Gå til innhold

Folkehøgskole? What to do!

summermel

Anbefalte innlegg

Jeg aner egentlig ikke hva jeg vil gjøre til neste år, eller jeg vil egentlig alt for masse.. Vil både gå sykepleien, psykologi osv. Men så kom jeg over en folkehøgskole som så ganske bra ut

Fana folkehøgskole noen som har gått der?

De hadde psykologi der, så om jeg skulle gått folkehøgskole er det nok det jeg ville valgt. Er det noen som har gått psykologi på folkehøgskole? (:

Ellers så er jeg utrolig usikker på om jeg bare skal begynne på sykepleien, eller om jeg rett og slett kanskje skal søke på folkehøgskole.. Jeg vet egentlig veldig lite om det å gå på folkehøgskole, så det hadde vært utrolig fint om noen av dere som har vært på det kan fortelle litt om det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg aner egentlig ikke hva jeg vil gjøre til neste år, eller jeg vil egentlig alt for masse.. Vil både gå sykepleien, psykologi osv. Men så kom jeg over en folkehøgskole som så ganske bra ut

Fana folkehøgskole noen som har gått der?

De hadde psykologi der, så om jeg skulle gått folkehøgskole er det nok det jeg ville valgt. Er det noen som har gått psykologi på folkehøgskole? (:

Ellers så er jeg utrolig usikker på om jeg bare skal begynne på sykepleien, eller om jeg rett og slett kanskje skal søke på folkehøgskole.. Jeg vet egentlig veldig lite om det å gå på folkehøgskole, så det hadde vært utrolig fint om noen av dere som har vært på det kan fortelle litt om det!

På helt generelt grunnlag vil jeg gå så langt som å si at et år på folkehøgskole "aldri" kan være galt!

For det første, har du overhode ikke så dårlig tid at du ikke kan bruke ett år etter videregående til å gjøre noe helt annet! Jeg hadde et år på folkehøgskole, og en vokser vannvittig på det, både på et sosialt og personlig plan. Jeg kan ikke love at du plutselig er sikker på hva du vil etter et år på fhs, men dersom du allerede er usikker, så kan et slikt år gi deg en sjans til å få tenkt igjennom hva du vil.

Det eneste jeg ville anbefalt, er faktisk å droppe psykologi på fhs om det er noe du vurderer videre etterpå! Folkehøgskole er det perfekte stedet å gjøre noe heeeelt annet, og er ikke et best egnet sted til å utdanne seg mot det en skal gjøre! Valgte selv idrettslinje, og jeg har aldri vært noen helsestuidofantast eller løpsfantom! Men fikk et variert år med alt fra elverafting, fjelltur i Kenya, ledsagerkurs for handicaputøvere, til minigolf-turnering!

Mange som aldri har stått på en scene i sitt liv, velger også f.eks drama og teater...rett og slett fordi de kunne tenkt seg å bare prøve det!

Men til slutt, summermel... Folkehøgskole er det beste året i ditt liv, med ett tonn nye uerstattelige venner og plenty nye minner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...