Gdkiv Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei Folkens! Jeg kjøpte en ny hardisk fra komplett for noen måneder siden. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355395 Jeg brukte en Western Digital før som jeg var fornøyd med derfor holdt jeg meg til dem. Den ser fysisk helt lik ut som den nye jeg har kjøpt nå, men den er 3 år gammel å var på 500gb ikke 1000. Tror den forrige hardisken min hadde caviar i navnet sitt den å, så kanskje det er samme serie. Men det førse jeg merket med nye hardisken er at den bråkte mye mer når den "gjør noe" minner meg om lydene som kom fra gamle offentlige datamaskiner. Min gamle hardisk har aldri bråket slikt. å den er 3 år eldre en hardisken jeg kjøpte nå. Den eldre hardisken var heller aldri noe "high end" serie. når jeg kjøpte den nye hardisiken Wd caviar black tror den heter så jeg at man kunne få mange andre hardisken med like mye kapasitet for mindre penger. Men jeg tenkte at det var greit å kjøpe noe som holdt og hadde fått bra omtale. selvom det meste fra komplett har fått bra omtale. Nå i det siste har jeg fått enda mer problemer med min nye hardisk. Noen ganger når jeg skal starte pcen finner den ikke hardisken. da bare skrur jeg pcen av og prøver igjen, å det pleier å funke. pcen har også frysi helt uten videre når den har vært i bruk. Og jeg tror det kan være hardisken sin skyld. Har også fått en blue screen der pcen måtte ta en "drive check" eller noe sånt får den kunne starte igjen. Det jeg sa istad at den bråker når den jobber. er bare tull den står og bråker hele tiden. har ingen programer som gjør noe særlig nå, men den bråker i vei forde. Nå skal jeg sende den ned til komplett? dette her må jo gå som defekt vare. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hørtes ikke bra ut, nei. Kan jo prøve å formatere den først og se hva som skjer da, kjøre noen diskcheck programmer osv. Ellers har WD ulike serier nå, noen har mer ytelse, noen har lavere strømforbuk, noen bråker lite andre mer osv. Ta deg en tur innom siden dems og les om de ulike hd typene.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kjør en sjekk med WD sitt eget testprogram. Mener det heter Data Lifeguard Diagnostic, du finner det uansett enkelt på sidene til WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå