Gå til innhold

Mitt første speilrefleks kamers

Anbefalte innlegg

Jeg vil nå kjøpe mitt første speilrefleks kamera.

Har hatt Canon ixus 850 og 500 og vært veldig fornøyd, men nå vil jeg ha speilrefleks.

Kommer nok til å ta mest bilder av unger, gjerne inne og når de er i aktivitet.

Har sett at foto knudsen har tilbud på Canon eos 1000D til 2999 eller til 4999

Visit My Website

[

Er dette et bra tilbud og et bra kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja få 18-55 objektivet med IS (stabilisering) objektivet uten er vist ikke noe tess.

Eller så kan du jo vurdere å ta steget opp et hakk, og gå til innkjøp av sigma 18-50 eller tamron 17-50. Ligger vel noen på bruktforumet på foto.no. Eller så har du jo kremobjektivet canon EF-S 17-55mm F/2,8 som er det beste du får tak i, men koster en formue også da.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Hvis du vil etterhvert kjøpe flere linser, ville jeg dog heller kjøpt Sony - muligens 330 eller 380. Hvorfor? Fordi de er mye enklere å bruke og lære, de har best liveview(se bilde på skjermen) med vippbar skjerm som du får bruk for mer enn du aner, spesielt når du skal ta bilder fra steder du normalt ikke kommer helt til ved å ha kameraet inntil hodet. I tillegg har den også mye billigere linser, da den har innebygd bilde stabilisator slipper du å kjøpe det i linsen, slike linser fra bl.a Canon koster flesk. Canon er for all del bra det og, men jeg vil si at Sony er hakket bedre til førstegangsbrukere.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Men Sony er mindre på markedet, og det finnes veldig lite brukt Sony-utstyr å få kjøpt.

Har du noen du kjenner som tar bilder TS? Da kan det være lurt å velge samme merke, slik at dere kan byttelåne utstyr, og det er lettere å lære bort hvis du er kjent med kameramerke som brukes.

Nikon kan også tas opp til vurdering, da D3000, som er et veldig greit nybegynnerkamera.

Lenke til kommentar
Men Sony er mindre på markedet, og det finnes veldig lite brukt Sony-utstyr å få kjøpt.

Jepp, men selv er forsatt nesten nytt Sony utstyr til en bedre pris til hva man kan få enkelte Canon for - dvs hvis man vil ha noe med bildestabilisator, ganske håpløst uten igrunn.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
slike linser fra bl.a Canon koster flesk.

Det er vel litt overdramatisert,de mest solgte IS objektivene koster ikke mer en 1300 til 3600.-

Og går vi opp i den største divisjonen er >20.000.- er det kun spesielle objektiver som uthever seg i begge retninger.

Det er vel ved kjøp av brukte objektiver og vidvinkel som sensor-stabilisering uthever seg best.

TS.

hvorfor ikke se på Ep1,et kamera som har tatt i bruk en fin kombinasjon fra kompakt og speilrefleks.

Lenke til kommentar
Jepp, men selv er forsatt nesten nytt Sony utstyr til en bedre pris til hva man kan få enkelte Canon for - dvs hvis man vil ha noe med bildestabilisator, ganske håpløst uten igrunn.

Å påstå at fotografering uten bildestabilisator er håpløst er en påstand som i seg selv er bortimot håpløs...

Lenke til kommentar

Det kameraet du ser på er mer enn godt nok, ikke overreager, jeg bruker selv en Nikon D40 fra 2007. Jeg tar utmerkede bilder som skrives ut og til tider forstørres selv om jeg bare har 6 mp. Det er nok mer fotografen som er avgjørende når du først er på speil!

Selvsagt er 450d meget bra, men det er mer moro når du kan noe selv :p

Endret av Håkon03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...