Heineoen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hei! Kjøpte meg i dag en Panasonic 42" FULL-HD tv.. Når jeg kobler den til pc'en via en DVI til HDMI kabel sier skjermdrivern min at enheten (Panasonic-TV) ikke er HDCP kompatibel? Har ett MSI Nvidia 8600GT skjermkort Det skal den vell være siden den har HD? Takk!.. Endret 9. februar 2010 av Heineoen Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Korrekt det, så det er nok en annen grunn til problemet. Endret 9. februar 2010 av gxi Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei! Kjøpte meg i dag en Panasonic 42" FULL-HD tv.. Når jeg kobler den til pc'en via en DVI til HDMI kabel sier skjermdrivern min at enheten (Panasonic-TV) ikke er HDCP kompatibel? Det skal den vell være siden den har HD? Takk!.. hvorfor må den det? HDMI og HDCP er ikke det samme. bruk litt google så finner du svaret Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Står at jeg ikke kan spille enkelte blueray filmer fra pc'en min om jeg ikke har støtte for dette :S Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Jeg tok feil. En TV merket "Full HD" må ikke støtte HDCP, derimot om den er merket HD-ready må den støtte HDCP. Dette pga varemerket HD-ready hvor eieren av varemerket krever at visse krav oppfylles for å kunne bruke varemerket. Merket "HD-ready" eller "HD-ready 1080p" vil kreve HDCP. Det virker rart å selge en TV med HDMI og ikke HDCP, men virker teoretisk mulig å få det til uten at det er "forbudt". Endret 9. februar 2010 av gxi Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Står at jeg ikke kan spille enkelte blueray filmer fra pc'en min om jeg ikke har støtte for dette :S kan fint stemme det. har du sjekket om tven din er HDCP godkjent? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Når jeg kobler den til pc'en via en DVI til HDMI kabel Har PC-en bare DVI-utgang, eller har den også HDMI? Kan problemet ligge i at DVI-HDMI-kabelen ikke overfører informasjon som trenges til HDCP-kopibeskyttelsen? Har du muligheten for å prøve med en annen kabel? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Den har bare 2 x DVI.. Bruker en 5m HDMI kabel med en HDMI til DVI adapter i enden.. Kan det være selve adapteret som ikke er HDCP støttet da? Bruker alle blueray filmer HDCP? For kunne spille av James Bond på PS3'en med samme kabel (dog uten adapteret) uten problemer.. Endret 10. februar 2010 av Heineoen Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Den har bare 2 x DVI..Bruker en 5m HDMI kabel med en HDMI til DVI adapter i enden.. Kan det være selve adapteret som ikke er HDCP støttet da? Bruker alle blueray filmer HDCP? For kunne spille av James Bond på PS3'en med samme kabel (dog uten adapteret) uten problemer.. ikke nødvendig vis at alle filmer har det men at det er mulig/sannsynlig ja det vil jeg tro. du kunne spille av JB på ps3 men ikke på pcen da regner jeg med? og igjen, hvilken TV har du, foretrekbart link til produsent eller forhandler. eventuelt så må du ta frem brukerhåndboken for å se om det står noe der om tven din støtter HDCP. og hva med skjermkortet ditt? kan du gi nøyaktiv link til deg og bare sånn så vi vet definitivt hva du har for videre feilsøking/løsningsforslag. HDCP kan fint være aktivt med både DVI og HDMI, kan ikke finne noe om at det å bruke overgang fra den ene til de andre vil endre signalet så det blir uleselig men er jo mulig, men kanskje tvilsomt? har du forsøkt å bytte HDMI inngang på tven vis du har mer enn en? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Har ikke blueray rom på pc'en så får ikke testet enda.. Tv'n min er en Panasonic TX-L42S10 http://www.panasonic.no/html/no_NO/Produkt...9181/index.html Skjermkortet mitt er ett MSI Geforce 8600GT.. Har testet med en pc med nyere skjermkort, som jeg vet har HDCP støtte på brorn min sin skjerm og den fikk heller ikke HDCP på min.. Har bare prøvd HDMI 1 enda.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Når jeg kobler den til pc'en via en DVI til HDMI kabel sier skjermdrivern min at enheten (Panasonic-TV) ikke er HDCP kompatibel? TV'en er HDCP-kompatibel (ifølge manualen). Det betyr vel at skjermdriveren din juger ...(?) TV og skjermkort er i hvert fall ikke på talefot for tiden. Nå nevner ikke TV-manualen HDMI og PC i samme setning; det er kun VGA det er snakk om når de omtaler PC-tilkobling. Så det er mulig det ligger et eller annet under her ... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har ikke blueray rom på pc'en så får ikke testet enda.. Tv'n min er en Panasonic TX-L42S10 http://www.panasonic.no/html/no_NO/Produkt...9181/index.html Skjermkortet mitt er ett MSI Geforce 8600GT.. Har testet med en pc med nyere skjermkort, som jeg vet har HDCP støtte på brorn min sin skjerm og den fikk heller ikke HDCP på min.. Har bare prøvd HDMI 1 enda.. er dette skjermkortet? prøv de andre HDMI kontaktene på tven din først og fremst. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Er dette kortet: http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=130&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=1193 Har nå også prøvd ett 9800GTX med en annen HDMI kontakt på flere av portene i tv'en. Får forsatt melding om at skjermen ikke er HDCP kompatibel. I VLC og Windows Media Center (7) får jeg ofte horisontale streker i bildet på høye oppløsninger. Koblet en PS3 til tv'en, men denne kjørte bluray sylskarpt uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå