘getting bigger’ feeling is particularly unpleasant. It did not happen at all with the organic hemp powder. Maybe because its not milk-based, or maybe because its derived from a plant – I don’t know, I just know that I was pleasantly surprised not to fill my stomach expanding.

Hvis du blir oppblåst er det fordi du drikker et billig søppelpulver med mye laktose.

No bad breath

If your ‘significant other’ moans about your breath after a milk-based protein supplement, you’ll be in the clear with hemp. I was amazed and, it has to be said, delighted to discover that not only didn’t my breath smell after taking the hemp protein, but that I didn’t have that disgusting taste in my mouth either.

Hmm. Jeg har da aldri hatt problem med dårlig ånde etter å ha drukket proteinpulver? Uansett er dette et dårlig argument, da ingen som trener bryr seg. Tannkost.

No added extras

The product that I used for that two-month test contained one thing only – hemp meal. No artificial sweeteners, no added flavors, no added anything. Just pure hemp ground into meal. If you’re concerned about additives for one reason or another, the way forward for you seems to be hemp protein.

Dette fører til at pulveret smaker piss. Og ingen vil drikke piss. Dessuten er det fulig mulig oppdrive wheypulver uten smak (= uten søtningspulver)

Inner cleanliness

It’s to do with the fiber you see. As I said earlier, all the carb content in the supplement I used was fiber, and fiber cleans the digestive tract. Not only that, a clean and clear digestive tract means that you can absorb nutrients more effectively. This more effective absorption leads to increased muscle growth and fat loss.

Så fiber gjør at man bygger muskler fortere og lettere blir kvitt fett? Stilig, hørest ut som et vidundermiddel. Forskningsrapport eller gtfo.

Endret av different
Lenke til kommentar
Hemp høres jo ut som det vunder maten, både fiber, vitaminer, antioksytanter, mineraler, proteiner av toppkvalitet, alle kan spise det og fett av god kvalitet.. Ohh yeaah..

...og man får bedre muskelvekst og høyrere fettforbrenning!

Dette er like tynt som all reklamen for acai-baserte piller. Som er like mye verdt som maisen i avføringen min på en kald vinterdag.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Gratulerer med å dra opp en 2 år gammel topic!

For øvrig vil jeg på det sterkeste fraråde bruk av hemp protein over protein fra animalske kilder, da de ikke inneholder mye BCAA.

Du har med et vestlig kosthold allerede nok omega-6 i kosten! Så supplementer heller med skikkelig omega 3. For høyt omega 6 kan, for eksemple, gjøre allergi værre og gi deg leddplager. Lavere omega 3:6 ratio = bedre.

Edit: Nå skjønner jeg hvorfor du legger ut slik feilinfo; du vil bare tjene penger på iHerb reward systemet.

Endret av storken
Lenke til kommentar

Hvor har du lest at hemp ikke inneholder mye BCAA? Hemp protein er en god kilde til protein og har en komplett aminosyreprofil. Den inneholder også mange vitaminer, antioksydanter og mineraler. Bare bs å fraråde å bruke vegetabilsk protein. Man kan fint drive med bodybuilding som vegetarianer.

Her får man ganske rimelig hempprotein: http://proteinbutikk...smak-25-kg.aspx

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

100g myseprotein gir ~23 gram BCAA. Til sammenligning inneholder 100g rent hempprotein litt under 5g BCAA. Ta så i betraktning at du omtrentlig må halvvere det tallet siden det følger med et lass med fiber. Jeg kunne gått langt i detaljer og inkludert EAAs også, men det ville bare sette hempprotein i enda dårligere lys.

Videre inneholder hempprotein mye Omega6, noe man med et vanlig kosthold allerede har overskudd av.

Vegetarianere kan holde seg til myseprotein, da dette ikke strider med deres "kostholdssyn". Veganere derimot, kan ikke. Så jo, jeg synes rådet mitt om å sky unna vegetabilsk protein til fordel for animalsk protein er velbegrunnet.

Lenke til kommentar
Videre inneholder hempprotein mye Omega6, noe man med et vanlig kosthold allerede har overskudd av.

Hvis et "vanlig kosthold" inneholder mye ferdigmat, halvfabrikat (også suppe/gryteposer), butikkbrød med vegetabilsk olje og andre matvarer med denne billige og dårlige oljen, så har man sikkert overskudd av omega 6. Betyr det at man skal unngå omega 6 fra sunnere kilder, eller betyr det at man må revurdere inntaket av ferdig bearbeidede matvarer?

Når det er sagt er det ikke utenkelig at man ikke kan stole kun på hampfrø som proteinkilde, men det hadde vært fint med en kilde på det. Det er vanskelig å finne info om det på sider som ikke er basert på klikk eller salg. Hvis man spiser animalske proteiner er det allerede et dyr som har spist de essensielle aminosyrene for deg. Derfor blir det gunstig sammensatte proteiner i en ferdigpakke. Nå tror jeg ikke at jeg kan omvende noen verken til vegansime eller fra proteinpulver her, men å spise en rekke grønnsaker og frukter slik som andre altetende dyr kan faktisk gi deg de proteinene du trenger.

Lenke til kommentar

men å spise en rekke grønnsaker og frukter slik som andre altetende dyr kan faktisk gi deg de proteinene du trenger.

Nå var jeg ganske enig med deg på de fleste punktene, men hvorfor ødelegge hele inntrykket med noe så idiotisk som det siste du klarer å presse ut av deg på slutten der? Det jeg har sitert er usant. Prøv å leve på grønnsaker og frukt du, så går det dårlig med deg etterhvert.

Lenke til kommentar

Dumt at du fikk inntrykket ødelagt, men det finnes nok av folk som spiser vegansk og lever i beste velgående. Jeg tviler på at du kan tilbakevise en slik kjensgjerning. Spådommer som at det "kommer til å gå dårlig med deg" endrer pent lite på virkeligheten.

Endret av ennj
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan fint drive med bodybuilding og spise kun frukt og grønnsaker.

Her er en dietplan hentet fra veganbodybuilding.com

7AM

2 cups oatmeal

2 vegan pancakes

soy protein drink

8oz soymilk

multivitamin supplement

10AM

soy jerky

soy protein smoothie (soymilk, protein powder, strawberries, banana, ice cubes)

4 soy yogurts

8oz orange juice with glutamine powder

1PM

4 slices of vegan pizza

tortilla and hummus

mixed nuts (almonds, peanuts, walnuts, hazelnuts)

4PM

soy crisps with almond butter

3 bananas

8oz soymilk

7PM

Baked tofu wedges

summer squash

refried beans

avacado

8oz pineapple juice with glutamine powder

10PM

2 soy yogurts

vitamin and mineral supplements

Ved å spise variert får man dekt alle aminosyrene man trenger uten å spise animalsk protein. Du får kose deg med konsentratproteinet du storken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...