djanrune Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Heisann! Har seg slik at nå sitter jeg her med hjertet langt opp i halsen på en kompis sin vegne da han er på kjøretur. Han er 17 år og bilen har skilt og er eu godkjent og ingen heftelser, men fyren har ikke førerkort og er alene i bilen. Han har kjørt ca 70km nå da jeg skriver dette og herfra til dit han skal er det 156km, og jeg lurer på om purken ofte har kontroller på denne tiden av året? jeg vet han er dum når han gjør slikt, men jeg vil heller ikke på hannes vegne at han skal få utsettelse eller noe slikt da det kun er 1 mnd til han kan ta lappen. Men om han skal være så uheldig og bli stoppet, hvor lang utsettelse og stor bot kan han få? noen her med erfaringer? Og er egentlig sannsyeligheten får at det er noe kontroll nå noe stor? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 2 års utsettelse er vel en vanlig straff, pluss bøter vil jeg tro. Det er sjelden det er kontroller, jeg har vel blitt stoppet en gang på 8 år. Det som er verre er hvis han drar av veien, havner i en ulykke, dreper en fotgjenger, dreper alle i bilen osv osv. Skal ikke mer til enn en bulk og skriving av skademelding før han kan bli tatt for å kjøre uten gyldig førerkort. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Vennen din er rimlig dum/idiot/slask/dust (osv) som driver på med slikt, når han bare har 1 mnd igjen før han får kan begynne å ta lappen. Håper faktis han blir tatt og får utsettelse med en slik oppførsel, siden jeg ikke synes han er moden nok til å få lappen i det hele tatt. Hvis jeg var i din situasjon, så ville jeg gjort alt for å få han til å forstå at det han driver på med er helt idiotisk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Kontroll er meir uflaks. Derimot skulle det skje noko gale så kan han vere virkeleg ille ute. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvis han har et uhell på veien, har han absolutt ingen forsikringsdekning. Dvs at han må dekke alt av egen lomme. En postkasse og et hagegjerde får han satt opp for noen tusen kroner, men hvis han derimot kjører på en fotgjenger og denne havner i rullestol, kan regningen bli på noen millioner kroner. Bare så du vet... Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 kan ihvertfall si at turen både fram og hjem har gått fint, men ja jeg fikk han til og love meg at nå får han ikke røre bilen uten at han kjøre med L før han får lappen Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 synd han ikke ble tatt. slike mennesker skulle aldri fått satt seg bak rattet.sette andres liv i fare er ikke ok Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 jeg fikk han til og love meg at nå får han ikke røre bilen uten at han kjøre med L før han får lappen Det at han kjører bil merket med L har ingen innvirkning om han fortsatt er alene i bilen. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 du kjenner hva han mener da.. oh hater folk som leker dumme... L sikkert noen som sitter ved siden av, ellers hva er vitsen med L (bringer lykke)? Lenke til kommentar
radalf Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 du kjenner hva han mener da.. oh hater folk som leker dumme... L sikkert noen som sitter ved siden av, ellers hva er vitsen med L (bringer lykke)? Noen leker dumme, mens andre er det. *hint hint* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå