a-z Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Sitter med en liten oppgave om derivasjon her. Den lyder som følgende: f(x)=x(25-x)3 a) Bruk kjerneregelen og vis at f'(x)=(25-x)2(25-4x) Læreren gikk gjennom oppgaven på tavlen i dag, men jeg husker ikke fremgangsmåten. Har formelen her (tror jeg): y=u*v => y'=u'*v+u*v', men jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke den her. Takker for hjelp Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Det er fordi du har "feil" formel. Du trenger kjerneregelen i tillegg. Endret 9. februar 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det du har skrive ned er produktregelen, som seier korleis ein deriverer eit produkt. Den bruker du om du har eit produkt av to ulike funksjonar av x. I regelen du har skrive ned, er det meint av u og v begge er funksjonar av x. Eit døme: For å derivere denne kan du setje og , og bruke formelen over. Den seier at du skal ta den deriverte av u og multiplisere med v, og so leggje til u multiplisert med den deriverte av v. Her får du: Men som wingeer, og oppgåva, nemner, må du i tillegg bruke kjerneregelen, som seier korleis ein deriverer ein samansatt funksjon. Kort fortalt er regelen slik: Det dette betyr, er at om du har ein funksjon der det står noko anna enn x på x «sin plass», deriverer du fyrst som om det berre stod x der, og so multipliserer du med den deriverte av det som står på x sin plass. Eit døme: . Den deriverte av sin(x) er cos(x), men her står det x2, ikkje berre x, so då må du bruke kjerneregelen. For å bruke regelen over, set u=x2. Du får då at Ser du korleis du skal bruke desse reglane i di oppgåve? Eg kan seie at du må skrive om svaret litt for å få fasitsvaret, men det er berre faktorisering. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå