Rampage^ Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har et Nvidia Geforce2 MX200 - 32mb ram. Hvis jeg aktiverer driveren som er tilgjengelig via Ubuntu: 96.46.13, så blir alt som sirup. Scrolling hakker og jeg får ikke sett filmer i fullskjerm modus. Finnes det alternative drivere som vil fungere bedre? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hmm... høres litt ut som om driveren ikke blir aktivert/lastet. Sjekk /var/log/Xorg.0.log om det står noe "interessant" i forbindelse med lasting av nvidia-driveren. Mulig du også finner noe nyttig på nvnews forumet...? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Yay, vedder 100% på at dette aldri vil bli fiksa i binær blobben Og de frie driverne for Nvidia er fortsatt på et elendig nivå. Lenke til kommentar
Rampage^ Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg har funnet en gammel driver som jeg tenkte å prøve (NVIDIA-Linux-x86-71.86.11-pkg1.run). Men den krever at jeg avslutter X. Og når jeg gjør det så skulle jeg fått en svart skjerm med mulighet til å skrive. AKA Terminal? Men da flipper alt, den svarte skjermen ser ut som homsenes nasjonaldag (regnbuefarga striper over hele skjermen). Og det er litt vanskelig å jobbe i terminal for en blind fersking Det hadde vært supert om jeg kunne lagt den driveren jeg lasta ned, inn i drivervalgene jeg har i EnvyNG eller Maskinvaredrivere. På den måten så ville Ubuntu fikset det selv? Altså litt mer "point and click" som jeg har uttrykt min meningen om i andre tråder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå