Gå til innhold

Rykte - Canon uten speil.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok riktig at 60D lansereres nå, fordi noe kommer til Photokina som kan overskygge. Men jeg er redd for at det er en 1Ds Mk IV.

edit - og mer glass.

Ser ut som det blir noe spennende nytt hvis det kommer en 1DMk IV på markedet,radiostyrt blits-utløser og Canon utvikler vist en ny radiostyrt blits også.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Håper på noe speilløst ja,helst noe lite og solid.

Det vil være mer spennende. Mye mer.

Hvis de kommer med noe lite og solid burde de samtidig komme et lite og solid objektiv.

At objektivet også er lite er veldig viktig for meg. Kommer til å bruke fastoptikken jeg har, men håper de lager et lite normalobjektiv pluss noen skarpe fastobjektiver, kansje på sikt.

Lenke til kommentar

Dette er et av mange steder man kan lese om speilløst canon. Vet ikke om jeg tror på enda en størrelse på billedbrikken. Canon har en fullformat, en med 1,3 og en med 1,6. Det er unarurlig å komme med ennå en brikketype. Hvertfall med tanke på fremtiden hvor det blir billigere å produsere billedbrikker. Ta en titt på Speilløst Canon

Akkurat den infoen synes jeg virker mer som en nerd's våte drøm enn realistiske fremtidsplaner.

Lenke til kommentar

Dette er et av mange steder man kan lese om speilløst canon. Vet ikke om jeg tror på enda en størrelse på billedbrikken. Canon har en fullformat, en med 1,3 og en med 1,6. Det er unarurlig å komme med ennå en brikketype. Hvertfall med tanke på fremtiden hvor det blir billigere å produsere billedbrikker. Ta en titt på Speilløst Canon

Akkurat den infoen synes jeg virker mer som en nerd's våte drøm enn realistiske fremtidsplaner.

Helt enig. Gjerne en speilløs cannon, men dette er bare en spec drøm.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg får egentlig litt Photoshop-følelse av bildet. Typebetegnelsen L2 er tidligere brukt på videokamera og jeg tviler på at Canon bruker opp igjen en slik benevnelse. Både L2 og 2-tallet under Canon-merket virker unaturlig for meg.

Selv om jeg tror at bildet er fake, så inneholder det noen av mine ønsker for et eventuelt Canon-speilløst.

Innebygd blits + blitssko og en slags optisk? søker.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Jeg får egentlig litt Photoshop-følelse av bildet. Typebetegnelsen L2 er tidligere brukt på videokamera og jeg tviler på at Canon bruker opp igjen en slik benevnelse. Både L2 og 2-tallet under Canon-merket virker unaturlig for meg.

Selv om jeg tror at bildet er fake, så inneholder det noen av mine ønsker for et eventuelt Canon-speilløst.

Innebygd blits + blitssko og en slags optisk? søker.

Tja, neppe er bildet reelt, heller brukt som en illustrasjonstanke. Jeg tviler etterhvert på om Canon kommer med noe speilløst i nærmeste fremtid. Som vel nevnt i det refererte og som Canon har uttalt før, er det og fullt mulig å lage mindre utgaver av speilrefleks (dog sitter man med samme optikken dersom en ikke lager en lightserie).

Rykter sier og at Canon holder på med en "super" G13 med mye større sensor, og får de det til med en god kvalitet på optikken så kan det bli et interessant kamera for de som vurderer speilløst. Ikke alle vil nødvendigvis ha behov for å skifte objektiv dersom det faste dekker deres bruksområde. For egen del liker jeg ikke at det ryktes at man vil skippe søkeren, i såfall blir det mye mindre interessant etter min mening.

Men antagelig vil neste år gi et ras av mange forskjellige kamera og objektiver som allerede er forsinket pga katastrofene der nede. Om noe blir revolusjonerende er en helt annen sak, jeg tviler på at det vil skje. Man er kommet såpass langt i utviklingen pr nå at det vil antagelig bli lenger og lenger tidsmessig mellom nyvinninger som virkelig betyr noe. Forsåvidt ok siden man da ikke fristes like lett til å holde høyt tempo i utskifting av eget utstyr.

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

TROR bildet er falskt ? Really ?

Det er ett Nikon 1 som gnukka på, har dere seriøst ikke sett det kameraet som ble lansert for kort tid siden ?

NEI, har/hadde ikke studert så mye på bildet av Nikon'en. Las gjennom spesifikasjonene, og glemte det vel egentlig p.g.a. prisantydningen som ledsaget det.

Eller for å si det på en annen måte, med den begrensede plassen jeg har i topplokket, så arkiverer jeg ikke i minnet bilder som er "uten interesse"!

Lenke til kommentar

Den er brun ! Ikke umulig det er lurt det Canon gjør med å vente - hybridkameraene har bla i Norge solgt mye dårligere enn forventet, spendt på om det dukker opp noen tall på nyåret, og om DSLR fortsatt selges i 100000 eks her i landet kun for å bli pakket bort pga størrelsen.

Lenke til kommentar

Hypen med speilløst er nok i ferd med å legge seg tenker jeg. Likevel veldig rart at Canon ikke er på banen.

Det virker klart at folk i fremtiden vil ha små kameraer med stor brikke. Men fordelen med liten brikke er opplagt, så jeg tipper vi fortsatt vil ha denne delingen med pocketkamera på den ene siden og speilrefleks/speilløst på den andre siden i fremtiden.

Dessverre ser ikke folk flest forskjellen på kameraene. Og ender derfor ofte opp med et rimelig dslr, selv om de i virkeligheten ikke trengte det. Vi nordmenn har så mye penger at vi heller velger å kaste bort pengene på et billig canon eller nikon som vi fort legger i skuffen fordi det er bare drass.

mft kameraene er derfor vanskeligere å selge til andre enn til entusiastene.

Helt overbevist om at canon kommer med speilløst i løpet av 2012, og at det kommer med 1,6sensor eller rundt der. Nikon synes jeg bommer grovt med sin 1 serie. Faller mellom to stoler og blir verken fugl eller fisk. Men så snart den plasseres i riktig pris (rundt 3000) så tar salget av.

Lenke til kommentar

hei fo2re

Det er nettopp det. Du vet noe som folk flest ikke vet.

1)De fleste kjøper seg først en ixus.

2)Siden de er nordmenn så blir de fort lei og vil ha dslr fordi de vil ha liksom bedre bilder. Derfor kjøper de en D3100 eller D500 eller noe i den duren. Det er også kulere med speilrefleks og greier og greier.

3)Så finner de ut at dslr er noe unødvendig digert drass, og bildene ble ikke noe bedre likevel, bare uskarpe, og at ixus'en leverte skarpere bilder.

4)Så havner dslr i skuffen og ny ixus kjøpes og tas med i lommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...