Thomas. Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei, driver nå å skulle teste ut noe på ny server. På den gamle fungerer alt fint, men på den nye får jeg meldingen: Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000]: General error: 2014 Cannot execute queries while other unbuffered queries are active. Consider using PDOStatement::fetchAll(). Alternatively, if your code is only ever going to run against mysql, you may enable query buffering by setting the PDO::MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY attribute. Er det en instilling i php.ini ? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kan ha noe med versjoner å gjøre? Sjekk om PHP/MySQL har annerledes versjon på den nye serveren kontra den gamle. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Den gamle: MySQL: 5.1 PHP: 5.3.0 Den nye: MySQL: 5.077 PHP: 5.1.6 Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Fikset det:) la til $this->db = new PDO ( $this->dsn , $this->bruker, $this->pass, array(PDO::MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY => true) ); på tilkoblingen. Men har et annet problem, får denne feilmeldingen: Strict Standards: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in * on line 97 Hvordan skal jeg fikse det? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); Takk Annbefaler dere MyiSAM eller InnoDB for best ytelse? (rask) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Kommer helt ann på applikasjonen. (Mer spesifikt; forhold mellom antall reads/writes, krav til stabilitet og dataintegritet) Wikipedia har relativt mye informasjon om emnet. http://en.wikipedia.org/wiki/InnoDB http://en.wikipedia.org/wiki/MyISAM Endret 9. februar 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Etter å ha installert og brukt MythTV en god stund tror jeg trygt jeg kan fraråde bruk av MyISAM. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har måtte reparere recordedseek-tabellen fordi den har krasjet ... og nei, det kommer hverken av at maskinen krasjer, mister strøm eller at MythTV selv krasjer. Skal man faktisk være «sikker» på at dataene ikke går dukken med det første bør man benytte InnoDB. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 --- Går det kjappest å åpne og lukke tilkobling til databasen på vær side, eller å koble til uten å stenge den? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 --- Går det kjappest å åpne og lukke tilkobling til databasen på vær side, eller å koble til uten å stenge den? Det tar selvfølgelig tid å åpne og lukke connections hele tiden. Og å holde dem åpne hele tiden krever ressurser når du har mange samtidige brukere. Derfor pleier man å holde et antall åpne connections i en connection pool. Antar php har den muligheten på et eller annet vis. http://php.net/manual/en/function.mysql-pconnect.php Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 PHP har muligheten, men om det er så smart å faktisk benytte det er en helt annen sak. Se denne kommentaren til mysql_pconnect. I korte trekk er mysql_pconnect ikke noe særlig å bry seg om før man faktisk har reelle ytelsesproblemer. Først og fremst er kostnaden ved å koble til og fra MySQL på samme maskin mikroskopisk, og dessuten er man pent nødt til å konfigurere Apache og PHP slik at man ikke bruker opp alle tilkoblingene allikevel fordi webserveren ikke benytter eksisterende tilkoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå