MrAvionics Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei. Jeg lurte litt på følgende: -Hvor mye forskjell er det på Norton Internet Security og Microsoft Security Essentials når det gjelder å beskytte pc-en? -Er Norton Internet Security mye mere ressurskrevende enn Microsoft Security Essentials? -Er det noen synspukter angående de programmene som dere forumbrukere har? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei gå til http://www.av-comparatives.org/ og se på testene dems for fine tester av begge programmene -Er det noen synspukter angående de programmene som dere forumbrukere har? personelig så har jeg ikke sansen for norton etter all fortiden de har.. (skannet dataen til faren min som har NIS og fant 200 virus mens NIS hold kjeft..) MEN av-comparatives.org har gitt norton Product of the Year... og norton får ikke den uten en god grunn Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Nortonprogrammet du nevner er et glimrende av-program og har flere sikkerhetskomponenter (eks. brannmur...) enn hva Microsoft sitt program tilbyr. Ressursbruken til Norton er heller ikke noe å si på (pga. flere prosesser, så vil Norton bruke noe mer cpu/minne) Hvis pris ikke er noen kriterie, så ville jeg ha valgt NIS 2010. Det betyr ikke at MSE (microsoft) ikke gir god beskyttelse, men grunnen er at Norton har flere sikkerhetskomponenter og gir dermed bedre sikkerhet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Ok, hvordan er nothon sin brannmur i forhold til den som er i Windows? Tenker da både på Win7 og WinXP hvis de har forskjellige da =) Og hvis man kjøper en produktkode uten cd, kan man da laste den ned og skrive inn koden? EDIT: Og, når det er 3 lisenser. Bruker man ny lisens hver gang man formaterer dataen? Endret 10. februar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 koden kan du beholde men du må gjøre noen ting før du formaterer. les mer på norton sine sider. hvilken som helst brannmur er bedre enn windows sin... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Svakheten med XP sin brannmur er at om du f.eks. er infisert med ett eller annet, så vil ikke brannmuren forhindre at infeksjonen 'ringer hjem' - sende info umerket ut fra pc'n. Vista sin brannmur har mulighet til å filtrere utgående trafikk, samt UAC-funksjonen som gir melding når noe ønsker å kjøre på pc'n. Windows 7 er forbedret fra Vista-utgaven i og med at de 'skjulte' funksjonene i Vista har blitt lettere tilgjengelig. Noen mener at brannmuren i win 7 er et godt alternativ til tredjeparts brannmurer (som den som finnes i f.eks. Norton). Hvis du har Win 7, ville jeg ha valgt MSE (Microsoft Security Essentials) Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ok, så hvis jeg har Win7 så anbefaler du MSE? Ikke kjøpe NIS? Men har også en pc med XP men gidder ikke å kjøpe NIS bare pga den. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Ja. MSE er et godt antivirusprogram og med Win 7 så vil du være godt beskyttet. Om du har XP med MSE, så vil det også være en kurrant beskyttelse. Til sjuende og sist så vil det være brukeren som legger lista for hvor god beskyttelse man trenger. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, kjører Win7 64-bit ultimat. Og på den andre pcen kjøres XP men tror det er best med MSE der også siden det er en pc som ikke har veldig godt hardware. Brukes bare til programmer og litt nettsurfing... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Men ett spørsmål til: Er det noen andre av de gratis programmene som er å anbefale istendenfor MSE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå