ramses Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Tørr vi tippe på at det kommer et canon uten speil dette året. Passende navn kunne vært "Canon G" men jeg har tro på "Canon E#" Hvis vi tenker retro så er det "Canonet GIII" som står modell. Antagelig med 1,6crop og ellers bygget på snadder fra 50D/7D. Forhåpentligvis med søker i huset. Antagelig elektronisk sådan. canonnet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Dette er vel mere ønsketenkning enn rykte Jeg er usikker på om Canon er klar enda. Hvis det ikke kommer en 1000D erstatter snart; så er det jo håp om at de har noe speilløst i ermet. Det er nok marked for en speilløs Canonet etterligning, i tillegg til mer vanlige modeller. Men jeg tror nok at Canon venter til de har fått til bedre kontrastbasert fokusering; og det er ingenting som tyder på at de er kommet dit enda. Endret 9. februar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
santaman Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 hvordan vil disse fungere mot eksisterende objektiv? er det snakk om et high end kamera eller forbrukervare? kjøpte nettopp D7 og er rimelig fornøyd selv om den er en god del tyngre enn jeg hadde regnet med. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Om det kommer et sånt kamera så vil jeg tro det ikke er noe problem med adapter for å bruke EF/EF-S objektiv alà samme som 4/3 og micro 4/3. Tror nok uansett det er en stund til Canon kommer med et speilløst systemkamera. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Ønsketekning kanskje, men jeg er overbevist om at dette skjer i år (2010). Kontrastbasert AF er canon kommet svært langt med, og minst på høyde med de andre. Så jeg ser ikke det som grunn til å vente. Hvis det kommer så er det helt opplagt at det også kommer overganger for å bruke EF-objektiver m.m. Det vil nok ikke ta opp kampen direkte mot feks 7D og de andre, men det vil bli slik som Pen og Gf er, et tilleggskamera. Eller et kamera beregnet til vanlig husbruk ++. Dvs alt annet enn action. Med bildekvalitet ellers oppimot crop-dslr. Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Ønsketekning kanskje, men jeg er overbevist om at dette skjer i år (2010).Kontrastbasert AF er canon kommet svært langt med, og minst på høyde med de andre. Så jeg ser ikke det som grunn til å vente. Tenker du på kontrastbasert AF på kompaktkameraer? Der er jeg enig at Canon er blant de bedre, men på systemkameraer er de dessverre langt etter Panasonic. Endret 9. februar 2010 av se# Lenke til kommentar
ramses Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Ønsketekning kanskje, men jeg er overbevist om at dette skjer i år (2010).Kontrastbasert AF er canon kommet svært langt med, og minst på høyde med de andre. Så jeg ser ikke det som grunn til å vente. Tenker du på kontrastbasert AF på kompaktkameraer? Der er jeg enig at Canon er blant de bedre, men på systemkameraer er de dessverre langt etter Panasonic. Panasonic er sikkert best i verden på det. De andre merkene når dem ikke til knærne engang. Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det er snart Photokina og Canon har lansert 60D. Er det tilfeldig. Jeg tror 60D hadde blitt overskygget av et speilløst kamera så derfor lanseres 60D nå. Dette er bare noe jeg håper:-) Venter i spenning. Skal ha speilløst kamera så enten blir det Panasonic GF2 når den kommer eller så blir det Canon, helst Canon for da kan jeg bruke objektivene mine. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Det er nok riktig at 60D lansereres nå, fordi noe kommer til Photokina som kan overskygge. Men jeg er redd for at det er en 1Ds Mk IV. edit - og mer glass. Endret 31. august 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det er nok riktig at 60D lansereres nå, fordi noe kommer til Photokina som kan overskygge. Men jeg er redd for at det er en 1Ds Mk IV. Og jeg er redd at Tom har rett. Uansett lanserer produsentene som regel det meste/alt før de store messene, sannsynligvis for at lanseringene ikke skal drukne i messerapporter, men jeg håper Canon har noe mer. 60D var jo interessant og sikkert et fantastisk bra kamera, men ikke revolusjonerende slik som Sonys A55 og Nikon D3100. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det er snart Photokina og Canon har lansert 60D. Er det tilfeldig. Jeg tror 60D hadde blitt overskygget av et speilløst kamera så derfor lanseres 60D nå. Dette er bare noe jeg håper:-) Venter i spenning. Skal ha speilløst kamera så enten blir det Panasonic GF2 når den kommer eller så blir det Canon, helst Canon for da kan jeg bruke objektivene mine. “It’s not a question of whether or not you have a mirror. There is a consumer need for good-quality cameras to be made smaller” Det er ikke sikkert det kommer noe speilløst fra Canon, men de kommer helt sikkert til å prøve ta sin del av markedet for små systemkamera. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Og jeg er redd at Tom har rett. Uansett lanserer produsentene som regel det meste/alt før de store messene, sannsynligvis for at lanseringene ikke skal drukne i messerapporter, men jeg håper Canon har noe mer. 60D var jo interessant og sikkert et fantastisk bra kamera, men ikke revolusjonerende slik som Sonys A55 og Nikon D3100. Jeg høres sikkert som en sutrete Canon-fanboy nå, men hva er revolusjonerende med D3100? At A55 kan benevnes som revolusjonerende kan jeg skjønne (selv om jeg ikke er helt enig). Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Og jeg er redd at Tom har rett. Uansett lanserer produsentene som regel det meste/alt før de store messene, sannsynligvis for at lanseringene ikke skal drukne i messerapporter, men jeg håper Canon har noe mer. 60D var jo interessant og sikkert et fantastisk bra kamera, men ikke revolusjonerende slik som Sonys A55 og Nikon D3100. Jeg høres sikkert som en sutrete Canon-fanboy nå, men hva er revolusjonerende med D3100? At A55 kan benevnes som revolusjonerende kan jeg skjønne (selv om jeg ikke er helt enig). Revolusjonerende var kanskje et sterkt ord om D3100, men det er første speilrefleks i verden med kontinuerlig autofokus i videomodus, noe som for mange gjør videofunksjonen vesentlig mer brukbar. Selvsagt gitt at det fungerer OK. Jeg kan godt være med på at revolusjonerende kan diskuteres om A55 også, men det er i hvertfall unikt i dagens marked. Pellix-løsningen er en skikkelig kludge spør du meg, men det løser fokusproblemet på en effektiv, kjapp og uelegant måte. Jeg hadde forøvrig store (og tydeligvis urealistiske) forventnigner til 60D, og siden det ikke helt innfridde er jeg kanskje overdrevent positiv til andre merker for tiden. Endret 31. august 2010 av se# Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Revolusjonerende var kanskje et sterkt ord om D3100, men det er første speilrefleks i verden med kontinuerlig autofokus i videomodus, noe som for mange gjør videofunksjonen vesentlig mer brukbar. Selvsagt gitt at det fungerer OK. Det vil være nyttig hvis det virker. Panasonic GH1 har vel forsåvidt også kontinuerlig autofokus (hvis jeg husker rett), men det er ikke en speilrefleks ... Jeg kan godt være med på at revolusjonerende kan diskuteres om A55 også, men det er i hvertfall unikt i dagens marked. Pellix-løsningen er en skikkelig kludge spør du meg, men det løser fokusproblemet på en effektiv, kjapp og uelegant måte. Er enig i at A55 og A33 er unike i dagens marked. Jeg tror de kan bli storselgere for Sony. Jeg hadde forøvrig store (og tydeligvis urealistiske) forventnigner til 60D, og siden det ikke helt innfridde er jeg kanskje overdrevent positiv til andre merker for tiden. Du er ikke alene om å være skuffet over 60D; det er mange som er. Men jeg er ikke en av de - 60D er akkurat hva jeg håpet på. Eneste minus er mangel på mikrojustering av AF. Men i følge Canonrumors, så skal det være mulig for oss å mase og grine oss til det. Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Jeg hadde forøvrig store (og tydeligvis urealistiske) forventnigner til 60D, og siden det ikke helt innfridde er jeg kanskje overdrevent positiv til andre merker for tiden. Du er ikke alene om å være skuffet over 60D; det er mange som er. Men jeg er ikke en av de - 60D er akkurat hva jeg håpet på. Eneste minus er mangel på mikrojustering av AF. Men i følge Canonrumors, så skal det være mulig for oss å mase og grine oss til det. Jeg er forsåvidt enig i at det ikke er mye galt med 60D, mer plast, litt mindre hus og lavere skuddtakt enn 50D er greit nok for meg. Jeg ofrer gjerne et halvt bilde i sekundet for å slippe doble digic-prosessorer. Vridbar skjerms om jeg har ventet på i flere år er endelig på plass. Den største skuffelsen er som du sier mangel på mangel på mikrojustering av AF. Nok en gang kutter Canon ut funskjoner som er gratis (kun programvare) og det er irriterende. Det som også mangler er kontrastbasert AF som er raskt nok til at det fungerer som kontinuerlig AF i videomodus. Nikon har det, og alle de speilløse har det - det fungerr til og med bra på Panasonics modeller (og kanskej noen andre). En Digic V med bedre skaleringsalgortimer for video hadde også vært greit. Den er sikkert klar, og dukker opp i 1Ds MK IV om noen uker. Endret 1. september 2010 av se# Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er nok riktig at 60D lansereres nå, fordi noe kommer til Photokina som kan overskygge. Men jeg er redd for at det er en 1Ds Mk IV. edit - og mer glass. Vil en 1Ds III overskygge 60D ?,de er jo så langt fra hverandre som det går an og komme. Håper på noe speilløst ja,helst noe lite og solid. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Det er nok riktig at 60D lansereres nå, fordi noe kommer til Photokina som kan overskygge. Men jeg er redd for at det er en 1Ds Mk IV. edit - og mer glass. Vil en 1Ds III overskygge 60D ?,de er jo så langt fra hverandre som det går an og komme. Håper på noe speilløst ja,helst noe lite og solid. He he Du misforstår nok den der Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Vil en 1Ds III overskygge 60D ?,de er jo så langt fra hverandre som det går an og komme. Godt spørsmål. Hvis 1DsIII kun er en inkrementell oppdatering av 1DsII, så er del ingen som leer på øyelokka. Håper på noe speilløst ja,helst noe lite og solid. Det vil være mer spennende. Mye mer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det er nok riktig at 60D lansereres nå, fordi noe kommer til Photokina som kan overskygge. Men jeg er redd for at det er en 1Ds Mk IV. edit - og mer glass. Vil en 1Ds III overskygge 60D ?,de er jo så langt fra hverandre som det går an og komme. Håper på noe speilløst ja,helst noe lite og solid. He he Du misforstår nok den der Hva er det jeg har misforstått ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Vil en 1Ds III overskygge 60D ?,de er jo så langt fra hverandre som det går an og komme. Godt spørsmål. Hvis 1DsIII kun er en inkrementell oppdatering av 1DsII, så er del ingen som leer på øyelokka. Tenkte mest på mannen i gata,er ikke mange som vil få med seg eventuell nykommer 1Ds III. Og tviler på at Elkjøp kjører igang noen salgskampanjer på 1Ds III når den kommer/eventuell når den utgår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå