Warrior Elite Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg oppdaget det her om dagen da jeg ikke orket og ta av skallet på kiwien, så jeg spiste hele. Skallet smakte litt snodig, men er det farlig? Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Selvfølgelig ikke. Jeg havner alltid i bråk når jeg gjør det skjønner du! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Nei. Spiser selv med skallet på. sakset fra wiki The skin is a good source of flavonoid antioxidants. The kiwifruit skin is edible and contains high amounts of dietary fiber. In a fully matured kiwifruit one study showed that this as much as tripled the fiber content of the fruit. In addition, as many of the vitamins are stored immediately under the skin, leaving the skin intact greatly increases the vitamin c consumed by eating a single piece of kiwifruit when compared to eating it peeled. As with all fruit, it is recommended that if eating the skin, the fruit be washed prior to consumption. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 WTF?! Sikkert ikkje farlig, men faen så nasty då? Eit kjapt søk på google gir deg svar: Ei helsesøster seier dette: Hei! Det er ikke farlig, men jeg kan ikke tro at det er noe særlig godt. Hilsen helsesøster Det har btw vore oppe før: Diskusjon.no Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 WTF?! Sikkert ikkje farlig, men faen så nasty då? Eit kjapt søk på google gir deg svar: Ei helsesøster seier dette: Hei! Det er ikke farlig, men jeg kan ikke tro at det er noe særlig godt. Hilsen helsesøster Det har btw vore oppe før: Diskusjon.no Var et dårlig svar fra en helsesøster... Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Grunn til at hun ikke ble doktor. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Om eit ja/nei spørsmål får eit ja/nei svar så kan eg ikkje forstå at det er dårlig, men men:) Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg ville tro at du kommer til å dø. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg ville tro at du kommer til å dø. Relativt bra svar i innlegget om virkningsgrad i atomreaktor, med dette er usaklig. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Litt tull må en tillate seg? OT: Kan aldri tro det skulle være farlig å spise skallet. Ser bare ikke for meg at det kan være spesielt godt. Kanskje jeg prøver neste gang jeg spiser kiwi. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Skallet er jo det beste på hele frukten. Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Skallet til kiwi er faktisk både veldig godt og sundt.. Jeg pleier å bruke skallet når jeg lager fruktsalater. Skrap gjerne av mestparten av "hårene" på skallet med en skarp kniv.. Når det gjelder at du er for lat til å dele kiwien i 2 før du spiser den er et helt annet problem.. :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå